رئیس سازمان آتش‌نشانی شهرداری کرمانشاه خبر داد؛

عملیات نجات برای رهاسازی دست گرفتار کودک ۲ساله کرمانشاهی در کفشوی حمام

نشست خبری فرمانده انتظامی استان و معاونین این حوزه،با اصحاب رسانه به مناسبت هفته خبرنگار پیش از ظهر پنجشنبه‌ بیستم مرداد ماه در سالن جلسات فرماندهی انتظامی استان برگزار شد.
کد خبر: ۱۳۷۶۲۰۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه، خبرنگار سردار علی اکبر جاویدان، در این جلسه با گرامیداشت یاد شهدا و شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی تنها نظام حاکمیتی شیعه در دنیاست که پس از حکومت امیرالمومنین(ع)،هیچ‌حکومتی با این چارچوب وجود نداشته است.


سردار جاویدان افزود: این موضوع باعث شده دشمنان از تمام ظرفیت‌ها برای ایجاد تفرقه و تنش بین جامعه اسلامی استفاده کنند تا بتوانندبه انقلاب لطمه بزنند.

این مسوول، استان کرمانشاه را از لحاظ شاخصه‌ها و مولفه‌های امنیتی در شرایط خوبی عنوان کرد، و افزود: وضعیت بیکاری در استان ‌مهمترین مولفه در بروز آسیب‌های اجتماعی می باشد.

فرمانده انتظامی استان، تاکید کرد: در این استان امنیت خوبی حاکم است، اما احساس امنیت وجود ندارد که می توان گفت: ناشی از انعکاس اخبارحوادث و شایعه سازی‌هایی است که به استان لطمه زده، خبرهای حوادث ناگوار استانهای دیگر در بعضی مواقع به اسم کرمانشاه انعکاس داده می شود.

به گفته سردار جاویدان، طی چهار‌ماهه اول سال‌جاری تعداد سرقت‌ها۱۲ هزار ۶۰۰ فقره بوده که از این تعداد ۶۶% مربوط به سرقت‌های خرد و ۳۴% مربوط به سرقت مهم بوده‌ که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴% افزایش داشته است، همچنین طی این مدت ۲۴ باند توسط پلیس آگاهی متلاشی شده و ۳۹۸۳ سارق نیز دستگیر و به مقامات قضایی معرفی شده، که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵٪ افزایش کشفیات داشته است.

فرمانده انتظامی استان در ادامه با اشاره به قتل‌های انجام گرفته طی چهار‌ماهه اول سال جاری، گفت:طی این مدت ۳۵ فقره قتل در استان به وقوع پیوسته است که کرمانشاه ۳/۸٪ از قتل‌های انجام گرفته در کشور را به خود اختصاص داده است.

این مسوول، تعداد نزاع‌های انجام شده در استان را طی چهار ماه نخست سال جاری ۵۰۰۰ فقره عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۹۸/۵٪ نزاع فردی و ۱/۵٪ نزاع دسته‌جمعی بوده، که در این زمینه نزاع فردی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰٪ افزایش داشته و نزاع دسته‌جمعی نیز ۵۳٪ کاهش را نشان می دهد و استان کرمانشاه در زمینه نزاع رتبه سیزدهم کشوری را داراست.

کرمانشاه رتبه پنجم کشوری کشف سلاح و مهمات


سردار جاویدان با اشاره به کشفیات سلاح و مهمات طی این مدت، گفت: بالغ بر ۸۰۰ قبضه سلاح اعم از غیر‌مجاز و شکاری کشف و ضبط شده است که هم‌اکنون استان کرمانشاه رتبه پنجم کشوری از جهت فراوانی کشف سلاح و مهمات را به خود اختصاص داده است، ودر زمینه کشفیات مواد‌مخدر این استان رتبه ۲۳ کشور را دارد و در چهار ماهه اول سال‌جاری یک تن و ۴۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵٪ افزایش کشفیات داشته است.

این مسوول، تعداد فوتیها در تصادفات درون شهری و برون شهری را طی چهار‌ماهه نخست سال ۱۴۹ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۴۶ نفر مربوط به تصادفات درون شهری و ۱۰۳ نفر مربوط به تصادفات برون‌شهری می باشد.

اخطار پلمپ به ۳۰۰۰ صنف متخلف


سردار جاویدان در ادامه سخنانش به بازدید‌های انجام شده از صنوف مختلف در استان اشاره کرد و افزود: در چهار ماه نخست سال جاری بالغ بر ۱۶ هزار مورد بازدید داشته ایم، که در این بازدیدها ۱۳۷۳ صنف متخلف شناسایی و به ۳‌هزار صنف نیز اخطار پلمب داده شد.

این مسوول، تعداد تیر‌اندازی‌های انجام شده در استان را ۲۰۰ فقره عنوان کرد و افزود: ماهانه ۵۰ فقره تیراندازی در شهرستان کرمانشاه و در شهرک‌ها و روستاهای اطراف به وقوع پیوسته که ۸۰٪ سلاح‌ها کشف و افراد متخلف نیز تحویل مقام قضایی شدند.

سردار جاویدان، با اشاره به عملکرد پلیس فتا استان، گفت: طی چهارماهه نخست سال‌جاری ۱۴۱۳ تارنما، وب‌سایت و سایت غیر‌مجاز در استان شناسایی و با آنها برخورد قانونی شده و با اولویت برداشت وجه اینترنتی، از ۲۴۲ فقره پرونده ۱۸۱ مورد (۷۵ درصد) کشف شده است و از ۵۰۴ مورد سرقت و کلاهبرداری و ۴۸۹ فقره معادل ۹۷٪ منجر به کشف شده است و ۱۹۰ فقره پرونده جرائم اخلاقی در استان داشته این که از این تعداد ۱۸۶ پرونده تشکیل شده است.

لازم به ذکر است: در این جلسه به سوالات خبرنگاران پاسخهای لازم داده شد و از خبرنگاران حاضر در جلسه تقدیر شد./ رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها