با آغاز نمایش ۳فیلم جدید

اکران تابستان رنگ تازه گرفت

امروز و با آغاز اکران سه فیلم جدید، در ژانر‌های مختلف، اکران تابستانی ۱۴۰۱ رنگ جدیدی به خود خواهد گرفت. بنا به تصمیم شورای صنفی نمایش و با بررسی وضعیت فروش فیلم‌های روی پرده، فیلم‌های سینمایی «بازیووو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی به سرگروهی پردیس کوروش، «تی‌تی» ساخته آیدا پناهنده در پردیس ایرانمال و «پیتوک» به کارگردانی مجید صالحی به سرگروهی مگامال از صبح امروز روی پرده خواهند رفت.
کد خبر: ۱۳۷۲۳۴۷
نویسنده آرش شفاعی - دبیر گروه فرهنگ و هنر
به گزارش جام جم آنلاین، اکران سه فیلم جدید در حالی است که اغلب سینماداران و نیز تهیه‌کنندگان از افت کلی فروش سینما‌ها نگران و دلخورند و در برخی سینما‌ها که تحت مدیریت حوزه هنری است، طرح اکران شناور اجرا می‌شود و در مدت کوتاهی که از اجرایی شدن این طرح گذشته است، بازخورد‌های مثبتی از آن به گوش می‌رسد.
 
اکران تابستان رنگ تازه گرفت

یک درام قهرمان‌محور

بیلیاردباز‌ها می‌دانند که پیتوک یک اصطلاح رایج در این بازی است و همین اصطلاح اکنون نام نخستین تجربه سینمایی مجید صالحی در جایگاه کارگردان شده است که مراحل ساخت و تولید آن خیلی طولانی هم شد و ازجمله فیلم‌هایی است که از زمان کلیدخوردن در مهر ۹۸ و آماده‌شدن برای اکران و ماندن در پشت صف اکران، خبر‌های ضدونقیض درباره سرنوشت آن به‌دلیل مشکلات بر سر سرمایه‌گذاری فیلم، منتشر شد. این درام قهرمان‌محور با بهره‌گیری از مؤلفه‌های ژانر‌های تریلر و نوآر داستان جوانی اهل جنوب شهر به نام علا است که می‌خواهد خود را بالا بکشد و در این بین، با زنی میانسال به نام فروغ آشنا می‌شود و در موقعیتی پیش‌بینی‌نشده و جدال بر سر عشق و انتقام قرار می‌گیرد. مهتاب کرامتی، هادی حجازی‌فر و احسان بذلی بازیگران سه نقش اصلی فیلم هستند و حسن پورشیرازی هم در آن بازی می‌کند.
باید دید صالحی که در سال‌های اخیر بیشتر در عرصه تئاتر فعال بوده است، در عرصه کارگردانی سینما چه کرده است.
 
اکران تابستان رنگ تازه گرفت

فیلمی با فضای فانتزی

در اکران تابستانی، فیلم‌های کودک‌ونوجوان همیشه جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند چراکه تعطیلات تابستانی فرصت خوبی برای خانواده‌هاست که فرزندان‌شان را به سینما‌ها ببرند. در اکران تابستانی امسال حضور دو سه فیلم در این ژانر نتوانست موفقیتی در اکران رقم بزند و باید منتظر بود و دید فیلم تازه‌ای که در این ژانر روی پرده رفته است، می‌تواند طلسم ناکامی فیلم‌های کودک در اکران امسال را بشکند یا نه. بازیوو، داستان ماپان، مخترع بازی‌ها و خالق سرزمین بازیوو است که برای نجات سرزمینش از چنگال سیلوس به دنبال پیدا کردن قهرمانی از میان بچه‌هاست، اما ژوبین، پسربچه دست‌وپاچلفتی بدترین انتخاب ممکن برای این کار است. پژمان بازغی، برزو ارجمند، محمدرضا هدایتی، لیندا کیانی، سحر زکریا، مجید افشاری و رضا شفیعی‌جم در این فیلم نقش‌آفرینی کرده‌اند. بازیوو یکی از متفاوت‌ترین تجربه‌های سینمای کودک و نوجوان در ایران است که با دریافت چهار جایزه پروانه زرین بهترین کارگردانی، دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه، جایزه ویژه کسب‌وکار و تندیس مرکز توسعه سینمای کودک از سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم کودک‌ونوجوان اصفهان نشان داده است حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
اکران تابستان رنگ تازه گرفت

ماجرا‌های تی‌تی خله

آن‌هایی که فیلم‌های اکران‌شده در جشنواره سی‌ونهم فجر را به خاطر دارند، می‌دانند یکی از فیلم‌های قابل‌توجه و بحث‌برانگیز این جشنواره (که تحت‌تأثیر همه‌گیری کرونا برگزار شد) فیلمی از آیدا پناهنده با نام تی‌تی بود که در رشته‌های بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری و بهترین موسیقی متن نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد، اما موفقیت چندانی کسب نکرد و همین مسأله باعث تعجب برخی منتقدان شد. البته پناهنده و الناز شاکردوست برای بازی در این فیلم توانستند جایزه تقدیر ویژه هیأت داوران و بهترین بازیگر نقش اول زن را در جشن بزرگ منتقدان سینما در دوره چهاردهم از آن خود کنند. تی‌تی، درباره زنی معروف به تی‌تی خله است که می‌خواهد بشریت را نجات دهد و آشنایی او با یک استاد فیزیک، ماجرا‌های تازه‌ای را در زندگی‌اش به وجود می‌آورد. الناز شاکردوست، پارسا پیروزفر و هوتن شکیبا بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند. کارگردانی و تهیه‌کنندگی فیلم با آیدا پناهنده و نویسندگی مشترک آن با ارسلان امیری و آیدا پناهنده بوده است. آیدا پناهنده، اکنون فیلم «زالاوا» را هم در مقام نویسنده روی اکران دارد.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها