مدیر عامل شرکت برق منطقه ای یزد:

200مگاوات نیروگاه خورشیدی در نقاط کمتر برخوردار استان ایجاد می شود

یزد - مدیرعامل شرکت برق منطقه ای یزد گفت : حدود 200 مگاوات نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان به ویژه نقاط کمتر برخورداراستان جانمایی شده و امیدواریم که تا یک سال آینده این نیروگاه ها هم درمدارقرارگیرد .
کد خبر: ۱۳۷۱۴۷۰

به گزارش خبرنگارجام جم آنلاین از یزد ،ابوالفضل اسدی درنشست خبری که به مناسبت  هفته مدیریت مصرف آب و برق برگزار شد اظهار داشت : در کشورتلاش شده که در حوزه  انرژی های خورشیدی 10هزارمگاوات نیروگاه ایجاد شود دراستان یزد هم سعی شده که پیشتازی خود را دراین حوزه حفظ نمایند و درحدود 200مگاوات نیروگاه خورشیدی در نقاط مختلف استان به ویژه نقاط کمتر برخورداراستان جانمایی شده و امیدواریم که تا یک سال آینده این نیروگاه ها هم درمدارقرارگیرد .

ظرفیت اسمی نیروگاههای استان 2 هزار و 800 مگاوات است

وی با بیان اینکه ظرفیت اسمی نیروگاههای استان حدود 2هزار و800 مگاوات است افزود: از این میزان، استان یزد با 84 مگاوات ظرفیت نیروگاهی به عنوان استان برتر کشوردرحوزه انرژی خورشیدی شناخته می شود .

اسدی گفت : با کمک شرکت توزیع برق استان ، خوشبختانه ما کمترین میزان تلفات انرژی در مجموعه خطوط  کشوررا داریم و پائین ترین میزان شاخص خاموشی کشورهم در استان یزد ثبت شده است .

مدیریت عرضه و تقا ضا  درحوزه صنعت برق

وی تصریح کرد : مهمترین نکته ای صنعت برق به جد ان را پیگیری می کند مدیریت عرضه و تقا ضا می باشد و شاهد این مدعا برنامه ای است که دردولت سیزدهم برای ایجاد نیروگاه های جدید دردست اجرا است ودر دولت عزم جدی برای جبران کمبود به وجود آورده است.

مدیر عامل  شرکت برق منطقه ای یزد گفت: یکی از مشکلات ایجاد شده در ارتباط  با مشکل کمبود برق مربوط به نیروگاه های آب است و با توجه به خشکسالی های گذشته و محدوویت های منابع آب در کشورظرفیت تولیدی این نیروگاه ها ا ز11هزار مگاوات به بعضا به 2هزارمگاوات رسیده است .

  ایجاد نیروگاهها یسیکل ترکیبی حرارتی

وی ادامه داد : برای اینکه محدودیت برق آبی کشوررا پوشش دهیم مجبورهستیم نیروگاهها ی دیگری را در چهارچوب سیکل ترکیبی حرارتی ایجاد نمائیم و از طرف دیگر10هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی که وابستگی کمتر ی به سوخت را دارد را افزایش بدهیم .

 اسدی خاطرنشان ساخت : علیرغم تلاش مسئولان ارشد وزارتخانه و مدیران استانی برای تسریع در روند  بازسازی وتعمیر نیروگاه ها و انجام بالای 95درصد تعمیرات تا پایان اردیبهشت همچنان باید تلاش بیشتری در این حوزه داشته با شیم .

وی ادامه داد : برای نیروگاه ها ی برق آبی هم تلاش شده که در زمستان ذخیره آب  بیشتری انجام شود تا در تیر و مرداد از آن استفاده نمائیم و مشکل کمتری داشته باشیم و همه این اقدامات باعث شده که تا به امروز ما در حوزه خانگی و تجاری اصلا محدویت نداشته با شیم  ودر صورت بروز خاموشی های کوتاه مدت ، این خاموشی ها به خاطر  حوادث احتمالی بر ق است وبه محدودیت ها ربطی ندارد.

اسدی تصریح کرد: ظرفیت اسمی نیروگاه های  استان 2هزارو800 مگاوات است که نزدیک به 2هزارو 46مگاوات ظرفیت عملی ما بوده که این روزها به 2هزارو 75 مگاوات رسیده است .

 وی ادامه داد: ما به این میزان بسنده نمی کنیم و با وجود تولید به میزان مور نیاز دراستان  درحدود 2نیروگاه 100مگاواتی در 2شهرستان اردکان و بهاباد و 42 مگاوات در منطقه خاتم ودر مجموع تا دوسال اینده 1200مگاوات نیروگاه به ظرفیت استان اضافه می شود.   

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها