مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد:

10نیروگاه‌های خوشیدی در استان در حال فعالیت می باشند

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزدگفت : در حال حاضر10نیروگاه‌های خوشیدی در استان با مجموع ظرفیت نصب‌شده ۸۱٫۵ مگاوات در حال فعالیت می باشند.
کد خبر: ۱۳۴۱۹۳۲

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ،  ابوالفضل اسدی با بیان خبر اظهارداشت: در حال حاضر10نیروگاه‌های خوشیدی استان در حال فعالیت می باشد که مجموع ظرفیت نصب‌شده این نیروگاه‌ها به ۸۱٫۵ مگاوات رسیده و هزینه صرف شده برای احداث این نیروگاه ها،هزارو650 میلیارد ریال بوده که با سرمایه گذاری بخش خصوصی تامین شده است

وی افزود: سازگاری با محیط زیست، صرفه جویی در مصرف آب و سوخت‌های فسیلی در زمان تولید برق از مزایای تولید برق در نیروگاه‌های خورشیدی است .

اسدی با اشاره به بهره برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک در ابتدای تیرماه سال جاری گفت: این  نیروگاه در کمتر از3 ماه بیش از 4هزارو900 مگاوات انرژی برق تولید کرده و آغاز احداث تا بهره برداری از نیروگاه کمتر از ده ماه به طول انجامید که این میزان یک رکورد در صنعت برق کشور به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: افزایش تولید انرژی نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کوشک در تیرماه ۱۴۰۰ به اندازه مصرف ۶ هزار خانوار مسکونی می‌باشد و کاهش تلفات شبکه، بهبود پارامتر‌های شبکه برق استان و کاهش انتشار گاز‌های آلاینده از نتایج مثبت بهره برداری از این نیروگاه بوده است

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها