در حوزه مسائل فرهنگی و جریان سازی باید نقش ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفت
استاندار هرمزگان در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان:

در حوزه مسائل فرهنگی و جریان سازی باید نقش ویژه‌ای برای مردم در نظر گرفت

رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم تصریح کرد: پیام سریال
رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم تصریح کرد: پیام سریال "جادوگر" جسارت آشکار به فرهنگ مردم جزیره نشین است.
کد خبر: ۱۳۶۹۴۳۳

هرمزگان-جام جم انلاین-رئیس مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم  اظهار کرد: پیام سریال "جادوگر" جسارت آشکار به فرهنگ مردم جزیره نشین است.

 

به گزارش روابط عمومی مجمع رهروان امر به معروف و نهی از منکر شهرستان قشم، محمد پاینده اعلام کرد:  نگاه سازندگان سریال “جادوگر” به  فرهنگ مردم خونگرم خطه نیلگون خلیج فارس و تأکید بر خرافاتی بودنشان اشتباه است.

 

وی افزود :  در این سریال آداب،  رسوم ، باورهای جزیره نشینان و  نوع مهمان نوازی آنان نیز به سخره کشیده شده است.

 

این فعال جتماعی بیان کرد :  هر استان و شهرستان لهجه و گویش مخصوص به خود را دارد، در این سریال به لهجه و گویش بازیگران نقش بومی توجه چندانی داده  نشده است و از لهجه های غیر بومی بهره گرفته شده است.

 

پاینده اظهار کرد : عدم رعایت عزت اجتماعی، عقب افتادگی،  ساده لوحی، خرافه پرستی، فقدان فکر و اندیشه ی بلند، پرخاشگری، عدم استفاده از علم و دانش و… پیام سریال جادوگر به مردم بود که به جرأت می توان گفت در هیچ کجای این دیار نمی توانید مشابه این گونه رفتارها را در مردم عزیز جنوب بیابید.

 

محمد پاینده گفت : متأسفانه کارگردان و نویسنده سریال جادوگر به جای پرداختن به طنز، عدم آگاهی خودشان از سنت ها و آداب و رسوم و فرهنگ جنوبی ها را به تصویر کشیده است.

 

پاینده تأکید کرد: قسمت های پخش شده سریال جادوگر هیچ گونه پیام اخلاقی و اجتماعی نداشته است و تنها با تمسخر و خرافاتی نشان دادن یک قوم می خواهد مردم را بخنداند.

 

پاینده در پایان خواستار رسیدگی و پیگیری دادستان شهرستان به این مسأله شد و اظهار کرد: سریال جادوگر، سبب ایجاد خدشه در عزت اجتماعی مردم این شهرستان شده است، از دادستان و مرجع قضایی شهرستان قشم خواهان برخورد مناسب با دست اندرکاران و هم توقف ساخت این مجموعه را داریم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها