دادستان عمومی و انقلاب قزوین

تشکیل ۱۷ پرونده مفاسد در استان قزوین

دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشکیل ۱۷ فقره پرونده مفاسد و تحت تعقیب قرار گرفتن ۵۵ نفر از مدیران و کارمندان استان خبر داد.
دادستان عمومی و انقلاب قزوین از تشکیل ۱۷ فقره پرونده مفاسد و تحت تعقیب قرار گرفتن ۵۵ نفر از مدیران و کارمندان استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۷۲۶۸

به گزارش جام جم آنلاین قزوین،مهرداد نوری:حسین رجبی دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: برخورد با فساد، مفسد و دست اندازان به بیت المال همواره یکی از خط قرمز‌های قوه قضاییه بوده و هست و از آنجایی که انسداد بستر و گلوگاه‌های فسادزا و مبارزه جدی، قاطع، سریع و اصولی با مفاسد مختلف از اولویت‌های ۱۵ گانه ریاست معظم قوه قضاییه در سال جاری است، این موضوع با جدیت در دستور کار قرار دارد.

وی افزود: طی سال‌های اخیر دستگاه قضایی استان در کشف فساد مدیران و کارمندان دستگاه‌های و نهاد‌های مختلف عملکرد خوبی داشته و قطعاً برخورد سریع و قاطع در پیشگیری از مفاسد دیگر موثر است.

این مقام قضایی استان در ادامه بیان داشت: طی ۵ ماهه نخست امسال ۱۷ فقره پرونده فساد مدیران و کارمندان دستگاه‌های مختلف تشکیل شده و بر همین اساس ۵۵ نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و پرونده آن‌ها در مرحله تحقیقات مقدماتی است.

رجبی همچنین تصریح کرد: دستگاه قضایی در برخورد با فساد درون سازمانی نیز کاملاً مصمم است و همانگونه که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) به درهم شکستن بستر‌های فسادزا در درون قوه قضاییه تاکید داشته اند، طی سال‌های اخیر قوه قضاییه برخورد با فساد را از درون خود آغاز کرده است و این موضوع به صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

وی یادآور شد: در راستای برخورد با مفاسد درون سازمانی طی ۵ ماهه نخست امسال ۵ نفر از کارکنان دستگاه قضایی استان به دلیل برخی تخلفات شناسایی و برای آن‌ها پرونده قضایی تشکیل شد و در همین راستا ۲۸ وکیل نیز تحت تعقیب قضایی قرار گرفته اند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین خاطرنشان کرد: همچنین اخیرا یک باند کارچاق کنی مرتبط با دستگاه قضایی نیز متلاشی شد و عوامل آن دستگیر شدند و این اطمینان را به شهروندان می‌دهیم که دستگاه قضایی با هرگونه فساد و تخلف در درون دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی و تخلفات حوزه‌های دیگر بدون اغماض و قاطعانه برخورد می‌کند.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها