کد خبر: ۱۳۷۶۷۱۵

از بین بردن موهای زائد با لیزر یک روش غیر تهاجمی است که از نور بسیار متمرکز برای نفوذ به فولیکول‌ های مو استفاده می کند. نور لیزر توسط رنگدانه موجود در ساقه مو جذب می شود وگرمای تولید شده به فولیکول آسیب می رساندو در نتیجه از رشد مو در آینده جلوگیری کند. بنابراین، کندن مو قبل از درمان، اثربخشی لیزر درمانی را کاهش می دهد زیرا هدفی برای نفوذ وجود ندارد.

از آنجایی که لیزر موهای زائد فقط فولیکول‌های مو در حال رشد را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ممکن است چندین مرحله درمان لیزر برای کاهش قابل توجه موهای زائد لازم باشد. این نکته را در نظر داشته باشید، لیزر رشد موهای زائد را کند می کند، اما حذف دائمی آنها را تضمین نمی کند. در نتیجه ممکن است به درمان های دوره ای نیاز باشد.

مزایای لیزر موهای زائد چیست؟

انتخاب لیزر موهای زائد نسبت به سایر روش ها مزایای زیادی دارد. در زیر پنج دلیل اصلی وجود دارد که چرا ممکن است بخواهید این درمان را برای خود در نظر بگیرید.

  1. درمان سریع است. درمان های لیزر موهای زائد سریعتر از آنچه انتظار دارید انجام می شود. به عنوان مثال، انجام یک درمان در ناحیه زیر بغل و برزیل فقط 20 دقیقه طول می کشد.
  2. در دراز مدت پول پس انداز خواهید کرد. با کاهش دائمی موها، دیگر نیازی به خرید تیغ های بی پایان و کرم های موبر نیست و همچنین دیگر نیازی به اپیلاسیون ماهانه نخواهید داشت. در دراز مدت هزینه لیزر موهای زائد نسبت به هزینه اپیلاسیون کمتر در می آید و همچنین نتایجی به مراتب بهتر از اپیلاسیون به همراه دارد.
  3. می توانید موهای زیر پوستی را از بین ببرید و از رشد مجدد آن جلوگیری کنید. لیزر موهای زائد به سادگی بهترین گزینه و تنها راه حل برای پیشگیری و از بین بردن موهای زیر پوستی است. همچنین برای کسانی که پوست حساسی دارند و در اثر اصلاح و اپیلاسیون دچار سوزش پوستی می شوند، گزینه بسیار خوبی است.
  4. در زمان صرفه جویی خواهید کرد. لیزر موهای زائد نیاز به اصلاح روزانه را از بین می برد.
  5. برخلاف اپیلاسیون، در بین جلسات درمانی شما می توانید اصلاح کنید.

آماده سازی برای لیزر موهای زائد

پزشک شما باید قبل از ویزیت، دستورالعمل هایی را برای آماده سازی کامل ارائه دهد. پیروی از این دستورالعمل ها، اثربخشی روش را بهبود بخشیده و خطر عوارض جانبی را کاهش می دهد. در اینجا چند توصیه رایج وجود دارد:

  • چند روز قبل از عمل، از ایستادن در زیر نور خورشید دور بمانید زیرا لیزر موهای زائد را نباید روی پوست برنزه انجام داد.
  • از تحریک پوست خودداری کنید.
  • از اپیلاسیون و کندن مو دوری کنید.
  • سعی کنید از داروهای ضد التهابی که ممکن است خونریزی را افزایش دهند مانند آسپرین استفاده نکنید.
  • در صورتی که عفونت، مانند تبخال یا عفونت باکتریایی پوست، دارید؛ این روش نباید انجام شود.

علاوه بر این، اگر پوست تیره ای دارید، ممکن است به شما توصیه شود که از یک ترکیب سفید کننده پوست در ناحیه درمان استفاده کنید.

روش لیزر موهای زائد

قبل از عمل، یک متخصص پزشکی (پزشک، دستیار پزشک یا پرستار) ناحیه درمان را تمیز می کند. اگر ناحیه حساسیت خاصی دارد، می توان از ژل بی حس کننده استفاده کرد. در طول عمل، همه افراد حاضر در اتاق باید از عینک محافظ مخصوصی استفاده کنند تا از آسیب چشم ناشی از لیزر جلوگیری شود.

هنگامی که ژل بی حس کننده استفاده شد، متخصص، پرتویی از نور پر انرژی را در ناحیه مورد نظر متمرکز می کند. هر چه ناحیه ای که می خواهید درمان شود بزرگتر باشد، این عمل بیشتر طول می کشد. نواحی کوچک ممکن است چند دقیقه طول بکشد در حالی که مناطق بزرگتر مانند قفسه سینه ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

برخی از بیماران احساسی شبیه به برخورد باند لاستیکی یا نیش آفتاب سوختگی را گزارش می کنند. همانطور که مو از گرمای ناشی از لیزر تبخیر می شود، می توان بوی دود گوگردی را حس کرد.

نواحی درمانی رایج برای لیزر موهای زائد

معمولاً از لیزر موهای زائد برای درمان صورت، بدن، پاها، زیر بغل و ناحیه شرمگاهی استفاده می شود.

ریسک و عوارض لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر، حذف دائمی موهای زائد را تضمین نمی کند. برخی از موها ممکن است در برابر لیزر مقاوم باشند یا بعد از درمان دوباره رشد کنند. اگرچه موهای جدید ممکن است ریزتر بوده و رنگ روشن‌تری داشته باشد.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد عبارتند از:

  • تورم خفیف در اطراف فولیکول های مو
  • تغییرات رنگدانه ممکن است رخ دهد، به خصوص در افرادی که پوست تیره تر دارند. این تغییرات معمولاً موقتی هستند
  • قرمزی خفیف پوست
  • تحریک موقتی ناحیه که منجر به ایجاد تاول، پوسته پوسته شدن، زخم یا سایر تغییرات در بافت پوست می شود.

البته این را فراموش نکنید که می‌توانید با رعایت موارد مراقبتی بعد از لیزر موهای زائد و مراجعه به کلینیک‌ها یا مراکز معتبر پوست و زیبایی مانند مرکز لیا و بیمارستان‌های تخصصی پوست مانند بیمارستان رازی عوارض لیزر موهای زائد را به حداقل برسانید.

چه زمانی بعد از لیزر موهای زائد نتیجه را می بینم؟

احتمالاً بلافاصله پس از درمان نتایج را خواهید دید. نتایج از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. رنگ و ضخامت موهای شما، ناحیه تحت درمان، نوع لیزر استفاده شده و رنگ پوست شما بر روی نتایج تاثیر می گذارد. شما می توانید انتظار کاهش 10 تا 25 درصدی مو را پس از اولین درمان داشته باشید.

برای از بین بردن موهای زائد، اکثر بیماران به 2 تا 6  دوره لیزر درمانی نیاز دارند. پس از اتمام درمان ها، اکثر بیماران برای چندین ماه یا حتی سال ها هیچ مویی روی پوست ناحیه تحت درمان مشاهده نمی کنند. وقتی موها دوباره رشد می‌کنند، کمتر می‌شوند و همچنین نیز ریزتر بوده و رنگ روشن‌تری دارند.

نتایج لیزر موهای زائد چقدر ماندگار خواهد بود؟

اکثر بیماران برای ماه ها یا حتی سال ها بدون مو می مانند. هنگامی که برخی از موها دوباره رشد می کنند، احتمالا کمتر قابل توجه خواهند بود. برای اینکه ناحیه عاری از مو باشد، بیمار ممکن است به دوره های تمدیدی نیاز داشته باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها