گزارش اختصاصی «جام‌جم»

ناگفته‌های بزرگ‌ترین سرقت قرن

۱۳۲۱ متهم به سرقت در عملیات مشترک پلیس تهران و شهرری شناسایی و بازداشت شدند.
کد خبر: ۱۳۷۲۴۴۲
به گزارش جام جم آنلاین ، سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران بزرگ دیروز درحاشیه اجرای طرح رعد ۵۷ گفت: این طرح پلیس پیشگیری تهران مشترک با پلیس شهرری بود. در تهران ۱۰۷۸ سارق و در شهرری ۲۴۳ سارق بازداشت شدند. ۲۲باند مجرمانه هم متلاشی شد. ارزش اموال سرقتی در تهران ۲۷میلیارد ریال و در شهرری ۲۱میلیارد ریال است. ۸۰ محل و پاتوق سارقان، خریداران اموال سرقتی، اراذل و اوباش و سوداگران پاکسازی و ۳۴نفر اوباش هم بازداشت شدند. درحوزه مقابله با موادمخدر ۳۳نفر در تهران بازداشت شدند. همچنین سه کیلو و ۷۹۰گرم انواع مواد مخدر از آن‌ها کشف شده و ۱۸نفر که در زمینه تولید و توزیع مشروبات الکلی فعالیت داشتند بازداشت شدند و ۸۵لیتر انواع مشروبات الکلی از آن‌ها کشف شد.

وی با اشاره به افزایش ۷درصدی سرقت‌های خرد در کشور افزود: ۲۰درصد جرایم حوزه سرقت کشور در پایتخت رخ می‌دهد. با این‌که در حوزه جرایم خرد شاهد افزایش وقوع هستیم، اما کشفیات هم ۵ درصد افزایش داشته است.

رحیمی در پایان با اشاره به اقدامات بانک‌ها برای افزایش ایمنی شعبات خود گفت: پس از دستگیری سارقان صندوق امانات بانک ملی، ۶۰ درصد از بانک‌های سطح پایتخت وضعیت امنیتی، حفاظتی و ایمنی خود را افزایش دادندکه این کار می‌تواند به کاهش سرقت کمک کند.

سرقت با روش خفه‌کنی در بهشت زهرا

علیرضا ۱۷ ساله سابقه ندارد. تا کلاس نهم درس خوانده و به اتهام سرقت از خانم‌ها از سوی ماموران کلانتری ۲۰۵ تهران بازداشت شده است. او می‌گوید: عاشق پژو هستم، اما پول آن را نداشتم و موتورم هم قسطی بود. برادر دوستم به من آموزش داد در بهشت زهرا از خانم‌ها سرقت کنم. هر روز ساعت ۲ تا ۴ بعدازظهر به بهشت زهرا می‌رفتم و با موتورم رانندگان زن را شناسایی و تعقیب می‌کردم. وقتی سر مزار گریه می‌کردند، به آن‌ها نزدیک می‌شدم. ابتدا با چاقو تهدیدشان می‌کردم، سپس دستم را دور گردنشان می‌انداختم تا حس خفگی پیدا کنند. در آن لحظه طلاهایشان را سرقت می‌کردم. با فروش طلا‌ها ۱۰۰ میلیون تومان نصیبم شد، اما نشد پژو بخرم و بازداشت شدم.

سرقت گوشی افراد در خواب

مسلم ۳۲ ساله، تبحرش سرقت گوشی تلفن همراه افراد در خواب است. درباره شگردش می‌گوید: در رستوران کار می‌کردم. ۲۰ میلیون تومان بدهی داشتم. برای سرقت سراغ زائران و مسافرانی می‌رفتم که به صحن حرم امام خمینی (ره) می‌آمدند. وقتی آن‌ها گوشی را برای شارژ به پریز وصل می‌کردند یا خوابیده بودند بالای سرشان رفته و گوشی‌ها را می‌قاپیدم. در آخرین سرقت وقتی خواستم گوشی را ببرم صاحبش مچ دستم را گرفت و ناکام ماندم. همسرم یکی از گوشی‌های سرقتی را اشتباهی به یکی از اقوامش هدیه داده بود. برای پس‌گرفتن گوشی، چهره‌ام را پوشاندم و با حمله به آن زن گوشی را سرقت کردم و فروختم.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها