معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به تشریح اقدامات دولت در استان برای توسعه اقتصاد و حل مشکلات مردم پرداخت.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی به تشریح اقدامات دولت در استان برای توسعه اقتصاد و حل مشکلات مردم پرداخت.
کد خبر: ۱۳۷۷۲۳۴
خراسان رضوی - جام جم آنلاین - ابوالفضل چمندی افزود: در یکسال گذشته از اقدامات مهم ما بازسازی وضع موجود اقتصاد استان بود آنهم در شرایطی که مردم هم جنگ اقتصادی را لمس کرده بودند. در این شرایط با تدبیر استاندار محترم قرارگاه های اقتصادی در استان ایجاد شد.
وی ادامه داد: قرارگاه هایی با عنوان صنعت معدن تجارت، کشاورزی، زیارت، زیرساخت و انرژی، اشتغال، اقتصاد دانش بنیان و مردمی سازی در استان تشکیل شد که یکی از مهمترین محورهای آن شناسایی وضع موجود بود.
چمندی خاطرنشان کرد: این قرارگاه‌ها اولین وظیفه ای که داشتند رصد و پایش وضعیت موجود استان بود، با فعالیت این قرارگاه ها امروز می توانیم بگوییم که ۸۰- ۹۰ درصد به مسائل اساسی بنگاه های اقتصادی تسلط داریم که با این تسلط می توان برنامه ریزی های لازم را انجام داد.
وی با تاکید بر اینکه قرارگاه های اقتصادی با هدف ایجاد نظم اقتصادی تشکیل شدند، افزود: بعد از پایش اطلاعات، مشخص شد کسری ها دقیقا کجاست و نقاط ضعف و نقاط تهدید و نقاط مثبت ما کجاست؟ با شناسایی این نقاط توانستیم نظم اقتصادی را در استان ایجاد کنیم.
چمندی، با بیان اینکه افزایش بهره وری و توسعه و احیای کارخانه ها و معادن و واحدهای تولیدی کشاورزی در دستور کار دولت در سال گذشته بود، گفت: در ۱۰ سال گذشته تولید ناخالص استان تغییری نکرده و رشد مثبتی نداشته و مشکلات زیرساختی که در استان وجود داشت باعث شده بود استان را به عنوان سرمایه گریز یاد شود و تلاش کردیم با حل مشکلاتی همچون کمبود آب و برق و زمین برای سرمایه گذاران ، خراسان رضوی را به یک استان سرمایه‌پذیر تبدیل کنیم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی با بیان این مطلب که وضعیت خراسان رضوی برای سرمایه گذاری با گذشته تفاوت کرده است اظهار داشت: اکنون فرصت مناسبی برای جذب سرمایه‌گذاران با تسهیل صدور مجوزها و ارائه زیرساختها و پرداخت تسهیلات ایجاد کرده‌ایم.
وی اظهار کرد: در بحث جذب سرمایه گذار خارجی و حضور آن، باید هدایت و جذب این سرمایه گذاران اقدامات ویژه ای انجام شد، بطور مثال برای اولین بار در این حوزه پنجره واحد الکترونیکی ایجاد کردیم که سرمایه‌گذار در هرجای دنیا که باشد از اطلاعات سامانه ما استفاده کند و بنا به درخواست آنها کمتر از چند روز تمامی مراحل صدور مجوز تاسیس، ارائه تسهیلات و مجوز اقامت را صادر می کنیم.
وی از راه اندازی 5 دفتر تشویق سرمایه گذاری خارجی برای استان در کشورهای همجوار خبر داد و گفت: با مجوز معاون اقتصادی وزارت امور خارجه ما ۵ شرکت را به عنوان نماینده انتخاب کردیم که آنها برای ما بازاریابی سرمایه گذاری در کشورهای عربی، کشورهای منطقه و cis را انجام دهند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها