احد جلیلیان با بیان اینکه در بحث سلامت مردم با هیچ صنعتی تعارف نداریم از گشت ویژه شبانه روزی کارشناسان محیط زیست در بازدید سرزده از صنایع استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۷۵۷۵۳

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛  احد جلیلیان «مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه» در خصوص آلودگی حاصل از کارخانه های فرو آلیاژ و پاک مایه در ا سلام آبادغرب که موجب اعتراض و انتقاد بحق مردم شده است بیان داشت: متأسفانه این دو واحد بخاطر عدم رعایت استانداردهای زیست محیطی لازم در زمان فعالیت و هم اکنون، منجر به آلودگی هوا و دفع پساب و پسماند که منجر به بوی بسیار بد در محدوده ورودی شهر اسلام آباد غرب شده است.


جلیلیان افزود: این آلودگی و بوی تعفن منجر به اعتراض بحق مردم عزیز اسلام آباد غرب شده است و مردم این شهرستان با انعکاس این مسئله به نماینده مردم شریف شهرستان اسلام آباد غرب در مجلس شورای اسلامی و پیگیری و مکاتبات ایشان، جهت رفع این معضل اقداماتی انجام گرفته است.

 

این مسوول سلامت مردم را در اولویت برنامه های محیط زیست دانست و تأکید کرد:سلامت مردم خط قرمز ماست، لذا در خصوص رفع این مشکل اقداماتی از جمله صدور اخطاریه های لازم به این دو واحد صنعتی ابلاغ شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در ادامه خاطرنشان کرد: این دو واحد صنعتی در صورت عدم اجرای تعهدات خود در زمان مشخص شده، اقدامات قانونی جهت پلمب این واحدها از سوی مراجع قضایی انجام می‌گیرد و فعالیت این صنایع تا زمان استانداردسازی و رعایت ضوابط زیست محیطی تعلیق خواهد شد.


به گفته جلیلیان، مکاتبات لازم با دستگاه های ذیربط در این خصوص صورت گرفته و کارخانه فرو آلیاژ مکلف و متعهد به نصب فیلتر های لازم جهت کاهش و عدم تولید آلودگی هوا خواهد بود و کارخانه خمیر مایه نیز موظف به اصلاح کامل مسیرتولید خود، با راه اندازی تصفیه خانه و رفع مشکل و تأییدات زیست محیطی خود جهت تداوم فعالیت اقدام نماید.


مقام ارشد حفاظت محیط زیست استان در پایان سخنانش، اذعان داشت: یقیناً هر صنعتی که بخواهد سلامت مردم را از لحاظ آلودگی به خطر بیاندازد بدون اغماض با آن واحد برابر ضوابط و مقررات برخورد خواهیم کرد و امیدواریم مسئولان محترم صنایع استان به این مهم توجه داشته باشند./رحمانی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها