رقابت مسی و رونالدو همچنان ادامه دارد

پنج گلی که دنیا را به هم ریخت

با پنج گلی که لیونل مسی وارد دروازه استونی کرد بازهم اعداد و ارقام جدیدی در دنیای فوتبال به ثبت رسید و یک بار دیگر رقابت ۲ ابرستاره فوتبال جهان داغ شد.
کد خبر: ۱۳۶۹۲۵۷

به گزارش جام جم آنلاین، تیم ملی فوتبال آرژانتین در دیداری دوستانه موفق شد با نتیجه پنج بر صفر از سد استونی بگذرد.

پنج گلی که دنیا را به هم ریخت

زننده هر پنج گل این مسابقه لیونل مسی بود. فوق ستاره و کاپیتان آلبی سلسته برای اولین بار در رده ملی توانست در یک مسابقه پنج گل بزند و رکوردهای فوق‌العاده‌ای را به ثبت برساند.

*این سه گل مسی را در جدول گلزنان ملی ۸۶ گله کرد. او حالا از فرانس پوشکاش سبقت گرفت و به رده چهارم برترین گلزنان ملی جهان صعود کرد.

*مسی در اولین رویارویی با تیم ملی استونی موفق شد به این تیم گل بزند تا حالا در عرصه ملی به ۳۰ تیم مختلف گل زده باشد. در این بین او به ۱۱ تیم اروپایی گل زده که استونی در صدر قرار دارد. پیش از این سوئیس با دریافت سه گل از لئو صدرنشین بود.

*مسی در ۶ بازی با تیم‌های به اصطلاح ضعیف دنیا که رتبه رنکینگ‌شان در فیفا بالای ۱۰۰ است رقابت داشته و این آمار برای رونالدو ۳۲ بازی است.

*لیونل مسی با ثبت پنج گل اخیرش توانست آمار گل‌های و پاس‌ گل‌های دوران بازیگری‌اش را به عدد باورنکردنی ۱۱۰۰ در ۹۷۴ مسابقه برساند. او ۷۶۹ بار گلزنی کرده و ۳۳۱ پاس گل ارسال کرده است.

*رونالدو تا به اینجا بیشترین گل ملی‌اش را به لوکزامبورگ (۹) زده و برای مسی محبوب‌ترین تیم بولیوی (۸) بوده است. سی آر سون به تیم‌های کمتر شناخته‌ شده‌ای چون لوکزامبورگ (۹)، لیتوانی (۷)، آندورا (۶)، لاتویا (۵)، استونی (۴)، جزایر فارو (۴) گل زده و لئو مسی نیز توانسته دروازه تیم‌های ضعیفی چون استونی (۵)، گواتمالا (۳)، هائیتی (۳)، هنگ‌کنگ (۲) و نیکاراگوئه (۲) را باز کند.

*مسی در ۱۶۲ مسابقه ملی ۸۶ گل به ثمر رسانده و متوسط ۰.۵۳ را به ثبت رسانده است. رونالدو هم در ۱۸۸ مسابقه موفق به زدن ۱۱۷ گل شده است. متوسط گلزنی این فوق ستاره پرتغالی ۰.۶۲ است.

*لیونل مسی با عملکرد یکشنبه شب، فاصله‌اش با مختار داهاری از مالزی با سه گل کاهش داد. او برای رسیدن به رکورد فوق‌العاده علی دایی نیاز به ۲۳ گل دارد. رونالدو هم با درخشش مقابل سوئیس گل‌های ملی‌اش را به ۱۱۷ رساند. فعلا فاصله این ۲ غول بزرگ فوتبال جهان ۳۱ گل است. پشت سر مسی ۲ بازیکن هستند که همچنان مشغول به بازی هستند. علی مبخوت اماراتی و سونیل چتری هندوستانی ۸۰ گله هستند.

* مسی همچنین بعد از آندریاس ماروزی (مقابل اکوادور در سال ۱۹۴۱) و مانوئل مورنو (مقابل اکوادور در سال ۱۹۴۲)، سومین بازیکن آرژانتینی است که در یک بازی ملی ۵ بار گلزنی می‌کند.

*فوق ستاره آرژانتینی تیم فوتبال پاریسن‌ژرمن برای دومین بار در دوران بازیگری‌اش پنج گل در یک مسابقه به ثمر رساند. او در سال ۲۰۱۲ مقابل بایرلورکوزن و در جریان پیروزی هفت بر یک بارسلونا پنج گل زد و این بار در لباس آرژانتین و پس از حدود ۱۰ سال شاهد این ماجرا بودیم.

*لئوی ۳۴ ساله نسبت به رونالدوی ۳۶ ساله گل‌های بیشتری را در دیدارهای دوستانه به ثمر رسانده است. سی آر سون تنها ۲۰ گل از ۱۱۷ گلش را که معادل ۱۷ درصد است را در دیدارهای تدارکاتی زده و در سوی مقابل این درصد برای مسی ۴۵ درصد است. ستاره آرژانتینی از ۸۶ گل ملی ۳۹ گل را در جریان دیدارهای دوستانه وارد دروازه رقبا کرده است.

پنج گلی که دنیا را به هم ریخت

 

منبع: ایرنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها