تاکید رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان:

اجرای مستمر طرح ساماندهی سد معابر شهری همدان

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با انتقاد از وضعیت نابسامان مناطق گنج‌نامه و سرگذر، گفت: اجرای ساماندهی سد معابر باید مستمر بوده و شهرداری بر ادامه روند آن نظارت داشته باشد.
کد خبر: ۱۳۷۶۲۵۸

به گزارش فردای همدان و به نقل از روابط عمومی شورای اسلامی شهر همدان، علی اکبر نظری در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست محیطی و بهداشت شورا ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین (ع)، افزود: با توجه به اهمیت منطقه گردشگری گنج‌نامه و نیز محوطه سرگذر باید در راستای رفع مشکلات این مناطق به صورت جدی وارد شد.
نظری با اشاره به فعالیت دستفروشان و بساط گستران در گنج‌نامه و سرگذر، اظهار داشت: زحمات شهرداری در رفع سد معبر قابل تقدیر است اما مدیریت شهری باید در این زمینه دقت بیشتری داشته و اقدامات صورت گرفته را ناتمام نگذارد.
نظری با بیان اینکه وجود دست‌فروشان ناهمگون در مسیر گردشگری گنج‌نامه و محوطه‌سرگذر، این مناطق را نازیبا کرده که در شأن مردم پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نیست، افزود: معابر جزو اموال عمومی شهری بوده و تعرض به حریم شهری نقض حقوق شهروندی است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر همدان با اشاره به اینکه بلال فروشی، فروش شور و ترشیجات غیربهداشتی، عرضه بدلیجات و قلیان در مناطق گردشگری به صورت کاملاً نامتعارف و غیربهداشتی موجب نارضایتی مردم و گردشگران شده است، اضافه کرد: رفع سد معابر از مطالبات و خواسته های مردم است و در راستای حل این معضل باید مدیریت اقتضایی به کار گرفت و با اقتضای زمان امور را مدیریت کرد.
وی ادامه داد :در راستای جذب گردشگر باید زمینه های آرامش و آسایش آنها را ایجاد کرد و در منطقه گنج‌نامه بسترهای حضور گردشگران را باید فراهم کرد تا خاطرات خوبی از همدان در ذهن گردشگران به یادگار بماند.
نظری گفت: شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری همدان با همراهی و همکاری استانداری، دادگستری، فرمانداری، نیروی انتظامی و مرکز بهداشت و مجمع امور صنفی، عملیات ساماندهی گنج‌نامه و جمع آوری قلیان فروش‌ها و رفع سد معبر سرگذر را به صورت مستمر ادامه دهند و طرح ناتمام به حال خود رها نشود.
به گفته علی اکبر نظری بیشتر ساخت و سازهای غیر مجاز و تخلفات شهری به دلیل عدم آگاهی شهروندان به قوانین مدیریت شهری ست و شهرداری باید در آگاه سازی مردم تلاش کند.
وی با بیان اینکه در راستای فرهنگ سازی باید از ظرفیت‌های شهر به نحو احسن استفاده کرد، افزود: شهرداری از ظرفیت رسانه‌ها از جمله صدا و سیما در زمینه فرهنگ عامه استفاده کند.

ضرورت تشکیل مدیریت واحد برای ساماندهی گنج‌نامه

رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه بر تشکیل مدیریت واحد برای ساماندهی منطقه گنج‌نامه همدان تاکید کرد و گفت لازم است ساماندهی به صورت مستمر ادامه داشته و مراقبت‌ها مداوم باشد.
محمود مسگریان اضافه کرد: نظارت مستمر باعث می‌شود که بساط گستران مطمئن باشند که شهرداری به صورت مستمر بر فعالیت و وضعیت بازار و گنج نامه نظارت دارد.
مسگریان ایجاد فضای آرام و امن برای شهروندان را از مطالبات مردم دانست و افزود: منطقه سرگذر یکی از نقاط مهم شهر است که مورد استقبال بیشتر مردم بوده و باید مکانی امن برای شهروندان باشد این زمانی محقق می‌شود که شهرداری حضوری فعال و جدی داشته باشد.
وی همچنین به ساماندهی منطقه توریستی گردشگری گنج نامه اشاره کرد و گفت: دستفروشان و کسبه‌ این منطقه باید بدانند که مکانی که شهرداری در اختیار آنها قرار داده است موقت بوده و آنها مالک این نقاط نیستند.
وی همچنین به فروش قلیان و مصرف آن در سطح شهر اشاره کرد و یادآور شد: اداره بهداشت طبق وظایف خود در زمینه اقدام کند.

یگان حفاظت امداد شهری بزودی فعال می‌شود

معاون خدمات شهری شهرداری همدان هم در این جلسه از ادامه روند ساماندهی منطقه توریستی گنج‌نامه خبر داد و گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مدیریت شهری ساماندهی دستفروشان سطح شهر به ویژه در مناطق گردشگری و توریستی است.
حامد جلیلوند با بیان اینکه منطقه گنج‌نامه از مهمترین محورهای ارزشمند گردشگری همدان است، افزود: با توجه به تاکیدات شورای شهر، شهردار همدان و نیز مطالبات مردم و گردشگران ساماندهی گنج‌نامه در دستور کار ما قرار گرفته و در زمینه تقسیم وظایف انجام شده است.
جلیلوند اضافه کرد: انتظار می‌رود ضمن مشارکت شهروندان و همراهی دیگر دستگاه‌های متولی در ساماندهی و زیباسازی محیط گنج‌نامه بتوانیم بصورت مستمر نظارت کامل را داشته باشیم .

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها