مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر؛

کتابخوانی باعث کاهش آسیب های اجتماعی می شود

"حیدر راهب": مطالعه، ترویج فرهنگ کتابخوانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی باعث آگاهی بخشی و کاهش آسیب های اجتماعی مددجویان می شود.
کد خبر: ۱۴۶۲۱۴۸
به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر و عبدالرحیم افروغ، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با حضور در زندان مرکزی بوشهر ضمن دیدار و گفتگو با سید محتشم حسینی مدیر کل زندان های استان از کتابخانه مشارکتی زندان بوشهر بازدید کردند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در این دیدار با بیان اینکه کتاب بهترین ابزار آگاهی بخشی است، اظهار کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به عنوان یکی از ابزارهای مهم فرهنگی، نقشی موثر در افزایش دانش و آگاهی عموم مردم دارد و می‌تواند موجب بازدارندگی از وقوع جرایم اجتماعی شود.
حیدر راهب افزود: مطالعه، ترویج فرهنگ کتابخوانی و برگزاری مسابقات کتابخوانی باعث آگاهی بخشی و کاهش آسیب های اجتماعی مددجویان می شود و اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر این آمادگی را دارد که در این زمینه همکاری و مشارکت داشته باشد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز گفت: مشارکت و حرکت جمعی و اجتماعی در راستای تحقق هر رویداد با طراز و معیار انسانیت و حاکمیت قطعا برکات خود را نشان خواهد داد و می تواند به مردم و جامعه کمک کند.
افروغ تصریح کرد: رهبانیت و انزوا در مکتب فکری ما جایی ندارد و تمام اصول و ساختاری که در جامعه وجود دارد غالبا انسان را به سمت جماعت و نقش آفرینی در اجتماع سوق می دهد.
مدیر کل زندان های استان نیز خاطر نشان کرد: اداره زندان‌ها با اجرای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی تلاش، در راستای اصلاح مددجویان و زندانیان عمل می کند و در این زمینه نیازمند تعامل و همکاری با دستگاه‌های فرهنگی استان هستیم.
سید محتشم حسینی افزود: یکی از بهترین برنامه‌های فرهنگی که در زندان قابلیت اجرا دارد، مسابقات کتابخوانی است و در سنوات گذشته استقبال خوبی از جشنواره ها و مسابقات کتابخوانی توسط زندانیان به عمل آمده است.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها