در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید شد؛

مذاکرات باید منجر به لغو تحریم‌ ها شود

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی دور جدید مذاکرات هسته ای در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و گفت: باید مذاکرات منجر به رفع تحریم ها شود؛ به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور و اهالی اقتصاد فراهم شده و منفعت آن به مردم برسد.
کد خبر: ۱۳۷۶۳۹۸

به گزارش جام جم آنلاین، ابوالفضل عمویی در توضیح جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: این جلسه با موضوع بررسی دور جدید مذاکرات هسته‌ ای تشکیل شد؛ نمایندگان نظرات خود را درباره نحوه ادامه پیگیری موضوع مذاکرات هسته ای ارائه کرده و گزارش‌هایی که به کمیسیون رسیده بود مورد بررسی قرار گرفت.

وی توضیح داد: مجلس در قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ ها راهکارها و رویکردهای خود را در موضوع هسته ای ارائه کرده که در مواجهه با مذاکرات هسته ای نقشه راه است. بارزترین نمونه آن ماده ۷ این قانون بوده که بر اساسش دولت موظف است گزارش رفع تحریم ها را به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و نتیجه آن پس از بررسی در کمیسیون‌های امنیت ملی و انرژی با پیوستی به صحن علنی ارجاع می شود. نمایندگان نیز در مورد اجرای این قانون و نحوه ادامه برنامه هسته ای کشور تصمیم گیری می کنند.

عموئی گفت که نگاه مجلس به موضوع بررسی مذاکرات هسته‌ ای مبنی بر انتفاع اقتصادی مردم و رفع موانع تجارت خارجی است. مذاکرات باید منجر به رفع تحریم‌ ها شود به نحوی که انتفاع اقتصادی و فواید تجارت خارجی برای تجار کشور و اهالی اقتصاد فراهم شده و منفعت آن به مردم برسد.

وی در پایان تاکید کرد که نمایندگان مجلس گزارش دولت از متن در حال گفت و گو در مذاکرات وین را بررسی خواهد کرد و اگر به جمع بندی نهایی برسد، حتما در تعامل میان دولت و مجلس با رویکرد همدلانه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها