مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر؛

دومین مسابقه بزرگ کتابخوانی برگزار می شود

آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید در دیدار با مهدی توکلیان سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، بر اهمیت توجه به مسائل دینی اعضای کتابخانه های عمومی تاکید و نقش کتابخانه های عمومی در این رابطه را مهم توصیف کردند.
کد خبر: ۱۳۷۶۳۹۵

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، در جریان این دیدار آیت‌الله سبحانی ضمن ارزشمند دانستن توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی، از فعالیت های اداره کل کتابخانه های عمومی استان در این زمینه قدردانی کردند.

آیت الله سبحانی در این دیدار همچنین بر استفاده از کتابداران فعال و دلسوز و تلاش در جهت افزایش رضایت اعضای کتابخانه های عمومی تاکید کردند.

ایشان از همکاری موسسه امام صادق (ع) با نهاد کتابخانه های عمومی به عنوان نمونه ای از تجربه موفق نقش حوزه علمیه و روحانیت در کمک به توسعه کتابخوانی و تحصیل جوانان یادکردند.

مهدی توکلیان همچنین در ادامه با حجت الاسلام دکتر علیرضا سبحانی، مدیر موسسه امام صادق (ع) دیدار و گفتگو کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی در این دیدار گفت: کتابدارانی که در کتابخانه موسسه امام صادق (ع) مشغول کار بوده اند، کتابدارانی فعال و دلسوز بوده اند و امیدواریم تجربه موفق همکاری ما با نهاد کتابخانه های عمومی در اداره کتابخانه عمومی در بخش خواهران، در راه اندازی بخش برادران نیز تکرار شود و رضایت کاربران را در پی داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که حل معضلات کتابخانه، زمینه ساز استقبال بیشتر کاربران خواهد شد، گفت: در مدت همکاری بیش از 10 سال با نهاد کتابخانه ها، موسسه امام صادق (ع) نیز خدمات گوناگونی از جمله خرید کتاب، تامین امکانات و تجهیزات و ایجاد شرایط مناسب جهت ترویج فرهنگ کتابخوانی را ارائه کرده است.

دکتر سبحانی در ادامه اظهار داشت: از نظر موسسه امام صادق(ع)، کتابخانه عمومی، تنها به عنوان فضایی برای رشد علمی افراد نبوده و توجه به ابعاد مذهبی، اخلاقی و ارتقای فرهنگی اعضای کتابخانه از اولویت های ما در کتابخانه است.

مدیر موسسه امام صادق (ع) تصریح کرد: در همین راستا، یکی از خدمات ویژه موسسه امام صادق (ع) به کاربران، سیستم اختیاری اعلام حضور اعضای کتابخانه به والدین آنهاست که در پی درخواست والدین راه اندازی شده است.

در ادامه این دیدار، مهدی توکلیان، سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه های عمومی استان گفت: کتابخانه های عمومی با رویکرد جدید و در قالب باشگاه های فرهنگی، خدمات متنوعی را در مناطق مختلف استان و به همه گروه های سنی جامعه ارائه می دهد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های موسسات دینی و هم افزایی با آنها گفت: معتقدیم که قم پتانسیل های فرهنگی زیادی دارد که بسیاری از آنها استفاده نمی شود؛ در چنین شرایطی، این هم افزایی ها در جهت ارائه خدمات فرهنگی به عموم مردم بسیار ارزشمند است.

گفتنی است که بخش خواهران کتابخانه عمومی موسسه امام صادق (ع) در سال 1380 و با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم و موسسه امام صادق (ع) در محلی با مساحت ۱۰۰۰ متر افتتاح شد. این کتابخانه دارای سالن مطالعه، بخش کودک و نوجوان، کتابهای کمک درسی، مخزن و... است. کتابخانه موسسه امام صادق (ع) همچنین از نظر منابع دارای ۳۸۴۶ نسخه کتاب کودک، ۱۴۷۲۵ نسخه کتاب بزرگسال و 2042 نسخه کتاب کمک درسی می‌باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها