قیمت تارا اتوماتیک ۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲ میلیون تومان و پژو پارس LX حدود یک میلیون کاهش قیمت داشته است.
کد خبر: ۱۳۷۴۱۹۹

قیمت خودرو در بازار دائم در نوسان است. اما قیمت خودرو این روزها روند عجیبی دارد . علی رغم رکود شدید در بازار قیمت خودرو دائما تغییر میکند. خریداران نیز انتظار کاهش یا تثبیت قیمت خودرو را دارند. برای اطلاع از قیمت خودرو با ما همراه باشید.
 
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرآنلاین، آن‌طور که از روند قیمت‌ها مشاهده می‌شود، قیمت کوییک دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ در حدود ۲ میلیون تومان، شاهین یک میلیون تومان، دناپلاس دنده‌ای ساده ۳ میلیون تومان و تیبا هاچ بک EX مدل ۱۴۰۰ حدود یک میلیون تومان کاهش داشته است. قیمت تیبا هاچ‌بک پلاس مدل ۱۴۰۰ هم یک میلیون افت قیمت داشته است.

بنا به این گزارش، قیمت تارا اتوماتیک ۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دنده‌ای ۲ میلیون تومان و پژو پارس LX حدود یک میلیون کاهش قیمت داشته است.

این در حالی است که قیمت سمند LX EF ۷ دوگانه‌سوز افزایش ۵ میلیون تومانی قیمت را تجربه کرده است.

تحلیلگران اعتقاد دارند با وجود روند نزولی قیمت‌ها، بازار خودرو همچنان در بلاتکلیفی قرار دارد.

آن‌ها اعتقاد دارند، این کاهش در بازار همچنان نتوانسته افزایش‌های چند ده میلیونی قیمت خودرو‌ها را جبران کند و بنا به تجربه هیچ روند کاهشی در بازار پایدار نخواهد بود.

فعالان بازار خودرو عنوان می‌کنند کاهش قیمت‌ها، واکنشی به خبر نهایی شدن آیین‌نامه واردات خودرو است.
 

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده


قیمت‌ خودرو با تغییر چندانی همراه نیست زیرا خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. سرمایه سرگردانی که به دست مردم است، باعث بالا رفتن تقاضا و پاسخگو نبودن میزان عرضه خودرو به بازار می‌شود.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو صفر داخلی در روز دوشنبه سوم مرداد ۱۴۰۱ با توجه به آمار و قیمت روزانه سایت دیوار با تغییراتی همراه شد.

قیمت خودرو صفر داخلی دوشنبه سوم مرداد ۱۴۰۱ در بازار ایران به شرح زیر است:

پراید ۱۱۱ با دو میلیون تومان افزایش نسبت به روز گذشته، در قیمت ۲۰۷ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پراید ۱۳۱ نیز با قیمت ۱۷۷ میلیون تومان عرضه می‌شود. دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ نیز به ۴۱۱ میلیون تومان رسید.

البته پژو ۲۰۷ اتومات نیز امروز به قیمت ۶۲۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیبا هاچ‌بک پلاس هم‌اکنون با نرخ ۲۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

پژو ۲۰۶ تیپ دو مدل ۱۴۰۱ به ۳۰۰ میلیون تومان رسید. ۲۰۶ تیپ پنج نیز در بازار کشور تا نرخ ۳۶۰ میلیون تومان پیش رفت.

اما تارا اتوماتیک نیز امروز با قیمت ۵۹۹ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

کاظم محمدی نیک‌خواه، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: در حال حاضر قیمت‌ خودرو با تغییر چندانی همراه نیست زیرا خرید و فروشی در بازار صورت نمی‌گیرد. سرمایه سرگردانی که به دست مردم است، باعث بالا رفتن تقاضا و پاسخگو نبودن میزان عرضه خودرو به بازار می‌شود. تا زمانی که تعادل میان عرضه و تقاضا برقرار نشود، روند بازار به همین شکل ادامه خواهد داشت.

چندی پیش نیز، فربد زاوه در گفتگو با تجارت‌نیوز در رابطه با تاثیر نرخ ارز بر قیمت خودرو گفت: نرخ دلار به صورت لحظه‌ای بر هیچ بازاری تاثیر ندارد البته باید توجه کرد که افزایش نرخ دلار موجب افزایش موج خرید در بازارها می‌شود اما کاهش آن تاثیر مثبتی ندارد. اما موضوع قیمت خودرو به تورم پولی کشور ارتباط دارد و نه تورم ارزی.

قیمت خودرو

افزایش نجومی قیمت خودرو در بازار

روند قیمت‌ها در بازار خودرو در میان مدل‌های بی‌ام‌و نشان می‌دهد که قیمت بی‌ام‌و سری۷ ۷۳۰li مدل ۲۰۱۸ در ماه اول تابستان رشد یک میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بررسی های میدانی از افزایش قیمت ۱۵۰ میلیون تومانی تا یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی خودروهای ب‌ام‌و در اولین ماه تابستان امسال حکایت دارد.

گزارش‌ها از بازار خودرو نشان می‌دهد که بی‌ام‌و سری ۱ هاچ بک ۱۲۰i مدل ۲۰۱۸ در حال حاضر در بازار ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو در طول یک ماه گذشته تغییر قیمتی را تجربه نکرده و ثابت بوده است.

همچنین قیمت بی‌ام‌و سری۱ هاچ‌بک ۱۲۵i مدل ۲۰۱۸ در بازار ۲ میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان قیمت دارد. این خودرو نیز در طول یک ماه ابتدایی تابستان امسال بدون تغییر بوده است.

اما بی‌ام‌و سری۳ سدان ۳۲۰i در طول یک ماه گذشته ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشته است. این خودرو در بازار به قیمت ۳ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

در این میان، بی‌ام‌و سری۵ سدان ۵۳۰i مدل ۲۰۱۸ در بازار ۷ میلیارد تومان قیمت دارد. این خودرو در طول یک ماه گذشته ۹۵۰ میلیون تومان گران شده است.

قیمت بی‌ام‌و سری۷ ۷۳۰li مدل ۲۰۱۸ هم ۱۱ میلیارد تومان است. این خودرو یک ماه پیش ۱۰ میلیارد تومان بود که افزایش یک میلیارد تومانی را تجربه کرده است.

از سوی دیگر، قیمت بی‌ام‌و X۱ ۲۵ مدل ۲۰۱۷ در بازار ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است که در طول یک ماه گذشته تغییر قیمت نداشته است.

افزایش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو

بررسی نوسانات قیمتی در بازار خودرو حاکی از افزایش قیمت خودروهای پراید، سمند و پژو از چهارشنبه گذشته تا امروز است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روند افزایشی قیمتی در هفته جاری نیز ادامه یافت به طوری که در بین خودروهای پراید مدل ۱۱۱ از ۲۰۴ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۲۰۶ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۳۱ این خودرو نیز از ۱۸۲ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۱۸۴ میلیون تومان رسیده است و پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۱ نیز از ۱۸۵ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۱۸۶ میلیون تومان رسیده است.

خودروهای سمند نیز در این مدت گران شدند به طوری که سمند lx ساده مدل ۱۴۰۱ از ۳۰۷ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۳۱۰ میلیون تومان رسیده است و مدل ۱۴۰۰ این خودرو نیز از ۲۹۲ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۲۹۵ میلیون تومان رسیده است.

در بین خودروهای پژو نیز این افزایش قیمت‌ها اتفاق افتاده است به طوری که پژو پارس XU۷ مدل ۱۴۰۱ از ۳۱۶ میلیون تومان در چهارشنبه گذشته امروز به ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها