گفت‌وگوی جام‌جم با هاجر دباغی گلزن رکورددار تیم فوتبال سپاهان

دختری که مخترع «دبل‌ گلات» شد

هر چقدر تیم حریف ضعیف باشد باز هم زدن ۱۰ گل در یک مسابقه فوتبال ، کار بسیار سختی است و از عهده هر کسی برنمی‌آید. سخت‎تر از آن، پیدا کردن اصطلاح مرسوم برای زدن ۱۰ گل از سوی یک بازیکن در یک مسابقه است.
کد خبر: ۱۳۶۶۷۹۶

مثلا برای سه گل «هت ‎تریک» را به کار می‌برند یا «گلات» را برای پنج گل در یک مسابقه. آخرین تلاش‎ها برای پیدا کردن نام مختص به ۱۰ گل ما را به اصطلاح «دبل‌ گلات» رساند.

به هرحال هاجر دباغی مهاجم تیم سپاهان از عهده زدن ۱۰ گل در یک مسابقه برآمده و رکورد جدیدی در لیگ‌برتر فوتبال بانوان ثبت کرده است.

در هفته اخیر لیگ‌ برتر بانوان، سپاهان مقابل تیم «ملی‏پوشان شهرکرد» قرار گرفت و ۱۷ بر یک به برتری دست یافت. هاجر ۱۰ گل از ۱۷ گل تیم سپاهان را به ثمر رساند.

نکته حیرت‎آور این است که سه گل او در وقت‎های اضافه نیمه‎دوم به ثمر رسید. او حالا مخترع اصطلاح «دبل‌گلات» یا همان زدن ۱۰ گل در یک مسابقه در فوتبال بانوان است.

۱۰ گل در یک دیدار فوتبالی. حداقل در فوتبال زنان واقعا رکورد بی‌سابقه‌ای است.

من هم واقعا نمی‌دانم آیا قبل از من کسی در لیگ‌برتر ۱۰ گل زده یا نه. بگذارید این ماجرا را از نیمه دوم تعریف کنم. در این نیمه چهار بازیکن به ترکیب تیم ما آمدند که در بازی‎های قبلی فرصت چندانی برای بازی نداشتند اما مقابل تیم ملی‎پوشان شهرکرد به آنها بازی داده شد.

بعد از ورود این بازیکنان تصمیم گرفتم حرکات انفرادی را کنار بگذارم و فقط پاس بدهم. خوشبختانه این بازیکنان هم قدر موقعیت‎ها را دانستند و چند گل زدند.

بعد هم نیکخواه از دیگر بازیکنان با‌تجربه به میدان آمد و روی موقعیت‎های او تعداد گل‎ها حتی بیشتر هم شد. من در ۳ دقیقه آخر وقت‎های اضافی سه گل دیگر هم زدم.

هر ۱۰ گل شما در نیمه‌ دوم به ثمر رسید؟

خیر، پنج گل در نیمه نخست زدم. حریف ما اختلاف زیادی نه فقط با ما که با کل تیم‌های لیگ‌برتر دارد و متاسفانه زیاد گل می‌خورند.

رکورد قبلی شما چند گل بود؟

هفت گل در یک مسابقه.

فکر می‎کنم صدر جدول گلزنان لیگ هم قرار گرفتید.

بله، اکنون ۳۱ گله هستم.

یعنی تقریبا یک سوم گل‎های خود را در همین دیدار با شهرکرد زدید.

بله. اکنون از زهرا قنبری هم بالاتر قرار گرفته‎ام.

امیدی برای قهرمانی در این فصل دارید؟

خیر‌، متاسفانه امتیازهای تیم اول لیگ یعنی خاتون بم طوری است که فکر نمی‎کنم امیدی داشته باشیم. اکنون رده سوم هستیم.

از تیم‌ملی چه خبر؟

متاسفانه خبر خاصی نیست و بار دیگر به حال خود رها شده‌ایم. البته یک تورنمنت تدارکاتی برای تیر‌ماه پیش رو داریم که کافا نام دارد. کادرفنی هنوز برنامه خود را برای این رقابت‎ها اعلام نکرده است اما امیدواریم اتفاق‌های خوبی برای تیم ملی فوتبال بانوان رخ بدهد.

​​​​​​​هیلدا حسینی‌ خواه - گروه ورزش / روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها