کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری:

برای سالانه یک و نیم میلیون ازدواج برنامه داریم

حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه گفت: حوادثی از جمله ترور رهبر انقلاب، شهادت شهید بهشتی و یارانش، به شهادت رسیدن ۲۹۰ مسافر هواپیمای ایرانی توسط آمریکا و... یادآور خاطرات تلخ و دردناک برای مردم دانست ویادآوری می‌کند آمریکای جنایتکار همواره بدنبال تضییع حقوق بشر بوده است.
کد خبر: ۱۳۷۱۹۶۵

ساوه و زرندیه به گزارش جام جم آنلاین : وی افزود: بى‌اعتبارى حقوق بشر از نگاه حاکمیت آمریکا و صهیونیسم اگرچه بیشتر جلوه بیرونى دارد، اما حقیقت آن است اولین قربانیان خیمه‌شب‌بازى‌هاى لیبرال دموکراسى غرب، مردم آمریکا در طول تاریخ دویست ساله آن هستند.

امام جمعه ساوه با بیان اینکه جنایات آمریکا به موارد ذکر شده محدود نمی‌شود افزود: صفحات تاریخ پر از اقدامات سیاه و ننگین ضد حقوق بشری است که روشن‏ ترین نمونه آن وضعیت کنونى آمریکا و مقابله رژیم تروریست آمریکا بر علیه سیاهپوستان است.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) ادامه داد: ازدواج علاوه بر پاسخگویی به برخی نیازهای فرد، نیازهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی او را نیز تنظیم می‌کند و بعنوان هنجاری پذیرفته شده در همه کشورهای دنیا به حساب می‌آید.

خطیب نماز جمعه ساوه تصریح کرد: ازدواج موجب مسئولیت پذیری انسان نسبت به خود و دیگران است و نقش اساسی در سالم سازی فرد و اجتماع دارد. 

حجت الاسلام رحیمی با بیان اینکه ریشه بسیاری از مفاسد و ناهنجاری‌های اخلاقی بی همسری و نادیده گرفتن این سنت الهی است عنوان کرد: ازدواج باعث می‌شود نیاز به عشق و محبت و احترام و امنیت در زوجین ارضاء شود که البته در ازدواج نیز باید شاخصه هایی را در نظر گرفت تا مبادا افراد دچار مشکلات خانوادگی شوند.

وی با تاکید بر رفع موانع و مشکلات ازدواج در جامعه گفت: همه باید تلاش کنند موانع ازدواج اعم از فرهنگی و اجتماعی را بشناسد و نسبت به رفع آن تلاش کنند و این موانع را ازبین ببرند چراکه بعضی از این موانع به خود دختر و پسر مربوط می‌‌شود و بعضی از آنها به خانواده و بعضی از آنها نیز به مسئولین دولتی برمیگردد.

رحیمی از نبود شغل و مسکن مناسب به عنوان یکی از موانع بزرگ یاد کرد و از دولتمردان خواست مراقب باشند به بحث و جدال‌های سیاسی وارد نشوند و در فکر حل مشکل مردم بویژه جوانان باشند.

خطیب جمعه ساوه در ادامه مهریه‌های سنگین و جهیزیه‌های آنچنانی و جشن‌های سنگین و پر خرج عروسی را از موانع دیگر ازدواج دانست و ادامه داد: به مردم توصیه می‌کنم که جشن هرچه می‌توانند شرایط را برای ازدواج جوانان تسهیل کنند و با سخت گیری‌های غیرمنطقی مانع از ازدواج جوانان نشوند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها