معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: 885 هزار و 206 نفر گردشگر و مسافر در مراکز اقامتی رسمی و دارای مجوز استان، از 28 اسفند ماه 1400 تا 31 تیر ماه سال جاری اسکان داده شده اند.
کد خبر: ۱۳۷۵۰۴۲

 کردستان- جام جم آنلاین- آرمان وطن دوست صبح امروز سه شنبه در گفت و گو با رسانه های کردستان گفت: بیشترین اقامت در تاسیسات گردشگری استان به ترتیب مربوط به هتل، خانه مسافر، مهمانپذیر، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مجتمع‌های گردشگری و هتل آپارتمان بوده و همچنین در این مدت، اقامتگاه‌های موقت مانند، مدارس آموزش و پرورش، مهمانسرای ادارات و کمپ‌های موقت بیشترین سهم در اسکان مهمانان را داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه، در مدت زمان یاد شده یک هزار و 306 مورد بازدید نظارتی از مراکز اقامتی انجام شده است، افزود: در جریان این بازدیدها که به ‎صورت شبانه‌روزی و توسط تیم‌های نظارتی این اداره کل و ادارات مرتبط انجام شد، 679 مرکز اقامتی، 445 مرکز بین‌راهی و 145 دفتر خدمات مسافرتی مورد بازدید قرار گرفتند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان اظهار کرد: هدف از این بازدیدها، نظارت بر نحوه رعایت موازین بهداشتی در واحدهای اقامتی و گردشگری، ایمنی و امنیت، کیفیت خدمات، بهداشت محیط‌کار، نمازخانه‌ها و اجرای نرخ‌نامه‌های مصوب بود که در این راستا تعداد 81 مورد تذکر، 21 مورد اخطار ، 5 مورد تشویق، 5 مورد پلمب و یک مورد اخطار کتبی صادر شد.

وطن دوست با تاکید بر تداوم بازدیدهای نظارتی از تاسیسات گردشگری استان در طول سال، اادمه داد: تشدید نظارت بر اماکن اقامتی و گردشگری برای ارائه خدمات مطلوب به مسافران و گردشگران در حال اجرا است و با متخلفان برابر قانون برخورد می شود.

وی یادآور شد: در بازه‌ زمانی اعلام شده نیز، 3 میلیون و 720 هزار و 173 نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی، فرهنگی، تفریحی، دست‌ساز و صنایع دستی استان بازدید کردند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها