کاربردهای ماهواره خیام در ۶ حوزه
سازمان فضایی اعلام کرد؛

کاربردهای ماهواره خیام در ۶ حوزه

حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه ساوه با اشاره به نهضت عاشورا اظهار کرد: نهضت عاشورا یک حادثه صرفاً تاریخی نیست بلکه یک مکتب حیات بخش انسانی است که آزادگی، آزادمنشی، احیای امر به معروف و نهی از منکر و تکلیف مداری از جمله درس‌های آن است.
کد خبر: ۱۳۷۶۱۵۹

ساوه و زرندیه به گزارش جام جم آنلاین : وی افزود: امروزه وظیفه مسئولین گشایش و باز کردن قفل چرخه اقتصاد است تا هیچ بیکاری پیدا نشود و چراغ هیچ دستگاه و کارخانه‌ای خاموش نشود.
امام جمعه ساوه تصریح کرد: دیگر درس عاشورا درس عزتمندی و تسلیم ناپذیری و عشق و شهادت و ایثار و مقاومت است.
حجت الاسلام رحیمی با تاکید بر اجرای منویات رهبری گفت: امروزه همه وظیفه دارند سخنان رهبری را فصل‌الخطاب قرار دهند و با وحدت به دنبال مطالبات باشند که یکی از مطالبات مهم مردم و انقلابیون همان مقاومت است که از پیام‌های مهم عاشورا است.
وی افزود: ایستادگی در برابر دشمنان اسلام همانگونه که امام حسین (ع) هزینه آن را دادند، برای ما هم در عصر حاضر هزینه دارد و عده‌ای در داخل عامدانه و یا جاهلانه در زمین بازی آمریکا حرکت می‌کنند و سعی دارند مذاکره با غرب را راه حل تمام مشکلات معرفی کنند.
امام جمعه ساوه با اشاره به سالروز بازگشت آزادگان سر افزار در ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ به کشور گفت: آزادگان، با ایمان راسخ خود در برابر همه فشارهای جسمی و روحی دشمنان ایستادند و روابط اجتماعی جامعه کوچک اردوگاهی خود را بر پایه اخلاق حسنه بنا کردند و از شکنجه مزدوران بعث هراسی به خود راه ندادند و ما وظیفه داریم از خط و فرهنگی که اینها به خاطر آن اسیر شدند محافظت و مواظبت کنیم.
حجت الاسلام رحیمی با اشاره به پرتاب ماهواره خیام گفت: رسانه‌های غربی با خبرهای کذب سعی دارند کاربرد ماهواره خیام را نظامی و امنیتی معرفی کنند اما جمهوری اسلامی با پرتاب ماهواره‌هایی همچون طلوع، رصد، نوید، فجر، ناهید، پیام و ظفر توانایی و دانش بومی خویش در عرصه هوافضا و ماهواره را به اثبات رسانده است و پرتاب خیام به جز توسعه علمی کشور گویای گسترش همکاریهای علمی با سایر قدرت‌ها است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها