به‌عنوان یک ایرانی، استان اردبیل را چقدر می‌شناسید؟ اصلا آن را به چه می‌شناسید؟ به کدام جاذبه‌اش، به کدام خوراکی محلی و کدام آیین و سنت ملی و مذهبی‌اش؟
کد خبر: ۱۳۷۱۸۵۶

به گزارش جام جم آنلاین، احتمالا برای شما هم این‌گونه است که به محض شنیدن نام اردبیل، ذهن‌تان پرواز می‌کند سمت چشمه‌های آبگرم و پربخار و لذت غوطه‌ور شدن در آن‌ها در یخبندان زمستان یا پر می‌کشد سمت دشت‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه فندقلو یا دلتان هوایی فضای آرامش‌بخش بنای شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی می‌شود یا این‌که هیچ‌یک از این‌ها و فقط برف و بوران و یخبندان زمستانه آن جلوی چشمان‌تان پرده‌ای سرد و سپید می‌کشد.

اردبیل همه این‌ها هست و هیچ‌یک از این‌ها به تنهایی نیست! شاید برای همین این خطه پایتخت گردشگری کشور‌های عضو اکو در سال ۲۰۲۳ شده است؛ برای این‌که سرشار از جاذبه‌های حیرت‌انگیز و تماشایی و در حد و اندازه‌های جهانی است و باید تک‌تک آن‌ها را به رخ جهانیان بکشاند و دل یکایک زیباپسندان جهان را ببرد و به سوی خود بکشاند.

برای رسیدن به این مهم، طی روز‌های گذشته ستاد اجرایی این رویداد بین‌المللی کار خود را به‌طور رسمی در اردبیل آغاز کرده و عاملی، استاندار اردبیل دراین باره گفته: «توسعه زیرساخت‌های گردشگری، معرفی استان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، جذب سرمایه‌گذار برای ظرفیت‌های موجود در استان و شناساندن هویت تاریخی و فرهنگی استان به کشور‌های عضو اکو به منظور رونق اقتصاد گردشگری استان از اهداف این رویداد است.»

البته ما معتقدیم بد نیست مسؤولان استان اردبیل و همچنین مسؤولان میراثی و گردشگری کشور پیش از شروع به کار این ستاد حتما به نتایج و خروجی رویداد‌های بین‌المللی همدان و تبریز که هر کدام در سال‌های ۲۰۱۸ به ترتیب پایتخت گردشگری کشور‌های آسیایی و جهان اسلام بودند، نگاهی بیندازند و نکات قوت و ضعف آن‌ها را بازخوانی کنند تا بتوانند بهترین بهره را از فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته ببرند و این فرصت طلایی را به‌راحتی نسوزانند.
 
 
منبع: روزنامه جام جم - فاطمه مراد زاده
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها