معاون اداره کل ثبت اسناد یزد اعلام کرد:

رشد 13 درصدی ثبت شخصیت های حقوقی ثبت شده در 2 ماه سال جاری

استاندار یزد بر تشکیل کارگروه شناسایی فرصت های حقوقی، اقتصادی، فرهنگی و بین المللی ثبت یزد در فهرست آثار یونسکو تاکید کرد.
کد خبر: ۱۳۶۷۹۳۶

به گزارش خبرنگار جام جم انلاین یزد، مهران فاطمی در نشست ستاد راهبری میراث جهانی یزد با تاکید بر فعالسازی کارگروه های ذیل ستاد و برگزاری مستمرجلسات آن ها، اظهارداشت: به منظورغنی سازی بیش از پیش جلسات کارگروه ها، بارش فکری، ارائه ایده های جدید، مبتکرانه و نوآورانه باید از افراد صاحب نظر در هر حوزه دعوت کرده و از نقطه نظرات و دیدگاه های آن ها استفاده شود.

وی با بیان اینکه بارش های فکری و نظرات و دیدگاه ها کارگروه ها باید تبدیل به اقدام شود افزود: کارگروه ها برنامه های اجرایی خود در سال 1401 را اولویت بندی و شیوه اجرا، برنامه زمانبندی و ماموریت هر فرد و دستگاه را مشخص شود.

استانداریزد با اشاره به ضرورت تبیین گفتمانی اقدامات و فعالیت انجام شده در زمینه ثبت جهانی یزد،تصریح کرد: ذهنیت جامعه باید نسبت به مسئله نشانی که به یزد داده شده، ماهیت، تاثیرات، فرصت ها و ملاحظات آن آگاه شود چراکه معتقدیم اقدامات تبیینی آن طور که باید انجام نشده و نیازمند فرصت گفت‌وگوی استانی، ملی و حتی بین‌المللی برای تبیین این موضوعات است.

فاطمی بر تمهید برنامه مفصلی جهت تبیین اقدام و فعالیت های انجام شده، در حال انجام و در دستور کار استان در حوزه بافت تاریخی و صیانت از آن؛ در سالروز ثبت شهر یزد در فهرست میراث جهانی یونسکو تاکید کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه باید جلساتی جهت تبادل نظر دغدغه مندان بافت تاریخی و ثبتی یزد برگزار شود، افزود: برگزاری چنین جلساتی سبب هم افزایی بیشتر و ایجاد تصویری مشترک از اقدامات و فعالیت های انجام شده در این راستا می شود.

استاندار یزد گفت: گردشگری ظرفیتی فوق العاده بزرگ است که در دل آن فرهنگ، رونق اقتصاد، توسعه فعالیت های عمران و آبادانی نهفته است.

فاطمی با بیان اینکه ناگفته های زیادی در این حوزه وجود دارد که باید تبیین شود، افزود: به عنوان مثال زمانی که صحبت از صیانت از بافت تاریخی می شود باید ارزش این بافت و الزامات موجود در این زمینه نیز مطرح شود.


وی در بخش دیگری از سخنانش به جای خالی کارگروه شناسایی فرصت های حقوقی، بین المللی، اقتصادی و فرهنگی پیش روی یزد به دنبال ثبت جهانی آن اشاره کرد و گفت: این کارگروه باید فرصت ها و ظرفیت های استان را شناسایی و از آن ها برای رقم زدن اتفاقات و رویدادهای جدید استفاده شود.

استانداریزد با بیان اینکه یزد باید کانون رویدادهای ملی و بین المللی در حوزه های مختلف باشد، تصریح کرد : این اتفاق، سبب رونق تجارت، اقتصاد، فرهنگ و ورزش استان خواهد شد لذا باید برنامه ریزی های لازم برای تحقق این مهم صورت گیرد.

فاطمی خاطرنشان ساخت: یزد دارای فرصت ها و ظرفیت های متعددی است اما از این فرصت ها غافل هستیم، یکی از راهکارهای موثر در این حوزه گفتگو با بخش های مردمی فعال در این حوزه و رسانه ها هستند.

استاندار یزد در ادامه لازمه انجام اقدامات تحولی در این حوزه را، تحولات دانشی و تحولات بینشی دانست و افزود: بر این اساس ضروری است شبکه کارشناسی این حوزه، مورد آموزش های لازم قرار گیرند تا اهمیت و ارزش این حوزه بیش از پیش بر آن ها روشن شده و اقدامات و برنامه های لازم را سامان دهند.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها