دیدار جمعی از مدیران و فعالان رسانه ای با استاندار خراسان رضوی

استاندار خراسان رضوی با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی دیدار و درباره برخی مسائل روز جامعه در حوزه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی گفتگو کرد.
استاندار خراسان رضوی با جمعی از مدیران و فعالان رسانه‌ای خراسان رضوی دیدار و درباره برخی مسائل روز جامعه در حوزه‌های اقتصادی اجتماعی و فرهنگی گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۳۶۲۸۳۰
به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، نشست هم اندیشی جمعی از مدیران رسانه با استاندار خراسان رضوی و با حضور حجت الاسلام و المسلمین گنابادی نژاد سرپرست معاونت هماهنگی و مدیریت امور زائران و محمد حسین زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد. 
یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی در جمع مدیران خبرگزاریها، مطبوعات و رسانه های خراسان رضوی اظهار کرد : مشکلات اقتصادی را می‌خواهیم بصورت جریانی و همچنین مصداق به مصداق حل کنیم.
وی با بیان اینکه برای حل مشکلات اقتصادی ۹ راهبرد تهیه کردیم افزود: یکی از آنها راهبرد نگهداشت است، به این معنا که کاری کنیم کارخانه های فعال تعطیل نشوند.
استاندار خراسان رضوی گفت: راهبرد احیا و بهره‌وری از دیگر برنامه‌ها است و برای رسیدن به اهداف دستکم ۶۰ برنامه عملیاتی معین کردیم.
نظری ادامه داد: هم اینک هشت قرارگاه اقتصادی در استان داریم که از جمله آنها، قرارگاه اقتصاد کشاورزی، صنعت، زیارت، دانش بنیان، تامین منابع و انرژی و زیرساخت است. معتقدیم باید مبتنی بر نیاز و مسأله برنامه ریزی کنیم.
وی اظهار داشت: در کنار سایر طرحهای سفر رییس جمهوری، سه پروژه بزرگ مصوب هم داریم. یکی از آنها شهرک فرودگاهی است که قرارداد مطالعات پایه آن آغاز شده و به هشت هزار هکتار زمین نیاز دارد.
استاندار بیان کرد: آزادراه حرم تا حرم، طرح دیگر ما است. همچنین قطار سریع‌السیر مشهد، تهران که ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد و ۱۰ سال است بر زمین مانده و کار آن آغاز شده است.
نظری افزود: علاوه بر اینها، ۱۸۰ طرح مصوب سفر ریاست جمهوری داریم و همت دولت این است صد در صد اجرایی شود.
وی ادامه داد: در کنار اینها، استفاده از اعتبارات ملی هم مورد نظر است. ضعیف ترین دستگاه در استفاده از منابع ملی هستیم و مدیران دنبال آن نمی‌رفتند که از این به بعد مدیران دستگاه‌ها موظف هستند اعتبارات ملی را نیز پیگیری نمایند. در خصوص حاشیه شهر نیز، امسال سهم دستگاه‌ها را نسبت به حاشیه شهر معین خواهیم کرد.
استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه طی ۶ ماه که آمدیم این کارها را انجام دادیم افزود: فضای روانی استان را عوض کردیم شورای گفت‌وگوی با بخش خصوصی را مرتب تشکیل دادیم تا اگر مصوبه ای لازم است انجام دهیم.
وی در خصوص کلمه ای که در نخستین مصاحبه بعد از جنایت تروریستی حرم مطهر رضوی در مورد اولین شهید حادثه بکار برد هم گفت: تا مرجع رسمی به ما نگوید ماجرا چه بوده، چه کسی بوده و با چه هدفی بوده نمی‌توانیم لفظ شهید در مورد افراد بکار ببریم.
وی در پاسخ به سوالی در مورد استفاده از ظرفیت بانوان هم اظهار داشت: موضوع بانوان را باید بدست کسانی بسپاریم که ظرفیتها را بشناسند و بزودی این کار را انجام می‌دهیم.‌ در انتخاب سایر مسوولان هم باید همه ملاحظات و جوانب یک پست و مقام را مورد نظر قرار دهیم. جوان‌گرایی کردیم، معاونان و بیشتر فرمانداران جوان هستند.
نظری در مورد مدیریت مسوولان در ایام نوروز نسبت به ورود میلیونی زائران هم گفت: تمام مسوولان بسیج شدند در ایام نوروز مشکلی و کمبود کالایی پیش نیاید. برای اینکه مسافران بیرون نمانند، حسینیه و مدارس و سالن‌های ورزشی بسیج شدند. در این میان برخی اماکن اقامتی سواستفاده کردند و از زائران پول بیشتری گرفتند که حتما پول اضافی باید برگشت داده شود و این کار در حال انجام است.
در این دیدار، تعدادی از مدیران رسانه های استان در خصوص مدیریت بحران و نقش رسانه، لزوم وحدت رویه در پاسخگویی مسوولان و حضور آگاهانه و عملیاتی رسانه های صاحب هویت در بحرانها، بیمه، معیشت خبرنگاران، کاغذ روزنامه، نیاز به فضای تحولی و اهمیت شناخت ظرفیت بانوان و استفاده از این ظرفیت، لزوم برخورد با مدیران ناکارآمد و ایجاد رسانه تخصصی در زمینه فرهنگ و هنر تاکید کردند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها