بهترین کتاب های ریدینگ (Reading ) برای تقویت زبان انگلیسی

درک مطلب شامل مهارت های مختلفی است که می تواند در تمام جنبه های آموزش زبان انگلیسی نفوذ کند.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۱۷

داشتن توانایی‌های خواندنی قوی می‌تواند شما را قادر سازد تا همه چیزهایی را که می‌خوانید درک کرده و معنا کنید، و هنگامی که به طور مداوم این مهارت‌ها را بهبود می‌بخشید، می‌توانید توانایی خود را برای برقراری ارتباط مؤثر از طریق نوشتن توسعه دهید.

کتاب ریدینگ Reading استاندارد علاوه براینکه به صورت مستقیم بر توانایی خواندن زبان‌آموز موثر است، بر تقویت سایر مهارت های زبان انگلیسی تأثیر می‌گذارد که می‌تواند مهارتی حیاتی باشد، هم در زندگی شخصی و هم در حرفه‌تان.

فهرست بهترین کتاب های ریدینگ

کتاب Active Skills For Reading

بهترین کتاب های ریدینگ (Reading ) برای تقویت زبان انگلیسی

بررسی کامل کتاب Active Skills For Reading که بیشتر به‌واسطه تقویت مهارت Reading شناخته می‌شوند اما، یکی از منابع استاندارد و حرفه‌ای برای تقویت سایر مهارت‌ها نیز به شمار می‌رود.

اولین قدم پیش از خرید کتاب Active Skills For Reading، آگاهی درباره نحوه طراحی و روش استفاده این کتاب است.

مجموعه کتاب های Active Skills For Reading درحقیقت با هدف ارتقاء مهارت ریدینگِ زبان‌آموزان طراحی و تالیف شده است.

همه زبان‌آموزان در سطوح A2 تا C2 تا می‌توانند از این مجموعه 5 جلدی استفاده کنند و بعداز آن، شاهد تغییرات شگفت‌انگیزی در بهبود مهارت‌های‌های ریدینگ(Reading)، لیسنینگ(Listening) و افزایش دامنه لغات زبان انگلیسی خواهند بود.

هر یک از این کتاب‌ها با 12 درس هیجان‌‌انگیز، تلاش می‌کنند مسیر دلچسبی را برای یادگیری مهارت‌های 4گانه زبان انگلیسی فراهم کنند. روش استفاده از محتوای این مجموعه عمدتا به این صورت است که در هر یک از دروس، زبان‌آموز با یک متن که مطابق با سطح کتاب مدنظر است، مواجه می‌شود؛ درادامه، باتوجه به متن، سوال‌هایی مطرح خواهد شد.

زبان‌آموز چالش‌های خوبی را در روند پاسخ‌گویی به این سوالات و مطالعه مجدد متن تجربه می‌کند.

البته روش استفاده این کتاب بسته به نوع یادگیری (به صورت خودآموز یا همگام با دیگر زبان‌آموزان در آموزشگاه‌های زبان انگلیسی) تفاوت‌هایی دارد.

کتاب SELECT READINGS

بهترین کتاب های ریدینگ (Reading ) برای تقویت زبان انگلیسی

کتاب Select Readings یکی از بهترین کتاب‌هایی که در خصوص ریدیتنگ انگلیسی منتشر شده است. مجموعه چهارگانه Select Reading به آموزش مهارت‌های خواندنی، تقویت درک مطلب، تجزیه و تحلیل نکات ریز دستور زبانی، تحریک ذهن و تقویت خلاقیت پرداخته است.

این مجموعه سطوح مقدماتی تا سطوح متوسطه را پوشش داده است. این مجموعه هم در دانشگاه‌ها برای دانشجویان رشته‌های مختلف زبان انگلیسی و هم در آموزشگاه‌های زبان انگلیسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساختار درس های کتاب Select Readings

لیست کتاب های سلکت ریدینگ، در سه سطح ابتدایی، هریک دارای چهارده فصل و سطح آخر آن، دارای دوازده فصل است. در هر فصل متنی به همراه تمرینات زیاد ارائه می‌شود؛ بدین صورت که ابتدا تمریناتی برای ایجاد آمادگی ذهنی در زبان‌آموز ارائه شده، سپس متن اصلی قرار گرفته و پس از آن نیز تمرینات دیگری وجود دارند که تمرین‌های مرتبط با متن هستند. تمرین‌های ابتدایی برای آشنایی با کلمات مطروحه در درس و انتهای هر درس، برای رسیدن به تسلط کافی در هر موضوع آورده شده است.

کتاب STRATEGIC READING

مجموعه کتاب های Strategic Reading توسط جک سی ریچاردز نگارش شده است و یکی از بهترین مجموعه هایی اس که برای تقویت مهارت درک مطلب یا همان Reading تاکنون به چاپ رسیده است. این مجموعه دارای سه سطح Strategic 1, 2, 3 هستند. هر سطح از این مجموعه دارای 12 درس است که هر درس دارای سه متن در خصوص موضوعات محبوبی همچون ورزش، موسیقی، اینترنت، فیلم و غیره می باشد. این متون از منابع معتبری همچون روزنامه ها، مجلات، کتاب ها و وب سایت ها گرفته شده اند. در هر درس با توجه به استراتژی ها و تمریناتی که ارائه شده اند زبان آموزان می توانند مهارت درک مطلب خود را تقویت کنند.

سطح اول مجموعه Strategic Reading برای زبان آموزانی سطح متوسط، سطح دوم برای زبان آموزان سطح فوق متوسط و سطح سوم نیز برای زبان آموزان سطح پیشرفته مناسب می باشد. در پست حاضر ویرایش دوم کتاب های سطوح 1 و 2 که در دسترس بودند برای دانلود رایگان در این پست قرار داده شده اند.

کتاب READ THIS

Read This یکی از بهترین کتاب های ریدینگ، دارای چهار سطح است که برای تقویت مهارت خواندن و واژگان زبان آموزان سطوح مقدماتی تا متوسط طراحی شده است. هر یک از سطوح این مجموعه در بردارنده 15 درس می باشد که که در قالب 5 موضوع اساسی در زمینه مباحث واقعی نظیر تحصیلات، اجتماعی، مسائل علمی، تجارت، ارتباطات، تکنولوژی، بهداشت و ... طبقه بندی شده است. هر درس شامل یک Reading اصلی و تمرین هایی است در قالب بخش های متنوع تنظیم گردیده است. سری کتاب های Read This برای زبان آموزان سطوح Beginner تا High-Intermediate طراحی شده است و تمامی دروس آن دارای فایل صوتی با لهجه امریکن می باشد. در این مجموعه بیشتر به مسائل آکادمیک پرداخته شده است و می تواند برای آمادگی آزمون تافل مناسب باشد.

READING AND WRITING

مجموعه Oxford Primary Skills – Reading and Writing به عنوان یکی از برترین کتابهای Reading شناخته می شود که دارای شش سطح است و برای تقویت دو مهارت درک مطلب (Reading) و نوشتاری (Writing) کودکان به چاپ رسیده است. اولین سطح این مجموعه سطح Reading and Writing 1 می باشد که زبان آموزان خردسال برای شروع این مجموعه از این سطح شروع می کنند. زبان آموزانی که می خواهند از این مجموعه استفاده نمایند باید از قبل با حروف الفبای زبان انگلیسی و نحوه نوشتن آنها آشنا شده باشند.

هر سطح از مجموعه Oxford Primary Skills – Reading and Writing شش سطحی دارای 10 درس (Unit) می باشد که هر درس در خصوص موضوع مشخصی می باشد (موضوعاتی مثل در باغچه، پرندگان، یک اتاق عالی، در کافه، شروع مدرسه، وقت آزاد). در خصوص مهارت درک مطلب نحوه آموزش زبان در این مجموعه به این صورت می باشد که ابتدا چند متن ساده و کوتاه ارائه شده است، زبان آموزان ابتدا می بایست این متون را مطالعه نمایند و سپس تمریناتی که در ادامه برای این متن ها آمده اند را انجام دهند. در خصوص مهارت نوشتاری نیز از زبان آموزان خواسته می شود که کلمات و یا جملاتی را بنویسند.

خرید اینترنتی کتاب ریدینگ انگلیسی با تخفیف‎ از کتابانه

برای خرید انواع کتاب های آموزش زبان با تخفیف به فروشگاه اینترنتی کتابانه مراجعه کنید و در میان کتابهای متنوع این فروشگاه با بررسی قیمت محصولات مورد نظر خود اقدام به خرید کتاب آموزش زبان انگلیسی کنید.

در کتابانه علاوه بر کتابهای آموزش زبان، کتابهای کودک و نوجوان، بزرگسال، کمک درسی، کنکوری و دانشگاه در دسترس شنا هستن.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها