خراسان شمالی ـ جام جم آنلاین ـ رئیس پارک علم و فناوری استان اظهار داشت : پس از دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر الحاق بیش از ۱۳ هکتار زمین به پارک علم و فناوری خراسان شمالی همچنان این زمین در اختیار پارک قرار نگرفته است .
کد خبر: ۱۳۷۶۵۱۰

محمد رضا قربانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در حال حاضر پارک علم وفناوری استان بیش از ۶ هکتار زمین دارد، بیان کرد : دستور وزیر راه و شهرسازی برای الحاق ۱۳ هکتار زمین داده شده اما همچنان با وجود پیگیری‌های متعدد انجام گرفته  این ۱۳ هکتار به پارک داده نشده و این موضوع موجب شده در ارائه زمین به شرکت‌های دانش بنیان با محدودیت مواجه شویم.

وی با بیان اینکه  ، پارک علم و فناوری خراسان شمالی در مسیر توسعه قرار دارد و نیاز است بسترسازی لازم برای این امر انجام شود تا بتوانیم پاسخگوی نیازهای شرکت‌های دانش بنیان در استان باشیم ، افزود : ما همچنین درخواست ۵۰ هکتار زمین نیز برای پارک علم و فناوری داریم .

رئیس پارک علم و فناوری  استان ، با بیان اینکه ۱۴۲ واحد فناور در خراسان شمالی وجود دارد، تأکید کرد: از این تعداد، ۳۰ شرکت، دانش بنیان هستند و تمام تلاش ما این است که پاسخگوی نیازهای این واحدهای فناور باشیم.

قربانی  ، در ادامه با اشاره به اینکه به نیازها و ظرفیت‌های استان در پارک علم و فناوری توجه می‌شود، افزود : در سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی  نیز ۳۰ میلیارد تومان برای ایده‌ها و فناوری‌ها در حوزه کشاورزی اختصاص پیدا کرد.

رئیس پارک علم و فناوری خراسان شمالی ، با اشاره به اعزام شرکت‌های دانش بنیان به نمایشگاه بین المللی موسیاد ترکیه، تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان مرتبط با نمایشگاه که در تاریخ ۱۱ تا ۱۴ آبان ماه امسال برگزار می‌شود، اگر اعلام آمادگی کنند به این نمایشگاه اعزام خواهند شد و بخش زیادی از هزینه‌ها توسط پارک علم و فناوری پرداخت می‌شود.

 

خراسان شمالی ـ خبرنگار جام جم ـ اسدالله ابراهیمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها