مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی:

عملیات بیت‌المقدس جزو سخت‌ترین عملیات‌های تاریخ نظامی جهان است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات بیت‌المقدس در شمار پیچیده‌ترین و سخت‌ترین عملیات‌های تاریخ جهان است که رشادت‌های رزمندگان آن دوران هیچگاه فراموش نخواهد شد.
کد خبر: ۱۳۶۷۴۲۴

امیر دریادار رضا عباسی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات آزادسازی خرمشهر، افزود: طبق اسناد و مدارک موجود از دوران دفاع مقدس، عملیات بیت‌المقدس یکی از عملیات‌های سخت، پیچیده و ماندگار تاریخ دفاع مقدس و تاریخ جنگ‌های جهان است و از این رو امام خمینی(ره) شخن معروف خود مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد» را ایراد کردند.

وی با بیان اینکه درباره عملیات بیت‌المقدس کلیدواژه‌هایی وجود دارد که باید به آن‌ها پرداخته شود، اظهار داشت: در شرایط کنونی باید از راه‌آورد این عملیات بزرگ برای ادامه انقلاب اسلامی بهره های لازم و کافی در حوزه های مختلف را ببریم.

امیر عباسی ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح طی ابلاغیه‌ای به‌ لحاظ اینکه بتوانیم از دستاوردهای این عملیات در روند اقتدار کشورمان استفاده کنیم، راهبردهایی را تعیین کرده است که راهبرد اول تبیین نقش هدایت و فرماندهی الهی ولی فقیه و رهبری عظیم‌الشأن در آن دوران و راهبرد دوم تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح می باشد.

وی راهبرد سوم را تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقشار مردم و قومیت‌ها و مذاهب، بیان و اضافه کرد: نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و الگوسازی رفتاری رزمندگان و شهدای معظم، تبیین نقش عملیات بیت‌المقدس و درس‌ها و عبرت‌ها و تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگرفته از این عملیات غرورآفرین از دیگر راهبردهای عملیات بیت المقدس است.

امیر عباسی با اشاره به اینکه در راستای بزرگداشت چهلمین سالگرد این پیروزی بزرگ و غرورآفرین، برنامه‌ها و ویژه برنامه‌های مربوط به این ایام در سطح آذربایجان شرقی تدارک دیده شده است، گفت: بر همین اساس برگزاری ۴۰ برنامه راهبردی و محوری در دستور کار قرار گرفته است که عطرافشانی مزار شهدا و تجدید میثاق با آنان و تجلیل از ۱۹۴ شهید آذربایجان شرقی در این عملیات غرورآفرین از جمله آنهاست.

وی برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح به مدیریت قرارگاه عملیاتی لشکر ۲۱ حمزه آذربایجان، اجرای جشنواره ملی جلوه‌های جهادی شهیدان باکری و سلیمانی در مدیریت شهری و برگزاری مراسم استانی فاتحان و مدافعان خرمشهر در محل استانداری با حضور خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت آزادسازی خرمشهر برشمرد.

امیر عباسی، توجه ویژه به تولید محتوا در فضای مجازی اعم از فیلم، تله فیلم، موشن گرافی، مستند، تئاتر و سرودهای خیابانی را از نکاتی بیان کرد که در گرامیداشت چهلمین سالروز عملیات غرور آفرین بیت المقدس مورد تاکید قرار گرفته است.

به گفته وی تولید و انتشار کتاب‌های صوتی و نوشتاری، اجرای یادواره‌های شهدا در اقصی نقاط استان، کنگره شهدای روحانیت با محوریت استان قم و برگزاری جشنواره ادبی یوسف از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این حماسه بزرگ است.


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها