استاندار هرمزگان در جلسه مجمع راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس مطرح کرد:

زمین احداث مجتمع جامع موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج فارس تامین می‌شود

تبیین نقش هرمزگان در مبارزات تاریخی کشور در برابر استکبار و نقش مبارزان این استان در دوران دفاع مقدس مهم‌ترین اهداف احداث مجتمع جامع موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج فارس است
تبیین نقش هرمزگان در مبارزات تاریخی کشور در برابر استکبار و نقش مبارزان این استان در دوران دفاع مقدس مهم‌ترین اهداف احداث مجتمع جامع موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج فارس است
کد خبر: ۱۳۶۹۱۵۱

 



هرمزگان-جام جم انلاین- استاندار هرمزگان گفت:تبیین نقش هرمزگان در مبارزات تاریخی کشور در برابر استکبار و نقش مبارزان این استان در دوران دفاع مقدس مهم‌ترین اهداف احداث مجتمع جامع موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج فارس است


به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، جلسه مجمع راهیان نور دریایی شهدای خلیج فارس به ریاست مهندس مهدی دوستی استاندار هرمزگان و با حضور سردار پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد.

 

این جلسه با دستورکار طرح و بررسی احداث یک مجتمع بزرگ با کاربری موزه دفاع مقدس و یادمان شهدای خلیج فارس برگزار شد و در آن طرح کلی احداث این مجتمع مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد طرح نهایی پس از مشخص شدن محل احداث ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

 

در این جلسه مهدی دوستی استاندار هرمزگان با حمایت از احداث مجتمع جامع یادمان شهدای خلیج فارس اظهار داشت: هدف از احداث چنین مجتمعی تبیین نقش هرمزگان در مبارزات تاریخی کشور در برابر استکبار و نقش مبارزان این استان در دوران دفاع مقدس است.

 

وی افزود: باید این مجتمع به گونه‌ای طراحی شود که بتوان در آن علاوه بر موزه دفاع مقدس، عملیات‌های مختلفی که رزمندگان استان در آن نقش آفرینی کردند و حماسه آفریدند نیز بازسازی شوند.

 

دوستی گفت: در ساخت این مجتمع باید علاوه بر خشکی، از مزیت دریا نیز استفاده کرد و موزه دریایی و بازسازی عملیات‌های دریایی را نیز داشت و با اجرای فاز به فاز طرح، سیر تاریخی تحولات انقلاب از زمان جنگ و ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران توسط ناو آمریکایی و اهدای مدال به فرمانده آن ناو تا ساقط کردن پهپادهای جاسوسی آمریکا در خلیج فارس و مبارزه با استکبار در این منطقه را به تصویر کشید تا مخاطب به شکل گیری تمدن اسلامی و قدرت یافتن آن را به عینه مشاهده کند.

 

وی ادامه داد: ایجاد پشتوانه نرم افزاری برای المان‌های سخت افزاری بسیار مورد تاکید است باید بتوان با استفاده از تجهیزات و امکانات، عملیات‌های دفاع مقدس را بازسازی کرد تا قهرمانان جبهه و جنگ این مرز و بوم برای نسل جدید به درستی شناسانده شوند.

 

استاندار هرمزگان هرمزگان گفت: تلاش می‌کنیم زمین مورد نیاز این مجتمع را در وسعت مورد نظر تخصیص دهیم اما باید طراحی و اجرای پروژه متناسب و متناسب با فرهنگ منطقه باشد و در این زمینه باید از جوانان دلسوز انقلابی که کاربلد هستند استفاده شود.

 

وی توجه به ایجاد پاتوق فرهنگی و مکان‌هایی برای روایتگری در دل این مجتمع را امری ضروری دانست و گفت: باید روایتگری جبهه و جنگ را به نسل جدید آموزش داد تا خاطرات جبهه و جنگ در نسل‌های بعدی نیز به صورت روایی برای آیندگان تبیین شود.

 

سردار پاسدار اباذر سالاری فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان نیز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش‌ها و دغدغه استاندار در زمینه امور فرهنگی و زیربنایی مرتبط با دفاع مقدس اظهار داشت: اعتقاد داریم آغاز این پروژه برای همه افراد مرتبط یک باقیات و صالحات است چرا که ایجاد چنین زیربنای فرهنگی برای استان هرمزگان یک امر بسیار بزرگ و مناسب است.

 

وی افزود: مبارزان هرمزگان در دوره‌های مختلف تاریخی پیشتاز مبارزه با استکبار جهانی بوده و زمانی در خلیج فارس با پرتغالی‌ها و زمانی نیز با آمریکای جنایتکار مقابله کرده‌اند.

 

فرمانده سپاه امام سجاد استان هرمزگان گفت: این استان در دفاع مقدس نیز در عرصه‌های مختلف حضور خوبی داشته و پس از آن در حال حاضر سردمدار مبارزه با استکبار است و شاهدیم پهپادهای جاسوسی دشمن را که وارد حریم کشور شده‌اند به نابودی می‌کشاند.

 

وی تصریح کرد: در سالیان اخیر شاهد برگزاری نمایشگاه‌های دفاع مقدس و اجرای زنده و بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس بر استقبال هزاران نفری مردم بودیم که نشان می‌داد مردم تا چه میزان مشتاق چنین برنامه‌های فرهنگی هستند اما در دو سال اخیر به علت بیماری کرونا این برنامه‌ها کاهش یافت.

 

سردار سالاری گفت: در سال‌های گذشته نگاه مسئولان برای ایجاد زیربنای مناسب کار فرهنگی نگاه مناسبی نبود اما در دوره جدید این نگاه وجود دارد و از این رو باید یک کار بزرگ با احداث این مجتمع جامع انجام دهیم به نحوی که این مجتمع و این کار فاخر به نماد مقاومت و جبهه و جنگ در هرمزگان تبدیل شود و از اقصا نقاط کشور برای بازدید از آن به بندرعباس بیایند.

 

وی ادامه داد: با ایجاد این مجتمع می‌توان نسل جوان را با ارزش‌های دفاع مقدس آشنا کرد همانطور که شاهد بودیم در زمان اجرای برنامه راهیان نور دریایی جوانان استقبال خوبی از برنامه داشتند و روایتگری راویان بر آنها اثرگذار بود. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها