استاندار کردستان گفت: استان کردستان یکی از استانهایی است که در بحث تامین زمین برای احداث پروژه های مسکن ملی مشکل دارد.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۹۱

به گزارش جام جم آنلاین کردستان،اسماعیل زارعی کوشا در دومین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان کردستان افزود: ما در استان برای احداث مسکن ملی  50درصد زمین کم داریم که دستگاههای اجرایی می توانند با معرفی اراضی و زمین های مازاد ما را در اجرایی نمودن پروژه های مسکن ملی یاری نمایند.

استاندار کردستان افزود: بایدکل تعهدات تعیین زمین برای احداث مسکن ملی در استان تا پایان شهریور ماه 1401 تامین گرددو ظرفیت ها برای احداث پروژه های مسکن ملی در استان فراهم شود.

وی در ادامه به تخصیص اعتبارات بودجه سال جاری اشاره کرد و گفت:بحث تخصیص اعتبارات عینا طبق آنچه که قانون و‌شاخص استان در نظرگرفته شده توزیع خواهدشد و این توزیع یک توزیع قانونی و مبتنی برعدالت محوری و باتوجه به نیاز استان و شهرستانها خواهد بود.

زارعی کوشا در ادامه بیان داشت: در بحث برنامه های دانش بنیان ادارات تا پایان مردادماه سال جاری وقت دارند برنامه ها و طرح های خودرا در راستای برنامه های دانش بنیان و‌تولید و اشتغال به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان ارسال نمایند.

 استاندار کردستان در ادامه افزود: با توجه به تحقق شعار امسال براساس فرامین مقام معظم رهبری باید عملکرد روشنی در بحث تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال ایجاد شود تابتوان اعتباری که در بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شده تخصیص داده شود.

وی به بحث توسعه صادرات در استان هم اشاره کرد و گفت:در حوزه توسعه صادرات باید برنامه ریزی های لازم انجام پذیرد و صادرات را توسعه بخشید ما بعد از سفر هیات دولت و رییس جمهور سفری را به اقلیم کردستان برای افزایش سرمایه گذاری و فعالیت مشترک در بحث صادرات خواهیم داشت.

استاندار کردستان در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات اصلی استان پروژه های نیمه تمام و خاک خورده استان است که تمامی پروژه های نیمه تمام  تا پایان خردادماه تعیین تکلیف و اعتباری برای تکمیل آنها در نظر گرفته خواهد شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها