جام‌جم از دومین شهر بدون متکدی ایران گزارش می‌دهد؛

پـاوه پـاک

امام جمعه پاوه:

علما و روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت بوده اند

امام جمعه پاوه اظهار کرد: ما خواهان وحدت هستیم و اهل رعب و تهدید نیستیم، علما و روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت بوده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است.
کد خبر: ۱۳۷۳۶۸۲

 کردستان- جام جم آنلاین- حاج ماموستا قادر قادری امام جمعه پاوه در اولین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی که با حضور 400 مهمان داخلی و خارجی در سنندج در حال برگزاری است اظهار کرد: همه شاهد هستیم که جوانان اهل ایمان به خاطر تامین معیشت به اروپا مهاجرت می‌کنند.

وی افزود: از سوی دیگر دارای سرمایه عظیم مساجد، علما، بزرگان دینی و مولفه‌های دیگری هستیم ولی از این ظرفیت آنگونه استفاده نمی‌شود.

امام جمعه پاوه تصریح کرد: امروز 42 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد در این فاصله 10ها کنفرانس، سمینار و اجلاسیه برگزار شده که در اکثر آنها حضور داشته‌ام و قاطعا می‌گویم برگزاری این برنامه‌ها بسیار تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: حداقل خروجی این نشست‌ها این بوده که با وجود تمام هجمه‌های دشمنان، از بروز جنگ مذهبی جلوگیری شده است.

ماموستا قادری تاکید کرد: نباید حریم یکدیگر را بشکنیم، امروز 16 استان ایران را مرزداران سنی مذهب تشکیل داده‌اند که همواره خواهان وحدت بوده و هستند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: مشکلاتی در کشور وجود دارد اما حاد نیست.

وی تصریح کرد: هنوز کسی در دنیا دولت طالبان را به رسمیت نشناخته است، اما ما خواهان وحدت هستیم و اهل رعب و تهدید نیستیم، علما و روحانیون اهل سنت همواره منادی وحدت بوده و در این راه شهدای زیادی را تقدیم کرده است.

ماموستا قادری اظهار کرد: شهدایی مانند ماموستا شیخ الاسلام و برهان عالی به خاطر سردادن ندای وحدت به شهادت رسیدند.

وی افزود: کسانی که تفرقه ایجاد می‌کنند شیعه و سنی واقعی نیستند بلکه دنبال ایجاد شکاف در بین مسلمانان و زدن ریشه اسلام هستند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها