کمبودی به لحاظ کودهای یارانه ای در استان یزد وجود ندارد

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد :شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان یزد ذخایر استراتژیک خوبی دارد و هیچ کمبودی به لحاظ کودهای یارانه ای در استان وجود ندارد و سال خوبی از نظر تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۶۰

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، محمد حسن زارعیان ضمن تبریک فرارسیدن هفته جهاد کشاورزی به تلاشگران این عرصه، اظهارداشت: کودهای یارانه ای در شهرهای مختلف توزیع شده و با توجه به مصرف کودهای پتاسه و فسفاته در استان  سال خوبی از نظر تولید محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: به دنبال کاهش نرخ کودهای یارانه ای پتاسه و فسفاته، مصرف این کودها در کشور و به دنبال آن در استان یزد افزایش یافته که نوید بخش سال زراعی مناسب و افزایش تولیدات کشاورزی می باشد.

زارعیان تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 380 تن کود پتاسه، 427 تن کود فسفاته و 3976 تن کود ازته در استان یزد توزیع گردیده است که از این مقدار بیشترین میزان توزیع مربوط به شهرستان ابرکوه می باشد به طوری که در سه ماهه ابتدای سال جاری بیش از 204 تن کود پتاسه، بیش از 240 تن کود فسفاته و بیش از 1300 تن کودهای ازته در این شهرستان بین کشاورزان زحمتکش توزیع گردیده است.

وی افزود: در شهرستان اردکان طی این مدت بیش از 15 تن کودهای پتاسه، بیش از 5 تن انواع کودهای فسفاته و بیش از 179 تن کودهای ازته، در شهرستان اشکذر بیش از 7 تن انواع کودهای پتاسه، بیش از 5 تن انواع کودهای فسفاته و بیش از 120 تن انواع کودهای ازته، در شهرستان بافق بیش از 4 تن کودهای پتاسه، بیش از 15 تن کودهای فسفاته و 140 تن کودهای ازته همچنین در شهرستان تفت بیش از 79 تن انواع کودهای پتاسه، 15 تن فسفاته و 254 تن ازته، شهرستان خاتم 60 تن فسفاته و 840 تن ازته، در شهرستان مروست بیش از 9 تن فسفاته و 332 تن ازته، در شهرستان مهریز بیش از 29 تن پتاسه، 29 تن فسفاته و 122 تن ازته در شهرستان میبد 4 تن پتاسه، 26 تن فسفاته و 190 تن ازته و در شهرستان یزد 37 تن انواع کودهای پتاسه، 14 تن فسفاته و 230 تن انواع کودهای ازته بین کشاورزان توزیع گردیده است.

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: همچنین 1500 لیتر آفت کش کلرپیریفوس تولیدی شرکت آبیک وابسته به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی نیز در سطح استان توزیع گردیده است.

زارعیان از تلاش کشاورزان و جهاد گران عرصه کشاورزی تقدیر و تشکر بعمل آورد و خاطر نشان کرد: امنیت غذایی که از اولویت های نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد در گرو حفظ و حمایت از کشاورزی و کشاورزان می باشد.

وی بیان کرد شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همواره تلاش می کند تا در توزیع نهاده های یارانه ای بین کشاورزان راه عدالت و پیشرفت را سرلوحه کار خود قرار دهد تا کشاورزان هیچ گونه کمبودی را در این زمینه احساس نکنند. 

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها