هرجا تخلف هست، نام«تاج» می‌درخشد +سند
باز شدن پای نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال به فساد در فولاد مبارکه

هرجا تخلف هست، نام«تاج» می‌درخشد +سند

کد خبر: ۱۳۷۶۶۷۵
نویسنده رسول باختر - حقوقدان ورزشی
طبق اساسنامه‌ای که وجود دارد مهدی تاج نمی‌تواند به عنوان کسی که سه دوره در فدراسیون مدیریت کرده در انتخابات پیش رو حضور داشته باشد.

به اصل مستند استناد شده است. اصل مصوب زمانی اعمال می‌شود که حقوق مکتسبه‌ای برای شخص اعمال شده باشد. این یعنی چه؟ یعنی این‌که آقای مهدی تاج در انتخابات فدراسیون فوتبال ثبت‌نام کند و بعد اساسنامه تغییر کند که البته چنین اتفاقی نیفتاده است. چون ایشان در انتخابات ثبت‌نام کرده و شرایط برای حضور مهیاست ما احتمال می‌دهیم حتما این حقوق مکتسبه را برایش در نظر گرفته‌اند. ما فعلا نمی‌توانیم به چیزی استناد کنیم.

موضوع مهم دیگر این‌که ایشان پرونده‌ای قضایی دارند که نمی‌دانیم نتیجه آن چه خواهد شد. ممکن است قرار منع صادر شود و دادگاه هم آن را تایید کند، اما فعلا آن چه که خبر داریم این است که پرونده باز است. به فرض این‌که تاج در آن پرونده با محکومیت قضایی روبه‌رو شود که قطعا دیگر نمی‌تواند ریاست فدراسیون را بر عهده داشته باشد؛ بنابراین پروسه انتخابات مجددا باید برگزار شود. بر اساس قانون فیفا (فدراسیون جهانی فوتبال) نیز اگر فردی دارای پرونده قضایی باشد نباید و نمی‌تواند در انتخابات فدراسیون شرکت کند و صلاحیت وی نباید احراز شود.

اگر چنین اتفاقی رخ بدهد اعتبار فیفا مخدوش می‌شود. اگر تاج بعد از انتخاب به عنوان رئیس فدراسیون با محکومیت قضایی روبه‌رو شود آنگاه بلافاصله باید برای این فدراسیون سرپرست انتخاب کنند. در رابطه با میرشاد ماجدی نیز ایشان، چون فعلا سرپرست فدراسیون هستند، شایعاتی درباره این وجود دارد که با استفاده از امکانات و روابطی که در اختیار دارد مجددا به عنوان رئیس انتخاب شود. این موضوع منع قانونی ندارد و کسی که سرپرست است خودش می‌تواند در انتخابات شرکت کند. البته به لحاظ اخلاقی ایشان باید مراقب باشد که در شرایط تعارض منافع قرار نگیرد.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها