معاون اول قوه قضاییه گفت: برخی موضوعات مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی که امروزه به عنوان جرم تلقی شده است، باید جرم زدایی و به کمیسیون‌های مربوطه یا شورای حل اختلاف واگذار شود.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۷۲
به گزارش جام جم آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق با بیان اینکه بیش از ۱۰ سال است که لایحه جرم زدایی و قضازدایی در مجلس مطرح شده است، گفت: در حال حاضر ما یک هزار و ۵۰۰ نوع عنوان جزائی داریم که فراوانی پرونده در این زمینه نداریم. تمام مسائل مد نظر ما در رابطه با ۳۰ عنوان است که بیشترین تعداد تولید پرونده را دارند و باید تلاش کنیم تا از این تعداد حدود ۶ مورد جرم زدایی و قضازدایی شود.

وی افزود: به عنوان مثال برخی موضوعات مربوط به تخلفات راهنمایی و رانندگی که امروزه به عنوان جرم تلقی شده است، باید جرم زدایی و به کمیسیون‌های مربوطه یا شورای حل اختلاف واگذار شود و مشکلات هر سازمان برای حل و فصل باید به خود سازمان واگذار شود.

وی افزود: معاونت حقوقی قوه قضاییه برنامه‌های خود را در این زمینه به مجلس شورای اسلامی ارائه داده و در رابطه با آن جلسات مختلفی صورت گرفته است که پس از جمع بندی موارد و تصویب لایحه مذکور، نتایج آن به اطلاع عموم خواهد رسید.

معاون اول قوه قضاییه همچنین با اشاره به حمایت و کمک دستگاه قضا پیرو اجرای برنامه هوشمند سازی یارانه‌ها در کشور اظهار کرد: قوه قضاییه در این زمینه به عنوان بازوی نظارتی در کنار دولت یاری خواهد رساند.

معاون اول قوه قضاییه اظهار کرد: دولت با اهتمام تمام به موضوع اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها ورود کرده است و دستگاه قضا هم در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها