رئیس کل دادگستری هرمزگان از ترخیص ۱۷۰۰ کانتینر کالای متروکه موجود در انبارهای اموال تملیکی این استان به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.
رئیس کل دادگستری هرمزگان از ترخیص ۱۷۰۰ کانتینر کالای متروکه موجود در انبارهای اموال تملیکی این استان به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۷۲۵۳

 

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس کل دادگستری هرمزگان از ترخیص ۱۷۰۰ کانتینر کالای متروکه موجود در انبارهای اموال تملیکی این استان به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در پنج ماهه نخست امسال خبر داد.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان با حضور در بخش‌های مختلف ستاد اداره کل اموال تملیکی استان ضمن بررسی عملکرد این سازمان، در خصوص تعیین تکلیف فوری کالاهای موجود و ساماندهی و به روز رسانی پرونده های مربوط به این اقلام، دستورات لازم را صادر کرد.

 

در جریان این بازدید که بیش از سه ساعت به طول انجامید، با نظارت مستقیم رئیس کل دادگستری استان هرمزگان و دادستان بندرعباس، گزارشات عملکرد و سامانه های اموال منقول و غیرمنقول اداره کل اموال تملیکی استان توسط کارشناسان فنی و مقامات قضایی به دقت مورد ارزیابی قرار گرفت و ضمن استخراج اطلاعات آن، به منظور تسریع در امور به مسئولان مربوطه توصیه هایی ارائه شد.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان در ادامه، ضمن دیدار و گفتگو با مراجعین اداره کل اموال تملیکی استان، پس از استماع مطالبات و مشکلات مردم به منظور رسیدگی به مسائل مطرح شده، دستورات لازم را صادر کرد.

 

همچنین در جلسه ای با حضور رئیس کل دادگستری استان هرمزگان، دادستان بندرعباس، مدیر و کارکنان اموال تملیکی استان، مدیران بنادر و دریانوردی و مسئولان چند شرکت بزرگ کانتینری، مهمترین مسائل مرتبط با حوزه اموال تملیکی از جمله پیگیری معدوم سازی ۳۲۰ کانتینر کالای فاسد شدنی و پیگیری مصوبات سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان امور استخدامی کشور و مصوبات سفر رئیس سازمان اموال تملیکی کشور به استان هرمزگان پیگیری شد.

 

گفتنی است؛ در این جلسه، پرونده ۱۲۰ دستگاه خودروی وارداتی متعلق به شرکت نگین خودرو نیز به صورت ویژه مورد رسیدگی قرار گرفت که در نتیجه آن با توجه به ترخیص بیست عدد از این خودروها، جهت تسهیل امور برای ترخیص یکصد خودروی دیگر، تدابیر لازم اتخاذ گردید.

 

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این نشست اظهار داشت: پس از سفر رئیس قوه قضاییه به استان هرمزگان و بازدید ایشان از انبارهای اموال تملیکی، تأمین امکانات و تجهیزات لازم جهت تخلیه و بارگیری با همکاری دستگاه های متولی، معدوم سازی کالاهای تاریخ مصرف گذشته و برگزاری مزایده به صورت مستمر در دستور کار دستگاه قضایی استان هرمزگان قرار گرفته که به موفقیت های قابل توجهی در تعیین تکلیف اقلام موجود در انبارهای این سازمان منجر شده است.

 

وی با اشاره به گوشه ای از این موفقیت ها اعلام کرد: با توجه به آمار، ترخیص کالاهای متروکه توسط اداره کل اموال تملیکی استان هرمزگان نسبت به مدت مشابه پارسال ۸ برابر افزایش یافته است.

 

مجتبی قهرمانی با اشاره به دستورات و تأکیدات رئیس قوه قضاییه در خصوص لزوم تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، گفت: در راستای اجرای سیاست های ابلاغی، در پنج ماهه نخست امسال، ۱۷۰۰ کانتینر کالای متروکه موجود در انبارهای اموال تملیکی استان هرمزگان به ارزش بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال پس از تحویل توسط سازمان اموال تملیکی به گمرک، ترخیص شده است.

 

رئیس کل دادگستری هرمزگان، کانتینر های ترخیص شده را شامل تجهیزات صنعتی، مواد اولیه، ماشین آلات و انواع کالاهای مصرفی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: این اقلام پس از تحویل به صاحبان کالا، روانه بازار شده اند که در نتیجه آن، میزان قابل توجهی از نیاز کشور به این کالاها تأمین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه فروش اموال تملیکی استان هرمزگان در پنج ماهه نخست امسال، ۷۲۰ میلیارد تومان بوده است، افزود: با توجه به اینکه میزان فروش اموال تملیکی استان هرمزگان در پنج ماهه اول سال ۱۴۰۰ حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بوده، افزایش ‌شش برابری فروش اموال تملیکی در این بازه زمانی در مقایسه با سال گذشته را شاهد هستیم.

 

قهرمانی در ادامه یادآور شد: مطالبه ریاست محترم قوه قضاییه، آسیب شناسی، تحلیل و حل کلی موضوع ساماندهی به انبارهای اموال تملیکی می باشد و بر این اساس با توجه به قرار گرفتن حل مصادیق در اولویت بعدی، همه متولیان امر باید تمامی تلاش خود را بکارگیرند تا به صورت ریشه ای مشکلات و مسائل این حوزه را حل و فصل نمایند.

 

وی همچنین از اقدامات و تلاش های بی وقفه مدیر و کارکنان اداره کل اموال تملیکی استان در پیشبرد مأموریت های محوله که موجب تحولات چشمگیر در این خصوص با جلوگیری از رسوب کالاها و سرعت عمل در تعیین تکلیف اموال تملیکی شده است، قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان تأکید کرد: خوشبختانه سازمان اموال تملیکی پس از بازدید رئیس قوه قضاییه حرکت رو به جلویی داشته و مطمئناً با ادامه این روند، گام‌های بلندی در جهت صیانت از اموال بیت‌المال برداشته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها