تحقیقات جدید نشان می دهد که دیابت احتمال ابتلا به نوع شدید کووید ۱۹ را افزایش می دهد و ممکن است افراد مبتلا به دیابت تا چهار برابر بیشتر احتمال ابتلا به علائم طولانی مدت کرونا را داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۶۹۳۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، «جسیکا هاردینگ»، نویسنده این مطالعه از دانشگاه اِموری آتلانتا، گفت: «اگرچه به داده‌های بیشتری در این زمینه نیاز است، اما برخی از مطالعات اولیه نشان می‌دهد که دیابت ممکن است یک عامل خطر برای کووید طولانی مدت باشد.»

علائم طولانی مدت کووید از خستگی، تنگی نفس و سرفه گرفته تا مه مغزی، سرگیجه و تغییرات در طعم و بو را شامل می‌شود. این علائم ممکن است بیایند و بروند یا ادامه پیدا کنند و می‌توانند تا ماه‌ها پس از این بیماری ادامه داشته باشند.

برای مطالعه جدید، محققان مطالعات مربوط به علائم طولانی مدت کرونا در افراد مبتلا به دیابت و بدون دیابت را مورد بررسی قرار دادند. در مجموع، ۴۳ درصد از هفت مطالعه، دیابت را به عنوان یک عامل خطر قوی برای بروز علائم طولانی مدت کووید شناسایی کردند.

به گفته هاردینگ، «واکسن‌ها و ماسک‌ها بهترین راه پیشگیری از ابتلاء به عفونت اولیه کووید ۱۹ هستند. با این حال، در صورت آلوده شدن، ممکن است توصیه شود افراد مبتلا به دیابت به طور مرتب سطح گلوکز خود را کنترل کنند و از عوامل کاهش‌دهنده گلوکز تجویز شده پیروی کنند تا ریسک بروز علائم طولانی مدت کووید کاهش یافته و مدیریت شود.»

محققان موافقند که افراد مبتلا به دیابت باید تلاش خود را برای حفظ سلامت در طول این پاندمی مداوم مضاعف کنند.

به گفته محققان، ابتلاء به دیابت و کووید ۱۹ ممکن است خطری برای تجربه پیامدهای منفی طولانی مدت کووید ۱۹ باشد. افراد مبتلا به دیابت ممکن است بیماری شدیدتری داشته باشند که می‌تواند در مدت زمان طولانی‌تری بروز کند.

محققان تاکید می‌کنند داشتن رژیم غذایی سالم، ورزش منظم و حفظ وزن طبیعی برای مدیریت دیابت و حفظ سلامت ضروری است.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها