رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: اختلاف را با هیچ وسیله‌ای نمی توان از بین برد مگر اینکه خداوند بین دلها الفت ایجاد کند، لذا اتحاد موهبتی است که باید از طرف خدا نصیب ما شود.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۹۸

 کردستان-جام جم آنلاین- مولوی محمد اسحاق مدنی روز چهارشنبه در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی در سنندج، اظهار داشت: قرآن همه امت‌ها را یک امت می‌داند، بر این اساس تکلیف امت اسلامی کاملا مشخص است.

وی افزود: امروز اگر برای این امت‌ها اسم‌های جداگانه‌ای وجود دارد اما ماهیت اسلامی همه آنها یکی است وهمه کسانی که به نبوت پیامبر، قیامت، قبله، قرآن و مسائل اسلامی اعتقاد دارند، از یک امت واحده هستند.

رییس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: اتحاد برای امت اسلامی یک فریضه قرآنی است و امری نیست که ما در آن اختیاری داشته باشیم، بلکه لازم و قطعی است که همه ما آنگونه که یک مسلمان به نماز عمل می‌کند، به چنگ زدن به ریسمان الهی هم عمل کند.

وی ادامه داد: اگر هر بهانه‌ای برای تفرقه امت تراشیده شود به همه امت‌ها مربوط است و بر همه ما واجب است به اسلام و دین خدا چنگ بزنیم.

اسحاق مدنی افزود: اختلاف را با هیچ وسیله‌ای نمی توان از بین برد مگر اینکه خداوند بین دلها الفت ایجاد کند، لذا اتحاد موهبتی است که باید از طرف خدا نصیب ما شود و اگر ما بخواهیم رحمت خدا را به خود جلب کنیم راهی نیست جز اینکه به اوامر الهی عمل کنیم.

وی با بیان اینکه اگر رحمت خدا شامل حالمان شود، می توانیم یکپارچه شویم، گفت: خیلی ها این مساله را مطرح می کنند که با توجه به اینکه در تاریخ ما حوادث تلخی بین گروه های مختلف وجود داشته چطور ممکن است، وحدت وجود داشته باشد.

ربیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، اضافه کرد: بی‌شک اختلافاتی که وجود دارد، سر منشایی دارد و در جایی اینها به هم وصل می شوند و آن مساله ای است که در صدر اسلام اختلاف بین صحابه افتاد و دشمنان آن را فرصتی برای خود دانسته و آن را شاخ و برگ داده و به یک فتنه و جنگ دائمی تبدیل کردند.

وی یادآور شد: اختلافی که در زمان صحابه اتفاق افتاد اختلاف اندیشه بود و صحابه هیچگاه از آن علیه اسلام استفاده نکردند و همه در جهت پیشبرد اهداف اسلامی با هم همراه بوده و اسلام را به دنیا عرضه کردند، اختلافی در این زمینه نداشتند، از یکدیگر مشورت می گرفتند و این مساله را هم شیعه و هم سنی قبول دارند.

وی ابراز امیدواری کرد امروز امت اسلامی همان کاری را انجام دهند که بزرگان دین انجام دادند و یکپارچه شده و اجازه ندهند هیچ اختلافی مانع اهداف اساسی اسلام شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها