مدیرکل استاندارد ایلام خبر داد :

محکومیت چهار واحد تولیدی به پرداخت جزای نقدی

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: چهار واحد تولیدی در این استان به دلیل عدم توجه به اخطارهای این نهاد نظارتی به پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.
کد خبر: ۱۳۷۵۷۹۸

به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ مهناز همتی افزود: بر اساس رای صادره از سوی دادگاه در مردادماه سال جاری، چهار واحد تولیدی در استان، به پرداخت یک میلیارد و ‌۴۶۰ میلیون ریال جزای نقدی و شش ماه حبس تعزیری محکوم شدند.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه واحدهای تولید کننده تیرچه مشمول استاندارد اجباری هستند و به جهت اهمیت آنها در ساخت و سازها و نقشی که در کاهش خسارات ناشی از زلزله دارند، توسط کارشناسان اداره کل تذکر و اخطارهای متعدد در راستای استانداردسازی محصولات، دو واحد تولید کننده تیرچه غیراستاندارد را به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و عدم رعایت استانداردها به مراجع قضایی معرفی و ارجاع دادند.

مدیرکل استاندارد ایلام یادآور شد: همچنین ۲ واحد تولیدی سوسیس و کالباس و فوم پلی استایرن نیز به دلیل تولید بدون کیفیت و عدم رعایت الزامات استاندارد در تولید به جریمه نقدی و تعهد مبنی بر اصلاح روند تولید محکوم شدند.

همتی اضافه کرد: در صورت عدم استاندارسازی واحدهای تولیدی این اداره کل برابر قانون نسبت به پلمپ، توقیف خط تولید و معرفی آنها به دادگاه و مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.

وی با بیان اینکه، هرگونه تولید و عرضه‌ی محصولات غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان و از بین بردن سرمایه‌های ملی برشمرد، افزود: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفین و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد خواهد کرد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها