هرجا تخلف هست، نام«تاج» می‌درخشد +سند
باز شدن پای نامزد انتخابات فدراسیون فوتبال به فساد در فولاد مبارکه

هرجا تخلف هست، نام«تاج» می‌درخشد +سند

سکوت عجیب رئیس سابق فدراسیون درباره یکی از اطرافیانش

آقای تاج! بروس کیست؟

مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال پس از نزدیک به دو سال و اندی سکوت، این روزها بیش از هر زمان دیگری در رسانه‌ها ظاهر می‌شود و مثل گذشته تلاش می‌کند به سوالات به همان شکلی که دوست دارد پاسخ دهد.
کد خبر: ۱۳۷۴۸۰۱
نویسنده سارا شیرازی - گروه ورزش

تاج سال‌های زیادی در فوتبال بوده و خوب می‌داند چه بگوید و چه نگوید؛ به ویژه این روزها که اسب خود را زین کرده تا باردیگر بر مسند ریاست فدراسیون فوتبال تکیه زند. او به نزدیکانش می‌گوید «دستور داده‌اند بیایم». حال این‌که چه کسی دستور داده مهدی تاج باردیگر سکان فوتبال را به دست بگیرد، برای همه نامعلوم است.

سکوت تاج درباره زنجانی

تاج ظرف روزهای گذشته با توضیحات مکرر و مداوم سعی کرده خود را در پرونده مارک ویلموتس تبرئه کند. او و نزدیکانش با فضایی ساختگی، باخت ۳ میلیون و ۳۲۵ هزار یورویی به این مربی در دادگاه عالی ورزش را یک برد بزرگ تلقی می‌کنند اما نمی‌گویند با سود ۵ درصد سالانه، رقم به سه میلیون و ۷۰۰ هزار یورو رسیده و در مجموع فدراسیون محکوم شده برای ۶ ماه همکاری ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار یورو به مربی بلژیکی بپردازد.

این پرونده ضرر هنگفتی به فوتبال ایران وارد کرد. چه، هنوز تکلیف پولی که قبلا از شستا قرض گرفتند و به ویلموتس دادند، مشخص نشده است. عزیزی‌خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال در این‌باره می‌گوید: «پرونده ایران و شستا هنوز در دادگاه در جریان است.» این یعنی ۲ میلیون یورویی که از شستا گرفتند، تمام و کمال پرداخت نشده و فدراسیون به زودی باید غرامت سنگینی هم بابت آن بپردازد.

در مجموع آن‌گونه که تاج فضاسازی می‌کند، اوضاع بر وفق مراد نیست و فدراسیون فوتبال باید رقم کلان‌تری بابت این همکاری شوم پرداخت کند. فارغ از مسائل مالی اما رئیس سابق فدراسیون درباره یکی از اطرافیانش در این پرونده سکوت کرده و اجازه نمی‌دهد کسی درباره او سوال بپرسد؛ بروس یا همان(ب.ز). این فرد که در دوران حضور کی‌‌روش در تیم‌ملی توانست با فدراسیون ارتباط برقرار کند، خیلی زود تبدیل به یکی از دوستان نزدیک مهدی تاج شد. در زمان امضای قرارداد با ویلموتس در بروکسل او را همراهی می‌کرد.

نکاتی درباره بروس

تاج این روزها علاقه ندارد کسی از او درباره این فرد بپرسد اما جام‌جم اطلاعاتی درباره او می‌دهد که شاید خواندن آنها برایتان جالب باشد؛

وی اولین‌بار با وعده آوردن اسپانسر برای تیم‌ملی از طریق امید نمازی دستیار کی‌روش، به سرمربی سابق تیم‌ملی نزدیک شد.

نامبرده به واسطه دوستی نزدیک با کی‌روش، تصمیم گرفت تا دیگر کسی را در اردوی تیم‌ملی تحویل نگیرد که این مورد باعث درگیری لفظی او با امید نمازی، معرفش به کارلوس شد.

بروس یا همان (ب.ز) در اردوهای تیم‌ملی به زبان انگلیسی حرف می‌زند تا همه فکر کنند او خارجی است!

بعد از جدایی جواد نکونام از تیم‌ملی شائبه‌هایی درباره دخالت او در ماجرا مطرح شد.

وقتی کی‌روش رفت، بروس رابطه‌اش را با تاج نزدیک‌تر کرد به شکلی که نه تنها در مذاکرات با ویلموتس در بروکسل بود بلکه در زمان سفر این مربی به تهران هم در نزدیکی او قدم برمی‌داشت.

روزی که فدراسیون ۲ میلیون یورو پول نقد را در بانک زراعت ترکیه به این مربی داد و ویلموتس ذوق زده با پول‌ها عکس یادگاری گرفت، زنجانی کنار دستش حضور داشت.

این فرد بعدها ادعا کرد تنها به عنوان فردی که قراردادهای سنگین صنعتی می‌بندد، کنار دست تاج بوده تا مبادا کلاه سر رئیس فدراسیون نرود!!

با وجود فشارها برای بررسی نقش وی در قرارداد ویلموتس اما اتفاقی رخ نداد و امروز تاج هم به طور کامل در این باره سکوت کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها