قیمت هر قطعه سکه طرح جدید بهار آزادی بر اساس نرخ بازار طلا، جواهر و سکه تهران ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۴۳۶۶

قیمت سکهقیمت سکه طرح جدید همچنان در کانال 14 میلیون تومانی ماند. قیمت سکه نوسان کمی دارد. آیا روند افزایشی قیمت سکه ادامه خواهد داشت؟ علت افزایش قیمت سکه چیست؟ جدیدترین قیمت سکه را مشاهده کنید.

به گزارش جام جم آنلاین، پنجم مرداد ۱۴۰۱ قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان، سکه تمام طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ تومان، نیم سکه ۸ میلیون ۱۵۰هزار تومان، ربع سکه ۵ میلیون و ۱۵۰هزار تومان و سکه یک گرمی۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان است.

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و۷۲۳ دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون ۳۵۰هزار تومان معامله می‌شود.

نقش دلار در قیمت سکه

دلار تاثیر بسزایی در قیمت‌گذاری قیمت طلا و سکه دارد. از این رو در شرایطی اخبار چندان خوشایندی از مذاکرات به گوش نمی‌رسد احتمال گرانی معنادار قیمت دلار و در نهایت بزرگ شدن حباب طلا و سکه وجود دارد.

روزگذشته در بازار آزاد، قیمت طلای ۱۸عیار هر گرم یک‌ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۱۴ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۱۴ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان است.

در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۸ میلیون و ۱۰۰ تومان، ربع سکه بهار آزادی ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و سکه یک‌گرمی ۳ میلیون و ۵۰ هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی، ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است. ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۷۲۸ دلار است.

علاوه بر این، در صرافی‌های بانکی قیمت فروش دلار ۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان و قیمت خرید دلار از مردم ۲۷ هزار و‌ ۵۴۵ تومان تعیین شده است. قیمت فروش یورو نیز معادل ۲۸ هزار و ۸۲۲ تومان و قیمت خرید یورو نیز ۲۸ هزار و ۵۳۵ تومان اعلام شده است.

با توجه به تعطیل بودن بازارهای جهانی و همچنین مسکوت ماندن مذاکرات وین پیش بینی می‌شود  ۳ مرداد قیمت با افزایش همراه نباشید و آرامش نسبی در بازار طلا و سکه حاکم خواهد بود.

قیمت سکه به کانال 15 میلیون باز می گردد؟

به باور تحلیلگران در صورتی که نرخ دلار آرایش صعودی به خود بگیرد، قیمت سکه هم می تواند به بالای کانال ۱۵ میلیون تومان برسد

به گزارش اقتصادنیوز ، سکه بازان روز گذشته توان مقاومت در برابر کاهش قیمت را نداشتند و فلز گران بهای داخلی با کاهش قیمت دلار پایین آمد.‌

قیمت سکه عصر دیروز در محدوده ۱۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان معامله شد.ارزش ذاتی سکه هم در یک قدمی کانال ۱۳ میلیون تومان قرار گرفته است و حباب سکه در محدوده ۱۴ درصد بود.

به باور تحلیلگران در صورتی که نرخ دلار آرایش صعودی به خود بگیرد، قیمت سکه هم می تواند به بالای کانال ۱۵ میلیون تومان برسد.از نظر فعالان بازار سکه رسیدن دلار به کانال جدید می تواند انتظارات صعودی در بین سکه بازان را تقویت کند.

در شرایط فعلی قیمت دلار با سقف جدید مقاومتی تقریبا ۳۰۰ تومان فاصله دارد.از نیمه دوم تیر ماه تا کنون بازار ارز شاهد تلاش‌های بی‌نتیجه دلار در جهت عبور از سقف جدید خود بوده است. عده ای از سکه بازان می گفتند در صورتی که این سقف بشکند به دنبال آن قیمت سکه هم افزایش پیدا خواهد کرد.

ریزش قیمت سکه در بازار

قیمت طلا و سکه در بازار تهران با کاهش روبه‌رو شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هر دلار آمریکا  در صرافی بانکی به قیمت ۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان به فروش می‌رسد و هر یورو نیز به قیمت ۲۸ هزار و ۸۲۲ تومان معامله می‌شود.

قیمت هر مثقال طلا  با کاهش ۲۱هزار تومانی به ۵ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان رسیده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قیمت خورده است.

در بازار فلزات گرانبها، هر قطعه سکه امامی با کاهش ۳۷ هزار تومانی، ۱۴ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت انواع ارز و سکه و طلا را در روز یک‌شنبه، دوم مردادماه ۱۴۰۱ را مشاهده می‌کنید:

دلار (در صرافی بانکی)

۲۷ هزار و ۸۲۱ تومان

یورو

۲۸ هزار و ۸۲۲ تومان

سکه تمام بهار آزادی

۱۴ میلیون و ۸۰ هزار تومان

سکه امامی

۱۴ میلیون و ۱۲۷ هزار تومان

نیم سکه

۸ میلیون و ۲۶۵ هزار تومان

ربع سکه

۵ میلیون و ۲۱۳ هزار تومان

سکه گرمی

۳ میلیون و ۶۰ هزار تومان

قیمت سکه

پیش‌ بینی سکه

قیمت‌ها در بازار دلار، طلا و سکه کاهشی بود. با وجود این سکه همچنان در سطح ۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان قرار دارد. پیش‌بینی‌ها از بازار طلا و سکه چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجودی که بازار دلار، طلا و سکه روز گذشته را افزایشی پشت سر گذاشتند،  قیمت‌ها کاهشی بودند. به گونه‌ای که دلار به سطح پایین‌تر بازگشت. همین عامل باعث شد یا وجود روند اندکی صعودی قیمت اونس، قیمت طلا و قیمت سکه در بازار ایران نزولی باشد.

سایت اتحادیه طلا و جواهر تهران،  با اختلال مواجه بود اما بر اساس اعلام سایت شبکه اطلاع‌رسانی طلا، سکه و ارز، قیمت طلا در لحظه تنظیم این خبر روند کاهشی دارد و اکنون به یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۵۰۰ تومان رسیده است. روز گذشته طلا در محدوده یک میلیون و ۳۷۰ هزار تومان هم معامله می‌شد اما تا سطح یک میلیون و ۳۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

در بازار سکه نیز قیمت‌ها  نوسانی بود. قیمت سکه طرح جدید نیز در این لحظه کاهشی است و اکنون با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۳۹ هزار تومان معامله می‌شود. روز گذشته نرخ سکه به ۱۴ میلیون و ۹۵۰ هزار تومان نیز رسید. اما قیمت تا حدود ۱۴ میلیون و ۹۲۰ هزار تومان نیز کاهش یافت. اقتصادنیوز در مورد بازار سکه نوشت: «فاصله زیاد ارزش ذاتی سکه با قیمت نقدی باعث شده سکه‌بازان با احتیاط بیشتری نسبت به خرید و فروش سکه اقدام کنند.»

همچنین قیمت سکه طرح قدیم، اکنون روند نزولی دارد و به ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان رسیده است.

نرخ اونس جهانی نیز در لحظه تنظیم این خبر با وجود تعطیلی بازارها در برخی سایت‌ها افزایشی است و با قیمت ۱,۷۲۷ دلار معامله می‌شود.

پیش‌بینی‌ها از قیمت سکه

به گزارش تجارت‌نیوز، در مدت اخیر بازارهای مالی، تحت تاثیر مذاکرات وین و اخبار سیاسی قرار داشتند. اما به نظر می‌رسد بازارساز توانسته است تا حدودی روند افزایشی روز گذشته در بازار ارز را کنترل کند. آیا این شرایط ادامه می‌یابد؟

بروز حق‌شناس، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز توضیح می‌دهد: مسائل بنیادی و بی‌انضباطی‌های مالی در اقتصاد کشور و رشد نقدینگی عامل اصلی تورم است. افزایش تورم نیز عامل اصلی بالا رفتن قیمت‌ها در همه بازارها از جمله طلا و سکه محسوب می‌شود.

او می‌افزاید: با وجود این سیاستگذار مالی در ۵۰ سال اخیر به اشتباه تلاش کرده است که معلول ماجرا یعنی قیمت‌ها را کنترل کند. دلار و طلا نیز همیشه جز اولویت‌های بازارساز بوده‌اند.

این کارشناس بازارهای مالی ادامه می‌دهد: جامعه به دلار به عنوان شاخصی از شرایط اقتصادی کشور نگاه می‌کند. به همین دلیل سیاستگذار همواره تلاش کرده است، رشد قیمت دلار را کنترل کند. نتیجه آن نیز کنترل دستوری و سرکوب نرخ ارز بوده است.

حق‌شناس توضیح می‌دهد: در مقاطع مختلف، گاهی دست دولت‌ها به دلیل فرایند روان‌تر فروش نفت برای اجرای این سیاست بازتر بوده، اما در مواقع دیگر شدت تحریم‌ها چالش‌هایی را ایجاد کرده است. در عین حال، هر زمان که سیاستگذار مالی منابع مالی کافی را برای اجرای سیاست سرکوب قیمتی ارز در اختیار داشته، قیمت دلار را به زیر ارزش ذاتی آنها رسانده است.

او می‌گوید:  قیمت دلار و طلا در بازار، کمتر از ارزش ذاتی آنهاست. در این میان، حباب بازار طلا و سکه را در واقع می‌توان نشانگری برای بازار ارز در نظر گرفت. در واقع این حباب، شاید در حال انعکاس قیمت واقعی دلار باشد.

این کارشناس بازارهای مالی می‌افزاید: در عین حال، قیمت دلار، بسیار تابع مذاکرات هسته‌ای و اخباری است که در این زمینه منتشر می‌شود. مباحث چند وقت اخیر چندان مثبت نبوده‌اند. این موضوع می‌تواند در روزهای آینده، قیمت دلار را تحت تاثیر قرار دهد.

حق‌شناس توضیح می‌هد: اگر اخبار امیدوارکننده‌ای در حوزه برجام منعکس شود، سیاستگذار با توجه با جو مثبتی که در این زمینه شکل می‌گیرد، به سرکوب قیمت دلار ادامه می‌دهد. اما اگر روال کنونی همچنان حفظ شود و اخبار چندان امیدوارکننده نباشند، قیمت دلار به سمت ارزش ذاتی خود و کانال‌های بالاتری از قیمت‌های فعلی حرکت می‌کند.

او می‌گوید:بازار طلا و سکه نیز تابعی از قیمت‌ دلار هستند. البته شاید افزایش قیمت‌ها در بازار طلا و سکه داخلی، به اندازه رشدی نباشد که در صورت انتشار اخبار منفی از مذاکرات در بازار دلار رخ می‌دهد. چرا که اونس جهانی در مدت اخیر ریزش‌هایی را تجربه کرده است. از آن سو قیمت سکه هم حباب دارد.

حق‌شناس می‌افزاید: با وجود این، در مرداد امکان حرکت قیمتی رو به بالا، در بازار دلار و در حد کمتری در طلا و سکه وجود دارد. اگر مذاکرات به نتیجه مثبتی برسد، سیاستگذار به سرکوب قیمتی در هر سه بازار ادامه می‌دهد.

او تاکید می‌کند: این سیاست اشتباه است و در تنها در کوتاه یا میان‌مدت می‌تواند موثر باشد. اما با توجه به داده‌های کلان اقتصادی از جمله رشد نقدینگی و نرخ تورم، هر گونه سرکوب قیمتی در درازمدت امکان‌پذیر نیست.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها