اعتراف پسر جوان به قتل ۵ نگهبان و تیراندازی به ۴ مامور پلیس

لیست سیاه قاتل مسلح

عامل تیراندازی به سوی ماموران پلیس در خیابان طالقانی تهران، مرد جوانی است که به اتهام قتل پنج مرد در شهریار تحت تعقیب بود.
کد خبر: ۱۳۶۸۰۷۷

قاتل مدعی است لیستی سیاه برای قتل مردان دیگری را داشته که قبل از اجرای نقشه اش از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شده است. وضعیت چهار مامور پلیس مساعد گزارش شده و با تلاش پزشکان از مرگ نجات پیدا کرده‌اند.

به گزارش جام جم آنلاین، تیراندازی‌های مرگبار مرد مسلح از صبح جمعه با شلیک به سمت نگهبانان یک قطعه زمین آغاز شد. این مرد که از باغداران روستایی در حوالی شهریار است از مدتی قبل با یک ارگان دولتی بر سر قطعه زمینی اختلاف و درگیری داشت. او صبح جمعه با سلاح کلتی به سمت زمین رفت و به نگهبانانی که در کانکس‌های این قطعه زمین حضور داشتند، شلیک کرد. بعد هم از محل گریخت. با گزارش این تیراندازی، تیمی از ماموران پلیس آگاهی غرب استان تهران با حضور در محل، تحقیقات را آغاز کرده و مشخص شد چهار نفر بر اثر تیراندازی جان باخته‌اند و دو نفر دیگر مصدوم شده‌اند.

مصدومان به بیمارستان منتقل شدند که یکی از آن‌ها به‌علت شدت جراحات جان باخت تا تعداد قربانیان این جنایت به پنج نفر افزایش پیدا کند. حال تنها مصدوم تیراندازی هم وخیم اعلام شده که تلاش پزشکان برای نجات جان او ادامه دارد.

تحقیقات پلیسی برای دستگیری قاتل فراری ادامه داشت که خبر رسید مردی با سلاح کلت در خیابان طالقانی تهران به ماموران شلیک کرده است. مرد تیرانداز قبل از این‌که فرصتی برای فرار پیدا کند از سوی مأموران و عابران دستگیر شد.

لیست سیاه قاتل برای آدمکشی

سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس تهران عصر دیروز در جمع خبرنگاران در تشریح ماجرا گفت: در این حادثه چهار مأمور پلیس مجروح شدند. جراحت دو نفر از ماموران، سطحی گزارش شده است. ماموران ما با رشادت این فرد مسلح را بازداشت کردند. متهم دستگیر شده در اعترافات خود گفته است قصد داشته در نقاط دیگری دست به جنایت بزند که از سوی ماموران بازداشت شد.

وی هرگونه شائبه امنیتی را در این حادثه رد کرد و گفت: این موضوع به هیچ عنوان شائبه امنیتی ندارد. بررسی‌های اولیه ما نشان می‌دهد تیر‌های شلیک شده در جنایت شهریار و حادثه شنبه از یک سلاح بوده است.

قاضی شهریاری، سرپرست دادسرای امور جنایی در این نشست از معاینه متهم ازسوی کارشناسان پزشکی قانونی خبر داد و گفت: در بررسی‌های اولیه و طبق اظهارات متهم، سلامت روانی وی تأیید شده است.

می‌خواستم چند نفر دیگر را هم بکشم

علیرضا ۲۴ساله و متهم به کشتن پنج مرد روستای بالابان شهریار و زخمی‌کردن چهار مامور پلیس پایتخت است. آرام است و با مو‌های تراشیده، تند حرف می‌زند. لباس و شلوار یکدست آبی پوشیده است. فرصتی پیش‌آمد تا با او گفتگو کنیم.

اختلاف تو با کشته‌شدگان بر سر چه بود؟

با آن‌ها اختلاف نداشتم بلکه با یک سازمان دولتی اختلاف داشتم. ۲۰سال قبل پدرم به‌طور هکتاری زمین خریده‌بود. علاوه بر آن بخشی از زمین‌هایی که داشتیم و در آن باغداری می‌کردیم، اعیان آن در اختیار ما بود، اما این سازمان عرصه زمین را تحویل گرفته و تعدادی کیوسک نگهبانی در آن گذاشته بود. ما هرچه سعی کردیم با مدیر آن مجموعه حرف بزنیم تا درختان ما را از بین نبرند و به باغداری ما لطمه‌ای وارد نشود، بی‌فایده بود. با پرداخت ۱۰میلیون تومان به مردی، کلت و تعدادی فشنگ‌خریدم. روز جمعه ششم خرداد امسال به همان محل که نگهبان‌ها بودند رفتم. با سلاحی که داشتم وارد کیوسک نگهبانی شده و به سمت‌شان شلیک کردم تا شاید ردی از مدیر به من بدهند. آن‌ها شش نفر بودند که چهار نفرشان در صحنه کشته شده و دو نفرشان زخمی شدند.

بعد از فرار کجا رفتی؟

چون می‌دانستم دوربین‌های آنجا تصاویرم را ثبت کرده و دیر یا زود ممکن است پلیس مرا پیدا کند، بی‌آن‌که به خانواده‌ام حرفی بزنم سوار خودروی عبوری شده و به اطراف تهران رفتم و در پارک‌ها سرگردان بودم.

چرا به تهران آمدی؟‌

می‌خواستم افراد دیگری که با آن‌ها اختلاف داشتم را بکشم. در خیابان طالقانی در ایستگاه اتوبوس مقابل بانک نشسته بودم که ماموران به من شک کردند. احساس کردم فهمیده‌اند من آدم کشته‌ام و پلیس شهریار دنبالم است. به سمت‌شان شلیک کردم. فکر کنم ۸ ــ ۷‌تیری شلیک کردم. بعد یکی از ماموران زخمی رویم پرید و خلع‌سلاحم کرد و به کمک مردم بازداشت شدم.

اگر دستگیر نمی‌شدی؟

فهرست پنج‌نفره‌ای داشتم که می‌خواستم آن‌ها را هم بکشم و بعد مدیر آن شرکت را هم بکشم و خودکشی کنم.

معصومه ملکی - گروه حوادث / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها