معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: از امروز تا اواسط هفته آینده دمای هوای استان روند افزایشی دارد و پیش بینی می‌شود دمای هوا در نواحی کم ارتفاع جنوب غرب استان به بالای 40 درجه سانتی گراد برسد.
کد خبر: ۱۳۶۸۶۰۴

 کردستان- جام جم آنلاین- علی پناهی امروز چهارشنبه در گفت و گو با رسانه های استان کردستان با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته میانگین حداقل دمای هوای استان 11 و حداکثر 30 درجه سانتی گراد بود، اظهار داشت: طی چند روز آینده دمای هوای استان در طول روز به طور متوسط چهار تا 6 درجه افزایش می یابد و گرمای هوا تا اواسط هفته آینده ادامه دارد.

وی افزود: همچنین در بعدازظهرها رشد پوشش ابر و وزش باد را در استان شاهد خواهیم بود و در برخی از نقاط نیمه شمالی احتمال رگبار پراکنده و نقطه ای وجود دارد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان ادامه داد: در این مدت به دلیل گرمای هوا، امکان وقوع آتش سوزی در مراتع دارای پوشش گیاهی خشک شده بیشتر است و مصرف حامل های انرژی همچون برق و مصرف آب نیز افزایش می یابد.

وی اضافه کرد: در شبانه روز گذشته روستای سراب شهرک دهگلان با دمای پنج درجه خُنک‌ترین و روستای سلین سروآباد با دمای 39 درجه سانتی گراد گرمترین نقاط استان بودند دمای شهر سنندج مرکز استان هم بین 14 و 33 درجه سانتی گراد گزارش شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها