طرح تحول روستاهای خراسان رضوی در دستور کار است

استاندار خراسان رضوی گفت: طرح تحول روستایی با محوریت یک هزار و ۱۱۳ روستا در خراسان رضوی برای توسعه روستاهای این استان در حال تهیه است.
استاندار خراسان رضوی گفت: طرح تحول روستایی با محوریت یک هزار و ۱۱۳ روستا در خراسان رضوی برای توسعه روستاهای این استان در حال تهیه است.
کد خبر: ۱۳۷۰۲۵۳
خراسان رضوی- جام جم آنلاین - یعقوبعلی نظری  افزود: در طرح تحول روستایی، مشکلات زیرساختی روستاها اعم از جاده دسترسی، آب و گاز برطرف می‌شود، بویژه اینکه همه روستاهای استان باید لوله کشی گاز داشته باشندوی خاطر نشان کرد: در این راستا طرح هادی همه روستاهای مشمول تحول روستایی بر اساس خواسته روستاییان بازنگری می‌شود.
وی بیان کرد: راهبردها و برنامه استان خراسان رضوی در همه بخشهای اقتصادی مشخص شده است و باری به هر جهت حرکت نمی‌کنیم، مساله و مقیاس مشکلات زیرساختها نیز در همه نقاط استان برای ما کاملا مشخص است و در لایه استانی در عرصه‌های مختلف تلاش می‌کنیم با برنامه مشخص حرکت کنیم.
استاندار خراسان رضوی مشکل برق را یک مساله کشوری دانست و گفت: سهم این استان از صرفه‌جویی در مصرف برق بیش از هزار  مگاوات است که علاوه بر تحقق آن، ساخت سه نیروگاه جدید سبزوار، تربت حیدریه و فردوسی مشهد نیز مراحل پایانی کار خود را طی می‌کند.
نظری در مورد مساله تامین آب در خراسان رضوی افزود: نیاز صنعت استان به آب ۱۳۰ میلیون مترمکعب در سال بوده و سیاست ما تامین آب مورد نیاز صنعت فولاد استان در منطقه سنگان است که در این راستا از پساب شهری برای تامین آب بهره خواهیم گرفت.
وی بیان کرد: در مجموع ما در خراسان رضوی وضعیت محور و مساله محور حرکت می کنیم، منابع و رویکرد ما در سه سال آینده کاملا مشخص شده و 2 یا سه پروژه ویژه نیز در دستور کار داریم.
استاندار خراسان رضوی مساله اورژانسی استان را تامین معیشت مردم دانست و افزود: با این حال از بخشهای دیگر استان بویژه فرهنگی و اجتماعی غافل نمی‌مانیم و برای آنها نیز برنامه داریم.
نظری اظهار داشت: سیاست ما توانمندسازی شهرداریها بویژه در شهرهای کوچک است و آماده انجام هر کاری در استان در جهت تسهیل و تسریع این موضوع هستیم.
استاندار خراسان رضوی سازمان همیاری شهرداریها را یک ظرفیت بالقوه برای استان ذکر و بیان کرد: اگر بتوانیم این سازمان را سالم، کارآمد، قوی و گسترده کنیم، پشتوانه مالی و بازوی اجرایی و عملیاتی برای همه اعضای شوراهای شهر و استان و شهرداریها خواهد بود.
وی نحوه تخصیص اعتبارات سفر هیات دولت را براساس موضوع پروژه ها و طرحها در هر شهرستان خراسان رضوی دانست و گفت: در ارتباط با بودجه استانی نیز سهم هر شهرستان مشخص شده و براساس همان تخصیص و هزینه می‌شود.
نظری با اشاره به وجود ۴۰ نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی خراسان رضوی اظهار داشت: رفع این نقاط حادثه خیز و اتمام پروژه های محورهای ارتباطی خواف، زاوه و سرخس در اولویت است و امسال همه جاده های استان از روکش آسفالت جدید برخوردار می شوند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها