دستگاه پرکن یکی از تجهیزات و دستگاه هایی میباشد که امروزه در اکثر صنایع غذایی ، دارویی ، شیمیایی و... مورد استفاده قرار میگیرد این دستگاه طور کلی به دو دسته پرکن پودر و پرکن مایعات تقسیم بندی میشود که هرکدام کاربرد و عملکردهای مختلفی دارند.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۵۴

دستگاه پرکن جهت پرکردن مواد پودری و جامدات در قوطی ، پاکت ، ظروف پلاستیکی و یا شیشه ای مورد استفاده قرار میگیرد.استفاده از این دستگاه باعث افزایش سرعت و دقت در پرکردن و بسته بندی و کیفیت محصول نهایی میشود . در این مطلب به توضیح نکات مهم در انتخاب بهترین دستگاه پرکن پودر میپردازیم .

با استفاده از دستگاه پرکن میتوان انواع مواد گرانولی مانند قند ، شکر ، حبوبات ،آرد، میوه خشک و... در ظروف پلاستیکی و کیسه های سلفونی پر کرد.

دستگاه پرکردن در کارگاه ،کارخانجات، مغازه و منازل قابل استفاده میباشد. البته این دستگاه با توجه به وزن کیسه ها ، سرعت پرکردن و همچنین عملکرد سیستم به انواع مختلف تقسیم بندی میشود که میبایست با توجه به نیاز خود مناسبترین دستگاه را انتخاب کرد.

10 نکته مهم در انتخاب بهترین دستگاه پرکن پودر

انواع دستگاه پرکن حبوبات و خشکبار

دستگاه پرکن پودر با توجه به مقدار حجم مواد و همچنین سرعت پرکردن میتوان به سه دسته دستی ، اتومات و نیمه اتومات تقسیم بندی کرد در دستگاه پرکن دستی نیاز به نیرو کار جهت کنترل وزن محصول و سرعت پرکردن دستگاه میباشد. اما در دستگاه های اتومات و نیمه اتومات مراحل بصورت خودرکار انجام میشود که این عامل باعث کاهش میزان خطای انسانی میگردد همچنین در پرکن های اتومات تمام مراحل پرکردن و بسته بندی بصورت کاملا خودکار توسط دستگاه انجام میشود.

در دستگاه پرکن حبوبات و خشک کن با توجه به نوع محصولات میتوان به دو دسته پرکن حجمی و پرکن توزینی تقسیم بندی کرد.

دستگاه پرکن توزینی:

 مناسب برای بسته بندی محصولات و موادی که وزن و حجم آنها بطور دقیق اهمیت دارد مانند :برنج، خشکبار ، مواد پودری ، میوه خشک ، آجیل و... کارکرد این دستگاه به اینصورت میباشد که دستگاه در وزن مورد نظر تنظیم میگردد که پس از پرشدن محصول متوقف و سپس سراغ بسته بندی و محصول بعدی میرود.

دستگاه پرکن حجمی و پودری:

این دستگاه نیز برای محصولاتی که وزن دقیق آنها زیاد مهم نمیباشد مانند انواع مواد پودری مثل قهوه ، ادویه ، کاکائو ، پودر لباسشویی و... که در ظروف و قوطی ها بسته بندی میشود . دستگاه پرکن حجمی و پودری را میتوان به چند زیر دسته مختلف تقسیم بندی کرد ازجمله : دستگاه قوطی پرکن ، کیسه پر کن و... .

  مهم ترین نکات در انتخاب دستگاه پرکن پودر

10 نکته مهم در انتخاب بهترین دستگاه پرکن پودر

  1. سرعت پرکن

یکی از عواملی که باید قبل از تهیه دستگاه به آن توجه نمود میزان سرعت پرکردن آن میباشد در مدل های دستی ، اتومات و نیمه اتومات متفاوت میباشد.

  1. جنس دستگاه

جنس بدنه و قطعات دستگاه میبایست بصورتی باشد که در مقابل زنگ زدگی مقاوم و از کیفیت بالایی برخوردار باشد

  1. مدل دستگاه

دستگاه های پرکن که در سه نوع دستی اتومات و نیمه اتومات میباشد بایست قبل از تهیه دستگاه و باتوجه به میزان و نوع محصول خود مناسبترین را انتخاب کنیم .

  1. خطای دستگاه

بطور کلی دستگاه ها دارای اندکی خطا چه بصورت دستی و چه بصورت اتومات میباشد اما باید دستگاهی را انتخاب کرد که دارای پایین خطا و مشکل را داشته باشد.

  1. حجم پرکردن

حجم و میزان پرکردن از دیگر عوامل تاثیر گذار میباشد که با توجه به نوع و مقدار محصول دستگاهی را انتخاب کرد که دامنه وسیع تری از حجم را پوشش دهد.

  1. تایمر و سنسور

وجود تایمر و سنسور در دستگاه پرکن باعث افزایش دقت و کاهش خطای دستگاه خواهد شد.

  1. عملکرد دستگاه

از دیگر عوامل مهم در پرکن پودری عملکرد دستگاه میباشد که باید بسیار اسان و راحت بوده و براحتی قابل کنترل باشد.

  1. گارانتی

قبل از تهیه پرکن پودر باید به گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه توجه نمود که حتما میبایست دارای گارنتی معتبر و ضمانت باشد.

  1. حجم قیف پرکن

در دستگاه پرکن پودری باید محصول و حجم مورد نظر را بخوبی بسنجید و سپس حجم قیف دستگاه را انتخاب کرد.

  1. خرید دستگاه پرکن پودر

در نکته اخر که باید توجه داشته باشید خرید دستگاه پرکن پودر میباشد که میبایست از یک فروشگاه معتبر که قیمت مناسبی را نسبت به سایز مراکز یا فروشگاه ها را دارد انتخاب نمود. آریا تجهیزات یکی از فروشگاه های اینترنتی در این زمینه میباشد که با خیال آسوده میتوان اقدام به تهیه دستگاه نمود..

دستگاه پرکن پودر کم حجم

از دستگاه پرکن پودر کم حجم میتوان در کارگاه های کوچک و یا منازل نیز استفاده نمود بعنوان مثال از این دستگاه میتوان برای پرکردن کیسه های پلاستیکی مانند ادویه ، شکر ، فلفل ، نمک ، زردچوبه و... استفاده کرد.

جنس بدنه دستگاه پرکن

جنس بدنه دستگاه پرکن پودر با توجه به نوع و برند آن متفاوت میباشد اما بطور کلی جنس آن استیل غذایی 304 میباشد که براحتی میتوان از آن در اکثر صنایع غذایی و شیمیایی استفاده نمود همچنین در برخی از دستگاه ها بدلیل وجود چرخ در زیر دستگاه باعث حمل و نقل آسان آن میشود.

10 نکته مهم در انتخاب بهترین دستگاه پرکن پودر

 

قیمت دستگاه پرکن

دستگاه پرکن پودری و حبوبات با توجه به عوامل مختلف قیمت گذاری میشود که در مدل های مختلفی تولید و ارائه میگردد. از جمله عوامل مهم و تاثیر گذار در قیمت دستگاه پرکن پودر میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

  • نوع دستگاه و برند
  • نوع ماده و حجم آن
  • سرعت دستگاه در پرکردن و بسته بندی
  • میزان برق مصرفی
  • جنس دستگاه
  • گارانتی و خدمات پس از فروش

سخن آخر

در انتهای انتخاب بهترین دستگاه پرکن پودر بطور کلی میتوان به این نکته اشاره نمود که دستگاه پرکن پودر یکی از تجهیزات مهم و بسیار پرکاربرد در صنعت بسته بندی میباشد که در صنایع مختلف غذایی ، دارویی ، شیمیایی مورد استفاده قرار میگیرد . انتخاب مناسبترین پرکن پودری به مواردی مختلفی از جمله حجم و نوع محصول مورد نظر ما و همچنین برند و جنس بدنه ، نوع دستگاه و... بستگی دارد که قبل از تهیه آن میبایست به تمامی موارد دقت کرد.علاوه بر دستگاه پرکن پودری میتوان به دستگاه پرکن مایعات اشاره نمود که کاربرد های بسیاری در صنایع مختلف دارند از جمله دستگاه پرکن ادکلن ، قوطی پرکن ، دستگاه پرکن مایعات نوشیدنی و... . دپرکن مایعات نیز باتوجه به نوع دستگاه ، حجم محصول ، وزن و.. به چند دسته مختلف تقسیم میشود. همچنین میتوان تمام مدلهای دستگاه ها را در وبسایت آریا تجهیزات مشاهده ، مقایسه و در نهایت خرید کنید علاوه بر این میتوان از طریق کارشناسان متخصص مشاوره رایگان دریافت کنید

منبع : آریا تجهیزات

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها