مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان گفت: بهره گیری از ظرفیت خیرین و نهادهای دولتی برای توسعه کتابخانه ها در کردستان ضروری است.
کد خبر: ۱۳۷۴۴۷۲

 کردستان- جام جم آنلاین-محمد مخدومی در نخستین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بیجار که با حضور فرماندار و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در کتابخانه عمومی شهید نجات اللهی برگزار شد از توجه ویژه مسئولان و خیرین شهرستان بیجار به مقوله کتاب و کتابخوانی تقدیر و اظهار کرد: در آینده ای نزدیک عملیات تعمیر و شاداب سازی کتابخانه مذکور که در مرکز شهر قرار دارد آغاز می شود.

وی با اشاره به تخصیص 2 میلیارد و 500 میلیون ریال به منظور تعمیر و رفع مشکلات کتابخانه عمومی شهید شهسواری روستای خسروآباد بیجار، عنوان کرد: مشکلات سایر کتابخانه های عمومی در شهرستان نیز به ترتیب اولویت رفع خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی کردستان همچنین خواستار حمایت مسئولان و خیرین به منظور راه اندازی کتابخانه در شهرهای پیرتاج و توپ آغاج شد و گفت: حمایت از این نهاد فرهنگی در نهایت به نفع جامعه و مردم است و زمینه ساز توسعه فرهنگی خواهد بود.

مخدومی با اشاره به بدهی 5 میلیارد و 350 میلیون ریالی شهرداری بیجار به انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان، تصریح کرد: این میزان بدهی مربوط به سال 1385 تا سال 1400 است و شهردای باید نسبت به واریز آن به حساب انجمن اقدام کند.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بیجار نیز در این جلسه به فعالیت 6 باب کتابخانه عمومی نهادی و یک باب کتابخانه مشارکتی در این شهرستان اشاره کرد و افزود: هم اکنون بالغ بر 3 هزار و 600 نفر در این کتابخانه ها عضویت دارند.

سارا الوندی عنوان کرد: تعداد منابع موجود در کتابخانه های عمومی شهرستان 119 هزار نسخه در 50 هزار عنوان است و علاقمندان می توانند با حضور در کتابخانه ها از این منابع بهره مند شوند.

وی زیربنای کتابخانه های عمومی بیجار را 2 هزار و 254 متر مربع ذکر کرد و گفت: شاخص زیربنای کتابخانه های عمومی در بیجار 2.58 مترمربع به ازای یکصد نفر از جمعیت است و از این لحاظ در رتبه دوم استان قرار دارد.

الوندی خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه های عمومی شد و اضافه کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه ای فرابخشی است زیرا نتایج حاصل از آن در تمامی بخش ها اثرگذار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها