وزیر اقتصاد گفت: ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق بانک صادرات، برای پرداخت وام قرض الحسنه و بدون ضامن به بازنشستگان کشوری اختصاص پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۱۳۷۱۱۴۰

وام بازنشستگان به زودی پرداخت می شود. وام بازنشستگان چقدر است؟ برای دریافت وام بازنشستگان به کدام بانک باید مراجعه کرد؟ سود وام بازنشستگان چقدر است؟ وام بازنشستگان نیازی به ضامن ندارد.

به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، سید احسان خاندوزی گفت: یکی از سیاست‌های جدی دولت در حوزه بانکی، افزایش پرداخت تسهیلات خرد از طریق اعتبار سنجی بدون نقش وثایق و مانع تراشی است که اعضای هئیت مدیره بانک‌ها ابلاغیه این مسئله را صادر و با مدیران متخلف در اجرای آن، برخورد کرده اند و این برخوردها ادامه دار خواهد بود.

او می‌گوید: هئیت مدیره بانک صادرات با پرداخت تسهیلات خرد به بازنشستگان به ویژه بازنشستگان کشوری موافقت کرده و همچنین قرار است، دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان وام مرابحه با سود ۶ درصدی و بدون ضامن نیز، برای بازنشستگان کشوری اختصاص یابد که جزئیات آن در آینده اعلام می‌شود.

دی پارسال رئیس جمهور در نشست خود با مدیران بانکی، پرداخت تسهیلات با اعتبارسنجی و بدون ضامن را یکی از الزامات در نظام بانکی دانست.

نوبت ششم وام بازنشستگان کشوری واریز شد

مدیرکل مالی صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: ششمین نوبت وام ضروری ۱۲میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری عصر امروز (چهارشنبه) به حساب ۲۳هزار و ۷۰ نفر از بازنشستگان مشمول واریز شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، علی خدامی افزود: با هماهنگی بانک عامل نوبت ششم وام ضروری ۱۲میلیون تومانی برای ۲۳هزار و ۷۰نفر از مشمولان عصر امروز (چهارشنبه) واریز شد.

به گفته وی، این تسهیلات با کارمزد ۴درصد و اقساط ۳۶ ماهه به بازنشستگان و وظیفه بگیران کشوری ارائه و به حساب حقوق بازنشستگی ایشان در بانک عامل واریز شده است.

ثبت نام وام بازنشستگان کشوری تا پایان اردیبهشت ادامه دارد

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام جدید وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (سه شنبه ششم اردیبهشت ماه) ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، محمود مرتضایی‌فرد افزود: ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲میلیون تومانی سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (سه شنبه ششم اردیبهشت ماه) تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ انجام می شود.

وی یادآور شد: ثبت نام فقط از طریق درگاه خدمات الکترونیکی صندوق بازنشستگی کشوری به نشانی sabasrm.ir انجام خواهد شد.

مرتضایی فرد با بیان اینکه «مبلغ این تسهیلات همانند مرحله قبل، مبلغ ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و با کارمزد ۴ درصد است» اظهار داشت: متقاضیان می توانند در بازه زمانی اعلام شده به درگاه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه و با وارد کردن اطلاعات سه گانه خود شامل دفترکل، کد ملی و شماره حساب نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ثبت درخواست متقاضیان به معنی پرداخت تسهیلات به همه عزیزان نخواهد بود.

او ادامه داد: پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل، این تسهیلات در نوبت های مشخص پرداخت خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه اعلام نتایج و اسامی افراد واجد شرایط و مشمول از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق بازنشستگی کشوری انجام می شود، تصریح کرد: اسامی واجدین شرایط براساس نوبت‌بندی انجام شده در همین سایت اعلام می شود و مبلغ تسهیلات به حساب واجدین شرایط واریز خواهد شد.

افزایش وام بازنشستگان کشوری

وام ضروری بازنشستگان کشوری به ۱۵میلیون تومان افزایش یافته و پس از انجام مقدمات لازم، افزایش آن در تیرماه جاری اعمال و اجرایی می‌شود.

در نشست مشترک مدیرعامل و مدیران صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران موافقت شد تا وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق از ۱۲ میلیون تومان به ۱۵میلیون تومان افزایش یابد.

به گزارش صندوق بازنشستگی کشوری نوشت، محمد اسکندری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در نشستی که با حضور سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران و تعداد دیگری از معاونان و مدیران این بانک برگزار شد، بر افزایش سطح همکاری و توسعه خدمات بانک صادرات به بازنشستگان و شرکت های زیرمجموعه صندوق به عنوان بانک عامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد.

وی با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات و سقف پرداختی تسهیلات به بازنشستگان و وظیفه بگیران صندوق بازنشستگی کشوری گفت: افزایش اعتبارات پرداختی از سوی بانک صادرات به صندوق و بهبود سقف تسهیلات به بازنشستگان عزیز تحت پوشش این صندوق، حداقل مطالبه ای است که وجود دارد و امیدواریم با همکاری و مساعدت بانک صادرات این مهم عملیاتی شود.

سید ضیاء ایمانی مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز اظهار کرد: افزایش اعتبارات و بهبود سطح ارائه تسهیلات برای بازنشستگان کشوری و فرزندان آن ها، همکاری در زمینه اجرای طرح های یاری و سایر خدمات رفاهی صندوق بازنشستگی کشوری و همچنین ارائه تسهیلات به شرکت های تابعه صندوق، مورد توجه ویژه بانک صادرات قرار دارد.

در این نشست، دوطرف موافقت کردند وام ضروری بازنشستگان تحت پوشش این صندوق که تا پیش از این ۱۲ میلیون تومان تعیین شده بود، به ۱۵میلیون تومان افزایش یافته و پس از انجام مقدمات لازم، افزایش آن در تیرماه جاری اعمال و اجرایی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها