حضور طلاب در مناطق زلزله زده سبب دلگرمی اهالی است
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد(ع) هرمزگان:

حضور طلاب در مناطق زلزله زده سبب دلگرمی اهالی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از روستای زلزله زده سایه خوش:

وضعیت معیشتی روستا رو به بهبود است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از روستای زلزله زده سایه خوش گفت: چیزی که همیشه در بعد از زلزله موجب نگرانی ما می شود وضعیت برق، آب و اسکان مردم است که خدا رو شکر برق روستا وصل شده، آب تا حدودی تامین و وضعیت اسکان با پیشرفت خوبی در حال انجام است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از روستای زلزله زده سایه خوش گفت: چیزی که همیشه در بعد از زلزله موجب نگرانی ما می شود وضعیت برق، آب و اسکان مردم است که خدا رو شکر برق روستا وصل شده، آب تا حدودی تامین و وضعیت اسکان با پیشرفت خوبی در حال انجام است.
کد خبر: ۱۳۷۲۴۶۵

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در بازدید از روستای زلزله زده سایه خوش گفت: چیزی که همیشه در بعد از زلزله موجب نگرانی ما می شود وضعیت برق، آب و اسکان مردم است که خدا رو شکر برق روستا وصل شده، آب تا حدودی تامین و وضعیت اسکان با پیشرفت خوبی در حال انجام است.

 

دکتر حسین فرشیدی با اشاره به فصل گرما و شرجی بالا در هرمزگان افزود: گرما زدگی در میان افراد امدادگر و خدمات رسان به علت کار فراوان و طاقت فرسا و از همه مهمتر مردم عزیز منطقه سایه خوش و چند روستای دیگر که زلزله باعث آسیب جدی به منازل شد از موردهای مهم بود که خدا رو شکر با استقرار بیمارستان صحرایی سپاه یک فضای خنک با امکانات مناسب برقرار شده که خدمات درمانی به سرعت و در حد مطلوب در حال انجام است
.
وی در خصوص تامین داروی مردم منطقه گفت: به علت گرمی هوا و احتمال گرمازدگی از لحاظ سرم هیچ کمبودی وجود ندارد و سایر داروها هم برای کلیه افراد چه نیروهای امدادی و مردم بصورت رایگان در اختیارشان قرار میگیرد..

 

بالاترین مقام بهداشت و درمان استان هرمزگان تصریح کرد: مشکل اصلی ما بیماریهای مزمن، دیابت و فشارخون در بین افراد ساکن است که به علت وقوع زلزله یا داروی آنها از بین رفته و یا ضعف در دریافت دارو دارند که خوشبختانه تمامی این افراد شناسایی و داروهای آنها تامین شده است.
دکتر فرشیدی گفت: نظارت ها و پیگیری های تیمهای بهداشتی درمانی از افراد پر ریسک روزانه در حال انجام است و تامین دارو و درمان آنها هم نیز انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بهداشت مناطق زلزله زده را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: اصولا در این بحرانها بیماریهای عفونی که از راه آب و فاضلاب انتقال می یابد بسیار شایع می شود که با تامین آب شیرین کن این دغدغه از بین رفته و همچنین آبی که توسط تانکرها توزیع می شود روزانه چندین نوبت کلرزنی و کلرسنجی می شود که در خصوص کلر هم کمبودی نداریم.

دکتر فرشیدی با اشاره به استفاده مردم از آب برکه که جزو فرهنگ بومی مردم منطقه است گفت: نظارت و کلر زنی این آبها هم انجام می شود و در کنار آن تیم های بهداشت محیط هم نحوه کلر زنی و بهداشتی کردن آب را به مردم آموزش می دهند.

به گفته دکتر حسین فرشیدی بیماریهای عفونی منتقله از آب های آلوده مثل اسهال هم که احتمال می رفت شیوع پیدا کند که خوشبختانه به دنبال کنترل بسیار خوب کارشناسان بهداشتی تا کنون مورد طغیان نداشتیم .
وی توصیه کرد: کلیه عزیزانی که در منطقه زلزله زده هستند، در این شرایط آب و هوایی، غذای دریافتی را یا خوب نگهداری کنند و یا به سرعت مصرف کنند تا موجب فاسد شدن و بروز بیماری نشود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: خوشبختانه با همکاری ارگانها و موکب های محلی، آب آشامیدنی معدنی، غذای گرم به اندازه کافی در اختیار مردم قرار دارد و عزیزان حتما از آب معدنی استفاده کنند تا به امید خدا به وضعیت پایدار در سیستم آبرسانی برسیم.

روستای سایه خوش از توابع بخش مرکزی شهرستان بندرلنگه است که در 55 کیلومتری این شهرستان قراردارد.
این روستا حدود 300 خانوار دارد که بامداد روز شنبه 11 تیرماه سال جاری با دو زلزله 1/6 و 3/6 مواجه شد که متاسفانه حدود 80 درصد منازل این روستا تخریب شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها