سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که از زمان آغاز عملیات ویژه نظامی ویژه در اوکراین حدود یک هزار و ۵۰۰ هواگرد اوکراینی منهدم شده اند.
کد خبر: ۱۳۶۹۵۷۰

به گزارش جام جم آنلاین، «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور طی شبانه روز گذشته یک فروند جنگنده «سوخو-۲۵»، یک فروند جنگنده «میگ-۲۹» و پنج فروند پهپاد اوکراینی را ساقط کرد.

وی ادامه داد که پدافند هوایی این کشور ۴ فروند موشک «توچکا-یو» را بر فراز منطقه «خارکیف» و «لوهانسک» و همچنین ۳ قبضه خمپاره سامانه پرتاب چندگانه راکت «اوراگان» را بر فراز خارکیف و «دونتسک» رهگیری کرده است.

کوناشنکوف همچنین گفت: هوانوردی عملیاتی-تاکتیکی نیروی زمینی روسیه ۴۶ منطقه تجمع نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین را مورد هدف قرار داد.

وی ادامه داد: در نتیجه این حملات بیش از ۱۵۰ ملی گرای اوکراینی، ۶ دستگاه تانک، ۴ عراده توپ و ۲ سامانه پرتاب چندگانه راکت «گراد» منهدم شدند.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه سخنان خود گفت که نیروهای موشکی و توپخانه روسیه بیش از ۳۵۰ ملی گرای اوکراینی، ۱۱ انبار مهمات و تسلیحات ، ۶۷۲ مقر فرماندهی و ۱۳۸ موقعیت آتش توپخانه اوکراینی ها را از بین بردند.

وی در پایان گفت: در مجموع و از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه در اوکراین، تعداد ۱۹۵ فروند جنگنده، ۱۳۰ فروند بالگرد، یک هزار و ۱۶۸ فروند پهپاد، ۳۳۶ سامانه ضدهوایی، ۳ هزار ۴۸۴ دستگاه تانک و دیگر خودروهای زرهی، ۴۹۹ سامانه پرتاب چندگانه راکت، یک هزار و ۸۴۳ عراده توپخانه و خمپاره انداز و ۳ هزار ۵۲۸ دستگاه خودروی ویژه نظامی اوکراین منهدم شده اند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها