ورزش کردن و داشتن تناسب اندام بی‌تردید رویکردی درست و مثبت است و برای داشتن زندگی سالم و حتی جوان‌تر به‌نظر رسیدن تنها راهکار معقول و مناسب، پیروی از یک رژیم غذایی مناسب و ورزش منظم و روزانه است.
کد خبر: ۱۳۷۵۰۶۱
نویسنده زهرا چیذری - گروه جامعه

با تمام اینها اما هر انسان مخلوقی منحصر به فرد است و ویژگی‌های فردی و ظاهری خود را دارد که اتفاقا با همان ویژگی‌های ذاتی و خلقتی که خداوند برای هر‌کدام از ما در‌نظر گرفته، در زیباترین و موزون‌ترین شکل ممکن هستیم اما در کوران ذائقه‌سازی و تکرار و القای استانداردهای خاص از چهره و اندام در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی شاهد شکل‌گیری تمرکزی افراطی بر ظاهر و بدن به‌خصوص در میان زنان و دختران جامعه هستیم.

این تمرکز افراطی موجب شده تا با گرایش روز‌افزون به لوازم آرایش،‌ رژیم‌های غذایی سختگیرانه و انواع و اقسام عمل‌ های جراحی زیبایی مواجه باشیم و این افراط‌گرایی در توجه به ظاهر و تمرکز بر بدن، سلامت جسم و روان زنان و دختران ما را به ‌خطر بیندازد.

همچنان‌که در بین مردان و پسران جوان هم این گرایش افراطی به ‌ظاهر و تمرکز بر بدن موجب داغ شدن بازار باشگاه‌های بدنسازی شده است و بسیاری از جوانان برای آن‌که از مسیر میانبر به اندام ایده‌آل‌شان برسند به سمت و سوی مکمل‌ها و برخی داروهای استروئیدی خطرناک می‌روند و گاهی اوقات جان‌شان را در این مسیر از دست می‌دهند.

در میان زنان و دختران جوان هم گرایش تلاش برای باربی شدن و تمرکز بر بدن موجب شده تا برخی آنان برای رسیدن به اندام ایده‌آل و شبیه شدن به بازیگران هالیوودی و استانداردهایی که هر لحظه از طریق شبکه‌های اجتماعی به آنها القا می‌شود،‌ به داروهای لاغری روی می‌آورند؛ ‌داروهایی که خیلی‌هایشان حاوی مواد اعتیاد‌آوری همچون شیشه و مت‌آمفتامین‌ها هستند و پایان سراب باربی شدن برخی دختران جوان، ‌اعتیاد به شیشه است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها