تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

کانکس ساندویچ پانل؛ نمونه ای مدرن و ایده آلاآل از انواع سازه های پیش ساخته است. این کانکس ها در ابعاد مختلف ساخته شده و کاربردهای بسیار وسیعی دارند.
کد خبر: ۱۳۷۰۶۵۱

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

مجموعه کانکس آنلاین جزء اولین و معتبرترین سامانه هایی است که در زمینه‌ی خرید و فروش انواع کانکس و اجاره‌ی آن فعالیت می کند. با استفاده از سامانه‌ی هوشمند کانکس آنلاین به راحتی و با کمترین صرف وقت می توان با توجه به نیاز و نوع کاربرد؛ انواع کانکس ها و کانتینرها را خریداری و تهیه کرد.

سامانه‌ هوشمند کانکس آنلاین یکی از بزرگترین سامانه ها و بسترها بر پایه‌ی فناوری اطلاعات است که توسط گروهی از نخبگان و کارشناسان این فن و با بهره مندی از دانش و تجربه؛ راه اندازی شده است.

ساندویچ پانل

ساندویچ پانل یکی از مصالح مدرن و پیش ساخته است که در صنعت ساخت و ساز کاربرد وسیعی دارد. این نام گذاری به دلیل شکل ساختار آن است. چون یک ماده‌ی عایق و سخت در میان دو لایه از یک فلز مانند آلومینیوم یا آهن گالوانیزه قرار گرفته است. لایه‌ی میانی ساندویچ پانل از جنس پلیمر یورتان است.

عایق های پلی یورتان نسبت به سایر عایق ها، سبک تر بوده و راندمان عایق بندی بالاتری نیز دارند. به دلیل سبک بودن و همچنین عایق بودن در برابر حرارت و رطوبت؛ از آنها برای ساخت دیوار و سقف استفاده می شود. ورق های ساندویچ پانل در ضخامت های مختلف و رنگ های متنوع ساخته می شوند و هر کدام کاربرد مخصوص به خود را دارند.

کانکس سا‌ندو‌یچ‌ پانل چیست ؟

یکی از مصارف ساندویچ پانل ساخت انواع کانکس ها و کانتینرها می باشد. چون در ساختار کانکس ساندویچ پانل از عایق استفاده شده؛ بنابراین در برابر حرارت و رطوبت کاملا عایق هستند.

در صورتی که از عایق های پلی یورتان سلول باز در ساختار ساندویچ پانل استفاده شود، این کانکس ها در برابر نفوذ سر و صدا نیز عایق شده و با نام کانکس سایلنت شناخته می شوند. از این رو انواع کانکس ساندویچ پانل برای محیط های مرطوب، شلوغ و پر سر و صدا، مناطق خیلی گرم و یا خیلی سرد بسیار مناسب و کاربردی هستند.

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

انواع کا‌نکس های ساند‌و‌یج‌پانلی

کانکس های ساندویچ پانلی در ابعاد و انواع مختلف طراحی و ساخته می شوند. بر اساس نوع طراحی و اجرا کانکس ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. کانکس متحرک: نوع متحرک کانکس ساندویچ پانلی دارای چرخ می باشد و می توان به راحتی آن را به مکان مورد نظر منتقل کرد.
  2. کانکس ثابت: کانکس ساندویچ پانل نوع ثابت؛ فاقد چرخ یا هرگونه قطعه برای جابجا شدن می باشد. به همین دلیل کانکس پانلی ثابت در مکان هایی که نیاز به جابجا کردن آن نباشد استفاده می شود.

با توجه به نوع مصرف و کاربرد نیز کانکس ها به دسته های زیر تقسیم بندی می شوند.

انواع کانکس های ساندویچ پانلی و با ابعاد مختلف برای مصارف صنعتی، اداری، مسکونی و... مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از کانکس ها دارای امکانات و تجهیزات اختصاصی نیز می باشند.

انواع مصارف کانکس پانلی

  • کانکس ساندویچ پانل ساده: این نوع کانکس معمولا به رنگ سفید تولید شده و قابلیت جابجایی دارند. از این رو به راحتی با بسیاری از کاربردها و مصارف منطبق می شوند.
  • ‌کانکس ساندویچ پانل اداری: این کانکس ها در ابعاد و اندازه های مختلف؛ به عنوان دفتر کار در ادارات، سازمان ها، نمایشگاه، کارگاه ها و واحدهای تولیدی، کارخانجات و... مورد استفاده قرار می گیرند.
  • کانکس ساندویچ پانل صنعتی: برای نگهداری از دستگاه ها و تجهیزات مهم استفاده می شود. با این روش از نفوذ رطوبت، گرد و غبار و حرارت جلوگیری شده و عمر مفید دستگاه ها افزایش می یابد. در برخی از واحدهای صنعتی برای استراحت و یا استقرار اپراتور و نگهبان نیز از کانکس های پانلی استفاده می شود.
  • ‌کانکس ساندویچ پانل مسکونی: نمونه ای از انواع مختلف کانکس ها هستند که به صورت سیار یا ثابت ساخته می شوند. این کانکس ها در برابر عوامل محیطی و جوی مانند بارش برف و باران، زلزله و آتش سوزی بسیار مقاوم هستند. کانکس های مسکونی برای استفاده در باغ ها، ویلاها، مناطق تفریحی و گردشگری و... مناسب می باشند.

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

 

در هنگام ساخت کانکس‌ ساندویچ پانل اسکلت بندی مورد نیاز هست یا خیر؟

  برای اجرای انواع کانکس ساندویچ پانل ؛ ابتدا باید نقشه و طرح مناسب تهیه شود. سپس لوازم مورد نیاز و ورق ها با ضخامت مناسب فراهم شوند. مراحل عملیاتی بستر سازی و کرسی چینی در اولویت قرار دارند. بعد از انجام این مراحل نوبت به اسکلت بندی می رسد.

پروفیل ها و نبشی های آهنی با ضخامت و ابعاد مختلف تشکیل دهنده‌ی اسکلت (Structure) کانکس ساندویچ پانل می باشند. هر کدام از این قطعات در محل مناسب به وسیله‌ی جوش به یکدیگر متصل می شوند. برای جلوگیری از خوردگی و زنگ زدن اتصالات نیز؛ از رنگ ها و پوشش های ضد زنگ استفاده می شود. بعد از اتمام این مراحل پانل ها نصب می شوند.

آیا کانکس های ساند‌ویچ‌ پانلی ابعادشون متغیر است؟

انواع کانکس های ساندویچ پانلی در ابعاد و اندازه های مختلف طراحی و تولید می شوند. به طور معمول ابعاد کانکس ساندویچ پانل کوچک است. اما بنا به نیاز و به درخواست مشتری می توان انواع کانکس ها با اندازه های بزرگتر و ترافیکی را نیز تولید کرد. در ضمن نصب تجهیزات و امکانات مختلف نیز بر روی کانکس پانلی مقدور می باشد.

در صورتی که ابعاد مورد نظر خیلی بزرگ باشد؛ امکان نصب کانکس های ساندویچ پانلی پیش ساخته وجود ندارد. در اینگونه موارد؛ ورق های ساندویچ پانل به محل مورد نظر منتقل شده و کانکس پانلی در همان جا ساخته می شود. به همین علت در اجرای کانکس ساندویچ پانل با ابعاد مختلف هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد. حتی می تواند مانند یک ساختمان؛ دارای بخش های مختلف و اتاق بندی باشد.

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

کانکس ساند‌و‌یچ پانل با کانکس معمولی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

تفاوت کانکس های معمولی با کانکس های ساندویچ پانل شامل موارد زیر می باشد:

  • نوع عایق: همان طور که قبلا گفته شد؛ عایق به کار رفته در کانکس ساندویچ پانل از نوع پلی یورتان است. اما سایر کانکس ها از مواد مختلفی مانند پشم شیشه، پشم سنگ و یا پلی استایرن اکسترود شده (XPS) ساخته شده اند.
  • ساختار کانکس: دیواره‌ی بیرونی انواع کانکس های معمولی از آهن گالوانیزه ساخته شده و دیواره های داخلی نیز از نوع دیوارپوش است. اما در ساختار کانکس های پانلی از انواع عایق ها استفاده شده است. به همین علت در برابر انتقال حرارت و رطوبت مقاوم می باشند. هرچند دیوارهای داخلی کانکس پانلی نیازی به دیوارپوش ندارند؛ اما در صورت لزوم قابلیت اجرای دیوار پوش را دارند.
  • کاربرد: کانکس های پانلی بر خلاف کانکس های معمولی در برابر حرارت و رطوبت عایق بندی شده اند. برخی از انواع این کانکس ها دارای عایق های صوتی نیز می باشند. در این صورت از کانکس ساندویچ پانل می توان برای مصارف صنعتی استفاده کرد. انواع موتورهای دیزل و ژنراتورهای برق را می توان در کانکس های پانلی قرار داد تا سر و صدای کمتری وارد محیط شود.

چه نکات مهم و طلایی را در انتخاب و خرید کانکس پا‌نلی بایستی مورد اهمیت قرار داد؟

با توجه به اینکه انتخاب کانکس ساندویچ پانل نیاز به دانش فنی دارد؛ از این رو باید در انتخاب نوع کانکس دقت زیادی شود. زیرا کانکس جزء محصولاتی است که مورد نیاز عموم مردم نیست. بنابراین آشنایی با مشخصات، انواع و کاربردهای آن بسیار محدود است.

انواع کانکس:

قبل از اقدام به خرید و یا اجاره‌ی کانکس ابتدا باید انواع کانکس ها را به خوبی بشناسیم و کاربردهای هر کدام را بدانیم. در این صورت می توان یک انتخاب مناسب و آگاهانه داشته باشیم. ابعاد، شکل و جنس عایق به کار رفته در کانکس در قیمت تمام شده‌ی کانکس پانلی تاثیر گذار است.

مشخصات فنی کانکس:

هر کانکس ساندویچ پانل مشخصات فنی مخصوص به خود را دارد. این ویژگی ها تعیین کننده نوع کاربرد و همچنین قیمت تمام شده‌ی آن می باشند. شاسی کشی، اسکلت بندی، درب و پنجره، کفسازی و نوع کفپوش، عایق جداره‌ها، پوشش خارجی و داخلی، قلاب، اتصال جزئیات؛ نمونه ای از مشخصات فنی کانکس ساندویچ پانل هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.

امکانات و تجهیزات نصب شده:

امکانات و تجهیزات مورد نیاز، طراحی و کیفیت ساخت کانکس از دیگر عوامل مهم در انتخاب کانکس ساندویچ پانل می باشند. برخی از کانکس های پانلی دارای سرویس بهداشتی و آشپزخانه هستند. این نوع کانکس ها برای مصارف مسکونی و اداری بسیار مناسب می باشند.

سفارشی سازی:

کف سازی، تاسیسات، پارتیشن بندی، نصب فلاشینگ و آبروها، سیستم های روشنایی، سیستم های تهویه مطبوع و نصب درب و پنجره در مراحل پایانی کار انجام می گیرند. در صورت تمایل و درخواست مشتری می توان انواع هود، کابینت، سیستم های شبکه، محافظ درب و پنجره، دوربین مدار بسته و برق اضطراری نیز بر روی کانکس ساندویچ پانل نصب شوند.

تفاوت کانکس ساندویچ پانل با کانکس معمولی

کلام پایانی:

با استفاده از ورق های ساندویچ پانل می توان انواع کانکس ها را طراحی و اجرا کرد. با این کار هم سازه های بسیار زیبایی به وجود می آیند و هم در زمان ساخت صرفه جویی می شود. در ضمن مشکلات ساختمان های معمولی را ندارند و در برابر زلزله و آتش سوزی بسیار مقاوم می باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها