معاون اداره کل ثبت اسناد یزد اعلام کرد:

رشد 13 درصدی ثبت شخصیت های حقوقی ثبت شده در 2 ماه سال جاری

یزد - استاندار یزد از زندگی مسالمت‌آمیز ادیان در یزد به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های ثبت جهانی یزد نام برد و از لزوم همکاری‌های بیشتر در زمینه‌های مختلف خبر داد
کد خبر: ۱۳۷۲۷۹۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، مهران فاطمی در نشست با سفرای خارجی با بیان اینکه در سالروز ثبت یزد میزبان شما هستیم و این مسئله موجب خوشحالی ماست، اظهار داشت: یزد تنها شهر ایران است که به‌عنوان میراث جهانی توسط سازمان جهانی یونسکو ثبت‌شده و مایلم به دلایل انتخاب یزد اشاره‌کنم.

وی با بیان اینکه چند شاخصه به‌عنوان میراث جهانی موردتوجه بوده افزود: بافت تاریخی شهر یزد مساحت ۲۰۰ هکتاری از خانه‌های خشتی وجود دارد و زندگی در این خانه‌های خشت و گلین جریان دارد.

فاطمی غالب مصالح ساختمانی این خانه‌ها را برگرفته از طبیعت دانست و گفت : با شاخصه‌های زیست‌محیطی همخوانی دارد و در سال ۲۰۱۹ یزد پایتخت شهرهای پایدار جهان شد و در این شهر از انرژی استفاده بهینه می شود و  یزد نسبت به شهرهای دیگر جهان وضعیت متفاوتی دارد.

استاندارمهم‌ترین دلیل این انتخاب را سابقه ادیان مسیحیان، زرتشتیان و مسلمانان و یهودیان عنوانو تصریح کرد: زندگی مسالمت‌آمیز ادیان و همزیستی آن‌ها در یزد جزو مهم‌ترین دلایلی بود که موردتوجه یونسکو قرار گرفت.

وی یزد را با قدمت سه‌هزارساله، اقلیم کویری و معماری منحصربه‌فرد جزء چهار استان برتر کشور در حوزه صنعت و معدن عنوان کرد و گفت: بیش از نیمی از کالاهای یزد جنبه صادراتی دارند و این استان رتبه اول کشور در تولید کاشی و سرامیک را به خود اختصاص داده است.
استاندار یزد رتبه دوم درزمینهٔ تولیدات نساجی بالغ‌بر ۲۷ درصد تولید کشور را مربوط به یزد دانست و افزود: رتبه اول تولید سنگ‌آهن کشور و رتبه سوم تولید فولاد کشور نیز به یزد تعلق دارد و از بزرگ‌ترین معادن مس در یزد قرار دارد.

فاطمی به وجود بزرگ‌ترین کارخانه شیشه خاورمیانه در یزد اشاره و عنوان کرد: علاوه بر اینکه در یک منطقه کویری با اقلیم خشک هستیم در تولید محصولات کشاورزی کم ابخواه جایگاه ویژه‌ای داریم، همچنین رتبه دوم در صادرات پسته، انار و سوم درزمینهٔ محصولات گلخانه کشور به یزد مربوط است

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها