آغاز برداشت جو از مزارع شهرستان خوشاب

مدیرجهادکشاورزی خوشاب گفت: برداشت جو از مزارع این شهرستان تا دهه اول تیر ماه ادامه دارد.امسال برداشت جو ازمزارع روستای دهنه شوردره یام آغازشده است.
مدیرجهادکشاورزی خوشاب گفت: برداشت جو از مزارع این شهرستان تا دهه اول تیر ماه ادامه دارد.امسال برداشت جو ازمزارع روستای دهنه شوردره یام آغازشده است.
کد خبر: ۱۳۶۸۹۸۷
خراسان رضوی - جام جم آنلاین -مدیر جهاد کشاورزی شهرستان  با بیان اینکه ۲۳۰۰هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان خوشاب به محصول جو اختصاص دارد تصریح کرد: برداشت جو از دهه اول خردادماه آغاز شده و تا دهه اول تیرماه ادامه دارد. ابراهیم رودسرابی افزود: پیش‌بینی می‌شود تولید محصول جو از اراضی کشاورزی این شهرستان۷ هزار و۴۰۰تن باشد.ابراهیم رودسرابی گفت: در سال زراعی جاری ۲۳۰۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت محصول جو رفته است وارقام غالب کشت شده در منطقه شامل ارقام ریحان ،جلگه،واکسیما و والفجر می باشد .
وی افزود: با توجه به خشکسالی سال جاری ، پیش‌بینی می‌شود از هر هکتار مزرعه جو به طور میانگین ، ۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم محصول برداشت شود. برای برداشت محصول جو از مزارع آبی در سطح شهرستان خوشاب از ۲۲ دستگاه کمباین استفاده می شود که از این تعداد ۱۷ دستگاه بومی و ۵دستگاه میهمان است.
رودسرابی تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مراحل برداشت محصول جو با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شده و در آغاز روز، کلیه کمباین‌ها ضدعفونی می‌شوند. وی تصریح کرد: با هماهنگی های به عمل آمده با شرکت پخش فراورده های نفتی، سوخت مورد نیاز کمباین ها تأمین و در اختیار کمباین داران قرار می گیرد تا کار برداشت به سرعت انجام شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها